FORMATIVNO SPREMLJANJE ŠTUDIJSKEGA PROCESA Z UPORABO IKT
Na delavnici boste s pomočjo primerjalne analize različnih orodij glede na različne strategije vrednotenja, možnosti učne analitike, možnosti načrtovanja in podajanja povratnih informacij pridobili boljši vpogled v orodja, ki lahko smiselno podprejo formativno spremljanje študijskega procesa. Bolj podrobno bomo spoznali definicijo formativnega spremljanja študijskega procesa in možnosti uporabe IKT v podporo medvrstniškemu vrednotenju, samovrednotenju in učiteljevemu vrednotenju. Naučili se bomo tudi kako in na kakšen način lahko vrednotimo delo študentov pri inovativnih pristopih učenja in poučevanja, kot so sodelovalno učenje, kombinirano učenje, obrnjeno učenje, problemsko učenje, projektno učno delo in učenje z raziskovanjem.
Tadeja Nemanič, Mateja Bevčič, Sara Drožđek, Sanja Jedrinović, Anja Luštek, Ana Žabkar Šalić, Jože Rugelj
doc. dddr. Joca Zurc, izr. prof. dr. Katja Košir
Ana Žabkar Šalić
1. julij - 31. julij 2024
Mateja Bevčič
povezava (prijava v okolje z univerzitetnim uporabniškim imenom in geslom)
Delavnica je namenjena spoznavanju pomena formativnega spremljanja znanja, mnenj in idej v pedagoškem procesu in kako lahko formativno spremljanje znanja najučinkoviteje podpremo z IKT. Poleg uvodnega in sklepnega dela jo sestavlja 6 poglavij:
- Formativno spremljanje študijskega procesa
Pri prvi temi boste imeli priložnost spoznati definicijo formativnega spremljanja študijskega procesa. Celoten sklop je zasnovan po dokumentu Evropski okvir digitalnih kompetenc za učitelje DigCompEdu. Spoznali boste različne strategije vrednotenja znanja študentov, možnosti analize dokazov učenja ter načine za podajanje povratne informacije.
Kot zaključek poglavja je potrebno uspešno opraviti kviz, kater namen je preverjanje razumevanja predstavljene vsebine znotraj poglavja, saj se ta povezuje z vsebinami v naslednjih sklopih. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu, kjer lahko delite svoje izkušnje s formativnem spremljanjem znanja študijskega procesa.
- Primerjalna analiza orodij
Pri drugi temi vam predstavljamo primerjalno analizo orodij po vidikih vrednotenja: medvrstniško vrednotenje, samovrednotenje, učiteljevo vrednotenje, analiza dokazov učenja, povratne informacije in načrtovanje, katerim se bolj podrobno posvetimo znotraj posameznega poglavja v nadaljevanju delavnice. Poleg tega pa lahko dostopate tudi do osnovnih navodil v obliki vodičev za delo s posameznim orodjem.
V tem poglavju lahko sodelujete v forumu, kamor zapišete svoje izkušnje in mnenje glede uporabe orodij v namene formativnega spremljanja. Kot pogoj za nadaljevanje v naslednje poglavje si je potrebno ogledati primerjalno analizo orodij in jo označiti kot opravljeno.
- Vrednotenje znanja študentov ob uporabi inovativnih pristopov k poučevanju in učenju
Pri tej temi boste imeli priložnost spoznati, kako lahko vrednotimo delo študentov pri inovativnih pristopih učenja, kot so sodelovalno učenje, kombinirano učenje, obrnjeno učenje, problemsko učenje, projektno učno delo in učenje z raziskovanjem. Ogledali si boste lahko primere uporabe različne IKT v podporo inovativnim učnim pristopom in formativnemu spremljanju znanja študentov.
Kot zaključno nalogo tega poglavja je potrebno načrtovati vsaj enega izmed predstavljenih inovativnih učnih pristopov. Ob načrtovanju je potreben razmislek o uporabi različne IKT za formativno spremljanje znanja. Priporočljivo je, da izbrano orodje za formativno spremljanje znanja tudi preizkusite in ustvarite pripomoček za formativno spremljanje znanja študentov pri posameznih fazah inovativnega poučevanja ter ga priložite k oddaji naloge. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu na temo vrednotenja znanja študentov.
