"Ključ" za dostop do predavanj (ang. Key to Class)
… predstavlja aktivnost, pri kateri študenti ob vstopu v predavalnico izvajalcu predajo list papirja z odgovori na dejavnost, ki je bila določena pred predavanjem. Učitelj tako dobi »dokaz« o učenju ter lahko na podlagi tega prilagodi poučevanje, študent pa ima možnost vpogleda v svoje razumevanje obravnavane vsebine.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | vse od manjših skupin do 50 študentov |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | manj kot 10 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, laboratorijske vaje |
Letnik študija: | vsi letniki |
Segment predavanja: | pred prihodom na predavanja, uvod |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja |
Vrednotenje: | formativno (sprotno) vrednotenje |
To strategijo je mogoče izvajati na dva načina:
- Na koncu predavanja podate študentom nalogo, ki od njih zahteva, da predvidijo izid ali scenarij, ki je povezan s pojmi, obravnavanimi med predavanjem.
- Od študentov zahtevajte, da razmislijo o vprašanju iz obravnavane vsebine, ustvarijo problem in zagotovijo rešitev.
Študentom naročite naj svoje odgovore, vključno z utemeljitvijo ali razlago, napišejo na list papirja, ki ga bodo oddali na začetku naslednje učne ure (študenti lahko pripravijo digitalne odgovore in jih objavijo v spletni učilnici tako, da drugi študenti ne vidijo odgovorov, preden sami ne odgovorijo na vprašanje).
Na naslednji uri zberite listke papirja (lahko tudi v spletni obliki).
Preglejte odgovore in preverite, kako študenti razumejo obravnavano vsebino.
Razpravo v predavalnici lahko začnete tako, da preberete nekaj najpogostejših odgovorov; ne pozabite podati povratnih informacij o tem, kako dobro študenti razumejo temo.
Prilagodite predavanje tako, da boste obravnavali morebitna pogosta napačna razumevanja ali vrzeli v znanju.
Opomba: To nalogo lahko prilagodite spletnemu učnemu okolju tako, da objavite vprašanje in študentom naročite, naj odgovore objavijo na spletu. Tako se bodo k aktivnemu reševanju lahko priključili tudi študenti, ki si bodo naknadno ogledali posnetek predavanja.
- Sodelovalne table – Padlet in druga podobna orodja za podajanje odgovorov;
- Wordovi dokumenti za podajanje odgovorov;
- oddaja naloge v spletni učilnici Moodle (ali pa tudi dodajanje odgovorov v podatkovno zbirko, forum, slovar, wiki).
V spodnjem članku avtor obravnava veljavnost petih pogosto uporabljenih orodij za vrednotenje znanja, vključno z metodo “ključ za dostop do predavanj”.
Adkins, J. K. (2018). Active learning and formative assessment in a user-centered design course. Information Systems Education Journal, 16(4), 34-40.