Interaktivna učna gradiva
Na delavnici boste spoznali inovativne učne metode, ki na učinkovit način podprejo in izboljšajo uporabo tehnologije v učnem procesu. V ta namen boste spoznali Mayerjeva načela, TPACK-model in SAMR-model ter jih upoštevali pri ustvarjanju večpredstavnih učnih gradiv. Seznanili se boste z različnimi spletnimi orodji, v okviru katerih lahko ustvarite interaktivna učna gradiva, kot so interaktivne predstavitve, interaktivni videoposnetki, adaptivna učna gradiva in razne druge aktivnosti.
Sanja Jedrinović, Mateja Bevčič, Sara Drožđek, Anja Luštek, Tadeja Nemanič, Ana Žabkar Šalić, Irena Nančovska Šerbec, Jože Rugelj
izr. prof. dr. Katja Košir, izr. prof. Sonja Čotar Konrad
Ana Žabkar Šalić
3. maj - 31. maj 2024
Mateja Bevčič
povezava (prijava v okolje z univerzitetnim uporabniškim imenom)
Delavnica je namenjena spoznavanju inovativnih učnih metod, TPACK-modela in SAMR-modela ter Mayerjevih načel. Poleg uvodnega in sklepnega dela je sestavljena iz 6 poglavij:
- Interaktivna večpredstavna učna gradiva
Spoznali boste TPACK–model (tehnološko pedagoško vsebinsko znanje), ki predstavlja nov okvir poučevanja, in SAMR-model za vrednotenje stopnje didaktične uporabe IKT v študijskem procesu. Poleg tega si boste ogledali še nekaj primerov, ki prikazujejo uporabo in upoštevanje Mayerjevih načel.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, oddali nalogo, kjer boste analizirali eno izmed lastnih večpredstavnih učnih gradiv glede na različna Mayerjeva načela, ter sodelovali v razpravi.
- Primerjalna analiza orodij za izdelavo različnih interaktivnih učnih gradiv
Pogledali si boste primerjalno analizo IKT-orodij za pripravo različnih interaktivnih učnih gradiv, v nadaljevanju pa boste orodja tudi podrobneje spoznali.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, vire in vodiče.
- Izdelava interaktivnih učnih gradiv
Spoznali boste IKT-orodja za izdelavo interaktivnih učnih gradiv: H5P, Mindmeister, Quizizz, Genially, GoConqr, Insert Learning in Wordwall.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, vire in vodiče, oddali nalogo in sodelovali v razpravi.
- Izdelava interaktivnih predstavitev
Spoznali boste IKT-orodja za pripravo različnih interaktivnih predstavitev: H5P, Neardpod, Mentimeter, Quizizz, Canva, Iorad, Pear Deck, GoConqr in Mindmesiter.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, vire in vodiče, oddali nalogo ter sodelovali v razpravi.
- Izdelava interaktivnih videoposnetkov
Spoznali boste orodja za izdelavo interaktivnih videoposnetkov: Edpuzzle, H5P in Nearpod.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, vire in vodiče, oddali nalogo in sodelovali v razpravi.
- Adaptivno učenje z uporabo IKT
Spoznali boste orodja, ki podpirajo adaptivno učenje: Moodle in H5P.
V tem poglavju si boste ogledali vodiče, oddali nalogo in sodelovali v razpravi.
- Sklepno poglavje
V sklepnem poglavju vas čaka zaključna aktivnost, kjer boste na podlagi pripravljenih kriterijev pripravili analizo štirih orodjih za izdelavo interaktivnih gradiv za uporabo v pedagoškem procesu, ki ste jih spoznali na delavnici.
Cilji spletne delavnice:
- spoznavanje TPACK-modela;
- spoznavanje SAMR-modela;
- spoznavanje Mayerjevih načel za izdelavo večpredstavnih učnih gradiv;
- spoznavanje različne IKT za pripravo interaktivnih učnih gradiv;
- spoznavanje različnih vrst interaktivnosti;
- izdelovanje interaktivnih učnih gradiv.
Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice:
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno sodelovanje v vsaj 1 razpravi;
- v času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti uvodni kviz;
- v času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti zaključne aktivnosti po posameznih sklopih;
- v času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti zaključno aktivnost;
- ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.
Po uspešnem zaključku delavnice in izpolnitvi vseh obveznosti prejmete potrdilo o udeležbi na usposabljanju po e-pošti.
Nekaj orodij za ustvarjanje interaktivnih učnih gradiv smo povzeli v infografiki, ki prikazuje s katerimi orodji lahko ustvarimo interaktivno oz. večpredstavno predstavitev, interaktivne videoposnetke in adaptivno učno gradivo ter s katerimi orodji lahko pripravimo dve ali pa celo vse tri možnosti ustvarjanja interaktivnih gradiv.
Infografiko lahko izvozite s klikom na POVEZAVO.