- Samovrednotenje
V tej temi boste spoznali strategije samovrednotenja študentov in za to uporabno IKT, kot sta orodji za ustvarjanje kvizov Kahoot in Quizizz, orodje za ustvarjanje interaktivnih videoposnetkov Edpuzzle, e-listovnik Mahara, orodji za interaktivne predstavitve Pear Deck in Nearpod ter orodje za izdelavo različnih interaktivnih učnih gradiv H5P. Pri predstaviti posameznega orodja lahko dostopate do vodičev, ki so vam v pomoč pri ustvarjanju aktivnosti za namene samovrednotenja.
Kot zaključno nalogo tega poglavja je potrebno zasnovati študijsko aktivnost na svojem predmetnem področju v podporo doseganju specifičnih učnih ciljev in izdelati pripomoček za samovrednotenje znanja študentov. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu na temo samovrednotenja.
- Medvrstniško vrednotenje
V tej temi boste spoznali strategije medvrstniškega vrednotenja študentov in za to uporabno IKT, kot so nekatere dejavnosti spletne učilnice Moodle (delavnica, forum, slovar, podatkovna zbirka), sodelovalno okolje Trello in orodje za sodelovalno ustvarjanje miselnih vzorcev Mindmeister. Pri predstaviti posameznega orodja lahko dostopate do vodičev, ki so vam v pomoč pri ustvarjanju aktivnosti za namene medvrstniškega vrednotenja.
Kot zaključno nalogo tega poglavja je potrebno zasnovati študijsko aktivnost na svojem predmetnem področju v podporo doseganju specifičnih učnih ciljev in izdelati pripomoček za medvrstniško vrednotenje znanja študentov. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu na temo medvrstniškega vrednotenja.
- Učiteljevo vrednotenje
V tej temi boste spoznali strategije učiteljevega vrednotenja in za to uporabno IKT, kot so nekatere dejavnosti spletne učilnice Moodle (wiki, naloga, kviz, lekcija, vtičnik H5P), orodje Canva, InsertLearning, Formative, GoConqr, Glogster, Wordwall, Edmodo in Učilnica Google. Pri predstaviti posameznega orodja lahko dostopate do vodičev, ki so vam v pomoč pri ustvarjanju aktivnosti za namene učiteljevega vrednotenja.
Kot zaključno nalogo tega poglavja je potrebno zasnovati študijsko aktivnost na svojem predmetnem področju v podporo doseganju specifičnih učnih ciljev in izdelati pripomoček za učiteljevo vrednotenje znanja študentov. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu na temo učiteljevega vrednotenja.
Cilji spletne delavnice:
- spoznavanje elementov formativnega spremljanja študijskega procesa z uporabo IKT;
- analiziranje konkretnih orodij, ki podprejo formativno spremljanje študijskega procesa;
- spoznavanje strategij samovrednotenja in orodij, s katerimi lahko samovrednotenje podpremo;
- spoznavanje strategij medvrstniškega vrednotenja in orodij, s katerimi lahko medvrstniško vrednotenje podpremo;
- spoznavanje strategij učiteljevega vrednotenja in orodij, s katerimi lahko tako vrednotenje podpremo;
- izdelovanje interaktivnih učnih gradiv za potrebe več vrst vrednotenja in za formativno spremljanje študijskega procesa.
Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice:
- V času razpisanega termina delavnice ste vljudno vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih (npr. razprava) v posameznih sklopih, ki so priporočljive in niso obvezne.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno rešiti kviz ob zaključku prve teme.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno sodelovati v vsaj eni od ponujenih razprav na predstavljeno IKT, ki omogoča formativno spremljanje študijskega procesa.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti zaključne aktivnosti po poglavjih.
- Ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.
Po uspešnem zaključku delavnice in izpolnitvi vseh obveznosti prejmete potrdilo o udeležbi na usposabljanju po e-pošti.