PROBLEMSKI POUK Z UPORABO IKT
![](https://digitalna.uni-lj.si/wp-content/uploads/2021/01/FSD_PROBLEM_UD.png)
Na delavnici boste lahko spoznali različne načine izvedbe in načrtovanja problemskega učenja z uporabo IKT. Spoznali boste nekaj osnovnih pojmov, povezanih s sodelovalnim in problemskim učenjem, priložnosti in izzive pri izvedbi teh pristopov ter se poglobili v računalniško podprto sodelovalno in problemsko učenje. Z izbranimi primeri problemskega učenja boste spoznali različna sodelovalna učna okolja, s pomočjo katerih lahko celovito podprete izvedbo problemskega učenja ter različno IKT, ki vam je lahko v podporo pri izvedbi posameznih faz reševanja problemskih situacij. Poseben poudarek bomo namenili vrednotenju problemskega učenja ter spremljanju napredka študentov tekom izvedbe tega pristopa.
Ana Žabkar Šalič, Sara Drožđek, Sanja Jedrinović, Anja Luštek, Tadeja Nemanič, Vesna Ferk Savec
15. oktober - 31. oktober 2024
Sanja Jedrinović
povezava (vpis v okolje z univerzitetnim uporabniškim imenom in geslom)
Delavnica je namenjena spoznavanju načinov izvedbe problemskega pouka z uporabo IKT. Poleg uvodnega in sklepnega dela jo sestavljajo 3 poglavja:
- Sodelovalno učenje
Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov, povezanih s sodelovalnim učenjem. Spoznali boste različne definicije sodelovalnega učenja, primerjavo med tradicionalnimi in sodelovalnimi učnimi skupinami, vlogo učitelja pri sodelovalnem učenju, načine ocenjevanja sodelovalnega učenja ter težave in izzive, ki jih navajajo mnogi raziskovalci tega področja.
Kot zaključek poglavja je potrebno obvezno uspešno opraviti kviz, katerega namen je preverjanje razumevanja predstavljene vsebine. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu, v katerem vas vabimo k deljenju vaših izkušenj s sodelovalnim učenjem.
- Računalniško podprto sodelovalno učenje
Pri tej temi boste spoznali nekaj osnovnih pojmov, povezanih z računalniško podprtim sodelovalnim učenjem. Predstavili bomo nekaj izbranih primerov računalniško podprtega sodelovalnega učenja ter dodatnih povezav s področja sodelovalnega učenja z uporabo IKT. V tabeli vam predstavljamo primerjalno analizo spletnih sodelovalnih učnih okolij, ki jih lahko podrobneje spoznate v nadaljevanju. Skozi vodiče boste tako spoznali naslednja spletna sodelovalna učna okolja: spletna učilnica Moodle, Učilnica Google, Nearpod, Mahara, GoConqr, Trello, Padlet.
Kot zaključek poglavja je potrebno obvezno uspešno opraviti kviz, katerega namen je preverjanje razumevanja predstavljene vsebine. Kot priporočeno pa je sodelovanje v forumu, v katerem vas vabimo k deljenju vaših izkušenj z računalniško podprtim sodelovalnim učenjem.
- Problemsko učenje
Pri tej temi boste spoznali pristop problemsko učenje, kako ga vrednotiti in podpreti z IKT. Predstavljamo vam različne primere načrtovanja problemskega učenja, podprtega s sodelovalnimi učnimi okolji, kot so Mahara, GoConqr, Nearpod, Padlet, Moodle, Trello in Google Classroom.
Kot zaključek poglavja je potrebno obvezno oddati nalogo, v sklopu katere je potrebno načrtovati problemsko učenje in zanj pripraviti ogrodje v enem izmed predstavljenih orodij. Priporočeno je sodelovanje v forumu na temo problemskega učenja.
Cilji spletne delavnice:
- spoznavanje učnega pristopa sodelovalno učenje;
- spoznavanje računalniško podprtega sodelovalnega učenja;
- spoznavanje učnega pristopa problemsko učenje s podporo sodelovalnih učnih okolij;
- načrtovanje strategij in uvajanje problemskega učenja v lastno pedagoško delo.
Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice:
- V času razpisanega termina delavnice ste vljudno vabljeni k sodelovanju v različnih temah foruma za udeležence (diskusija, vsebinska vprašanja ipd.), ki se nahaja na začetku delavnice. Sodelovanje v vsaj eni razpravi (ali z objavo razprave ali s podajanjem odgovora v že obstoječih razpravah) pa je obvezno.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 3 kvize ob zaključku posameznih sklopov.
- V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti 1 aktivnost ob zaključku sklopa problemsko učenje.
- Ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.
Po uspešno opravljenih vseh aktivnostih udeleženci prejmejo potrdilo v spletni učilnici in nekaj dni po zaključku tečaja tudi potrdilo o opravljenem pedagoškem usposabljanju po pošti (na fakulteto).