Interaktivna učna gradiva

Sanja Jedrinović, Mateja Bevčič, Sara Drožđek, Anja Luštek, Tadeja Nemanič, Ana Žabkar Šalić, Irena Nančovska Šerbec, Jože Rugelj
izr. prof. dr. Katja Košir, izr. prof. Sonja Čotar Konrad
Ana Žabkar Šalić
3. maj - 31. maj 2022
Mateja Bevčič
povezava (prijava v okolje z univerzitetnim uporabniškim imenom)
Delavnica je namenjena spoznavanju inovativnih učnih metod, Mayerjevih načel, TPCK-modela in SAMR-modela. Poleg uvodnega in sklepnega dela je sestavljena iz 7 poglavij:
- Mayerjeva načela pri ustvarjanju večpredstavnih učnih gradiv
Ogledali si boste nekaj primerov, ki prikazujejo uporabo in upoštevanje Mayerjevih načel.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, rešili kviz ter sodelovali v razpravi.
- Interaktivna večpredstavna učna gradiva
Spoznali boste TPCK oz. PVTZ – model (pedagoško vsebinsko tehnološko znanje), ki predstavlja nov okvir poučevanja, in SAMR-model za vrednotenje stopnje didaktične uporabe IKT v študijskem procesu.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, rešili kviz ter sodelovali v razpravi.
- Primerjalna analiza orodij za izdelavo različnih interaktivnih učnih gradiv
Pogledali si boste primerjalno analizo IKT-orodij za pripravo različnih interaktivnih učnih gradiv, v nadaljevanju pa boste orodja tudi podrobneje spoznali.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, vire in vodiče.
- Izdelava interaktivnih učnih gradiv
Spoznali boste IKT-orodja za izdelavo interaktivnih učnih gradiv: H5P, Mindmeister, GoConqr, Quizizz, Genially, GoConqr, Insert Learning in Wordwall.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, vire in vodiče, oddali nalogo in sodelovali v razpravi.
- Izdelava interaktivnih predstavitev
Spoznali boste IKT-orodja za pripravo različnih interaktivnih predstavitev: H5P, Neardpod, Mentimeter, Mindmeister, Canva, Iorad, Pear Deck, GoConqr in Glogster.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, vire in vodiče, oddali nalogo ter sodelovali v razpravi.
- Izdelava interaktivnih videoposnetkov
Spoznali boste orodja za izdelavo interaktivnih videoposnetkov: Edpuzzle, H5P in Nearpod.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, vire in vodiče, oddali nalogo in sodelovali v razpravi.
- Adaptivno učenje z uporabo IKT
Spoznali boste orodja, ki podpirajo adaptivno učenje: Moodle in H5P.
V tem poglavju si boste ogledali vodiče, oddali nalogo in sodelovali v razpravi.
Cilji spletne delavnice:
- spoznavanje Mayerjevih načel za izdelavo večpredstavnih učnih gradiv;
- spoznavanje TPCK-modela;
- spoznavanje SAMR-modela;
- spoznavanje različne IKT za pripravo interaktivnih učnih gradiv;
- spoznavanje različnih vrst interaktivnosti;
- izdelovanje interaktivnih učnih gradiv.
Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice:
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno sodelovanje v vsaj 1 (poljubno izbrani) razpravi;
- v času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 3 kvize ob zaključku posameznih sklopov;
- v času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti zaključne aktivnosti po posameznih sklopih;
- v času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti zaključno aktivnost;
- ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.
Po uspešno opravljenih vseh aktivnostih udeleženci prejmejo potrdilo v spletni učilnici in nekaj dni po zaključku tečaja tudi potrdilo o opravljenem pedagoškem usposabljanju po pošti (na fakulteto).
Nekaj orodij za ustvarjanje interaktivnih učnih gradiv smo povzeli v infografiki, ki prikazuje s katerimi orodji lahko ustvarimo interaktivno oz. večpredstavno predstavitev, interaktivne videoposnetke in adaptivno učno gradivo ter s katerimi orodji lahko pripravimo dve ali pa celo vse tri možnosti ustvarjanja interaktivnih gradiv.
Infografiko lahko izvozite s klikom na POVEZAVO.