Pavza za razjasnitev (ang. Pause procedure)
… je strategija, ki študentom omogoča premor tekom predavanja, da lahko pregledajo svoje zapiske in študijska gradiva, diskutirajo v parih in razjasnijo že obravnavane pojme. Strategijo lahko izvajamo tudi v osrednjem delu predavanja (npr. po 20-30 minutni predstavitvi vsebine), njen cilj pa je s kratkimi pavzami študentom omogočiti ponovno koncentriranje.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | vse od manjših skupin do 100+ študentov |
Čas za pripravo aktivnost: | cca. 10 minut |
Trajanje aktivnosti: | manj kot 10 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, laboratorijske vaje |
Letnik študija: | vsi letniki |
Segment predavanja: | uvod, osrednji del, zaključek |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja |
Metoda, pristop: | sodelovalno učenje |
Vrednotenje: | formativno (sprotno) vrednotenje |
1) Učitelj s študenti deli študijska gradiva po sklopih (tj. predstavitev učitelja, ki naj bi za posamezen sklop trajala do cca. 15 minut).
2) Po predstavitvi posameznega sklopa naredimo 2-3 minutno pavzo. Tekom pavze študenti:
- Zbirajo zapiske: pregledajo zapiske, ki so jih pripravili tekom poslušanja predstavitve; pozovemo jih, da izpostavijo ključne točke, ki so se jih naučili oz. si jih zapomnili; študenti lahko pripravijo miselni vzorec s ključnimi pojmi, predstavljenimi v sklopu. Miselni vzorec lahko naknadno tudi dopolnijo.
- Diskutirajo v parih: študenti v parih v nekaj minutah primerjajo zapiske, preverijo razumevanje vsebin oz. ključnih točk, prikličejo dejstva oz. si zapolnijo vrzeli v znanju.
- Postavljajo vprašanja: pozovite študente k postavljanju vprašanj glede vsebine, ki je bila do sedaj predstavljena.
Možnosti uporabe IKT:
- Učiteljeva predstavitev: učitelj lahko pripravi PPT ali skripto in gradiva deli s študenti (najbolj običajen način).
- Zbiranje zapiskov s strani študentov: če uporabljamo spletno učilnico Moodle, lahko študenti zapiske zbirajo na wiki strani (individualno ali skupinsko) ali pa v spletno učilnico dodamo povezavo do npr. Office365 Wordovega dokumenta, ki ga lahko študenti sodelovalno dopolnjujejo.
- Priprava miselnih vzorcev: uporabimo lahko različna orodja za ustvarjanje miselnih vzorcev (npr. MindMup, MS Whiteboard, Mindmeister, Miro, Padlet ipd.).
- Diskusija v parih: študenti lahko rezultate diskusije delijo tudi na forumu v spletni učilnici Moodle ali MS Teams ali pa v kakšnem zunanjem orodju za zbiranje odgovorov (npr. Padlet).
Bachhel, R., & Thaman, R. G. (2014). Effective use of pause procedure to enhance student engagement and learning. Journal of clinical and diagnostic research: JCDR, 8(8), XM01-XM03 doi:10.7860/JCDR/2014/8260.4691.
Študija je preverjala učinkovitost strategije “Pavza za razjasnitev” pri predmetu Medicina v prvem letniku. Rezultati so pokazali, da so študenti, ki so sodelovali na predavanju z vključeno strategijo, po 15 dneh bistveno bolje opravili test z vprašanji izbirnega tipa kot študenti v kontrolni skupini, ki so sodelovali pri predavanju brez vključene strategije.