8. februarja praznujemo slovenski kulturni praznik, Prešernov dan. Na ta dan, leta 1849, je umrl slovenski pesnik France Prešeren. Zato smo se odločili, da ob tej priložnosti obudimo spomin na našega največjega pesnika.
Pripravili smo zabavno aktivnost, kjer pa potrebujemo vašo pomoč. Vabimo vas k dopolnitvi gradiva v zvezi s Prešernovim življenjem in ustvarjanjem, da skupaj pokažemo, kako dobro poznamo našega velikega poeta. Na spodnji sodelovalni tabli lahko s klikom na + dodate nove vsebine, veseli pa bomo tudi všečkanja in komentiranja že dodanih vsebin.
Časovnico smo pripravili z orodjem Padlet, ki omogoča sodelovalno delo in je zanimivo tudi za uporabo v pedagoškem procesu. Spletno sodelovalno tablo lahko v pedagoški proces integriramo na različne načine:
- PROJEKTNO UČNO DELO – orodje lahko uporabimo v podporo projektnemu učnemu delu, kjer študenti izmenjujejo ideje, podajajo povratne informacije in vrednotijo delo svojih vrstnikov ter znotraj okolja organizirajo celoten postopek projektnega učnega dela.
- PROBLEMSKO UČENJE - orodje lahko uporabimo v podporo problemskemu učenju, kjer lahko študenti znotraj okolja organizirajo delo skupine in načrtujejo reševanje problemskih situacij.
- USTVARJANJE ŠTUDIJSKEGA GRADIVA - orodje lahko s študenti uporabimo tudi v podporo ustvarjanju študijskega gradiva z dodajanjem besedila, slik, videoposnetkov, spletnih povezav, PDF-dokumentov ipd. Gradivo, ki ga ustvarijo, je dostopno vsem študentom in ga lahko uporabijo kadarkoli in kjerkoli.
- DISKUSIJA - ravno tako lahko orodje uporabimo v podporo razvoju diskusije, kjer na tabli predstavimo diskusijsko vprašanje, na katerega študenti odgovorijo in podajo svoje mnenje. Orodje študentom omogoča medsebojno komentiranje in vrednotenje objav.
- ČASOVNI TRAK - orodje omogoča tudi skupinsko ustvarjanje časovnega traku o določeni tematiki. Študenti lahko dodajo objave z večpredstavnimi vsebinami (besedilo, slike, videoposnetki, spletne povezave, PDF-dokumenti ipd.) na določeno temo in jih razporedijo na časovnici.
- INTERAKTIVNI ZEMLJEVID - orodje omogoča skupinsko ustvarjanje zemljevida. Študenti lahko na točno določene lokacije dodajo objave (besedilo, slike, videoposnetke, spletne povezave, PDF-dokumente ipd.) in tako sodelovalno obogatijo zemljevid z različnimi podatki.
- ZBIRANJE POVRATNIH INFORMACIJ - orodje nam omogoča tudi enostavno pridobivanje povratnih informacij o študijskem procesu. V tabli lahko zastavimo različna vprašanja, študenti pa na enem mestu podajo odgovore in komentarje. Odgovore lahko uporabimo kot izhodišče za nadaljnji razmislek o načinih poučevanja in učenja.
- MISELNI VZOREC - orodje omogoča sodelovalno ustvarjanje miselnega vzorca. Študentom lahko podamo naslov miselnega vzorca, ki ga dopolnijo z različnimi vsebinami, ki jih med seboj tudi smiselno povežejo. Končni izdelek je miselni vzorec, ki je dostopen in v pomoč vsem študentom. Miselni vzorec lahko študenti tudi naknadno dodelajo, uredijo in natisnejo.
- E-LISTOVNIK - S pomočjo orodja lahko vsak študent ustvari e-listovnik (digitalni portfelj) usvojenih znanj in spretnosti ter preko portfelja predstavi najbolj zanimive izdelke in vsebine, ki so mu lahko v pomoč tudi po koncu študija, pri iskanju zaposlitve. Svoj e-listovnik lahko študent vedno nadgradi, uredi in tudi natisne.
Sodelovalno tablo v Padletu lahko vdelamo na poljubno spletno stran, spletno učilnico ali kakšno drugo spletno okolje, ki nam omogoča urejanje HTML kode. Lahko jo delimo tudi s pomočjo spletne povezave ali QR kode, pri čemer se študentom ni potrebno dodatno prijavljati v orodje. Orodje nam omogoča izbiro različnih predlog za predstavitev vsebine, kar nam lahko olajša pričetek ustvarjanja na sodelovalni tabli. Za uporabo orodja se je potrebno v orodje registrirati. V brezplačni različici smo omejeni na ustvarjanja treh različnih sodelovalnih tabel. V kolikor delo s študenti organiziramo v skupinah, lahko to težavo odpravimo tako, da vsaka skupina ustvari svojo sodelovalno tablo, v katero povabijo učitelja.
Poleg orodja Padlet pa obstaja še kar nekaj alternativnih orodij. Izpostavljamo nekaj najbolj zanimivih:
Več o uporabi omenjene informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v pedagoškem procesu lahko spoznate v intenzivni spletni delavnici Sodelovalno učenje z uporabo IKT ali v fokusnih spletnih delavnicah Izvedba projektnega učnega dela z uporabo IKT in Problemski pouk z uporabo IKT.
Ali ste tudi vi s svojimi študenti obeležili Prešernov dan s kakšno aktivnostjo, podprto z uporabo digitalnih tehnologij? Vabljeni, da v komentarjih (spodaj) z nami delite predloge in primere uporabe IKT v pedagoškem procesu na svojem področju poučevanja.