Virtualni laboratorij pri avtomatiki in robotiki
AVTOR/JI: Carlos A. Jara, Francisco A. Candelas, Santiago T. Puente in Fernando Torres
INSTITUCIJA: University of Alicante, Španija
ŠT. VKLJUČENIH ŠTUDENTOV: 75
ŠTUDIJSKO PODROČJE: Tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo
Raven integracije IKT (po SAMR)
preoblikovanje
Učni pristopi, metode in oblike dela
kombinirano učenje, izkustveno učenje
Uporabljena IKT
virtualni laboratorij RobUALab
OPIS UPORABE IKT V PEDAGOŠKEM PROCESU
Prispevek avtorjev Jara, Candelas, Puente in Torres predstavlja izkustveno učenje na osnovi metode kombiniranega učenja, ki kot eksperimentalno orodje uporablja virtualni in oddaljeni laboratorij, imenovan RobUALab. Izvedli so ga pri predmetih avtomatike in robotike na Univerzi v Alicanteju. Izvajalci so preoblikovali aktivnosti za študente, s katerimi so spodbujali razvoj višjih taksonomskih stopenj miselnih procesov (po revidirani Bloomovi taksonomiji). Študenti so eksperimentirali v okviru praktičnih vaj iz avtomatike in robotike z uporabo RobUALab-a, najprej pri neposrednem pouku v učilnici, kjer so eksperimentirali na kraju samem s pravimi napravami, nato pa so dostopali do virtualnega okolja za eksperimentiranje na daljavo in tako končali svoje praktične vaje zunaj laboratorija. Rezultati, pridobljeni pri ocenjevanju ob kombiniranem načinu učenja, dokazujejo učinkovitost pristopa v smislu stopnje naučenega znanja in uspešnosti študentov.
VIRI:
Jara, C. A., Candelas, F. A., Puente, S. T., & Torres, F. (2011). Hands-on experiences of undergraduate students in Automatics and Robotics using a virtual and remote laboratory. Computers & Education, 57(4), 2451-2461.