Razgovor (ang. Dialogical Teaching Method)
… predstavlja metodo, katere cilj je razumevanje informacij, pridobivanje novega znanja, samostojno razvijanje in poglabljanje razumevanja, navezovanje oz. sklicevanje na druge vsebine ter lastne izkušnje. Pri predstavljeni metodi študentom postavimo vprašanje, na podlagi katerega se nato razvije razgovor. Le-tega vodimo mi, pri čemer komentiramo ter dopolnjujemo podane odgovore oz. informacije študentov.

Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | vse od manjših skupin do 100+ študentov |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | 10-25 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, laboratorijske vaje |
Letnik študija: | vsi letniki |
Segment predavanja: | pred prihodom na predavanja, uvod, osrednji del, zaključek |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja, analize, vrednotenja (odvisno od vprašanja) |
Fokus: | sodelovalno učenje |
Na začetku učitelj napove ter uvodno predstavi tematiko oz. problem in cilje, študenti sodelujejo na osnovi njihovega predznanja, interesa in izkušenj. Učitelj je tisti, ki vodi razgovor in dopolnjuje informacije študentov. V tem primeru vam lahko pride prav IKT, saj lahko vprašanje postavite ustno vsem študentom ter jim omogočite nekaj minut za odgovarjanje na vprašanje v kakšni izmed sodelovalnih tabel (npr. MS Whiteboard ali Mentimeter, Vevox ipd., integrirani v npr. PPT). Po nekaj minutah (ko študenti dopolnijo odgovore) delite rezultate in se s študenti pogovorite oz. kakšnega izmed študentov pozovete k odgovarjanju in argumentiranju tudi v živo. [S tem si zagotovimo, da bo odgovor na vprašanje podalo več študentov; s pogovorom »v živo« pa si zagotovimo, da bodo študenti svoje odgovore tudi argumentirali].
Pri tem je priporočljivo, da se pripravi vprašanja na različnih taksonomskih stopnjah po Bloomovi taksonomiji. Katero stopnjo izberete je odvisno od učnih ciljev, ki ste jih načrtovali za obravnavano tematiko.
- Učiteljeva predstavitev: učitelj lahko pripravi PPT in vključi interaktivne elemente oz. vprašanja, ki so izhodišče za razgovor (npr. Mentimeter, Vevox, Slido).
- Zbiranje odgovorov s strani študentov: če uporabljamo spletno učilnico Moodle ali MS Teams, lahko študenti odgovore zbirajo v forumu ali pa kakšni zunanji aplikaciji (npr. Padlet, MS Whiteboard).
- Argumentiranje: študenti lahko rezultate argumentirajo, komentirajo tudi na forumu v spletni učilnici Moodle ali MS Teams (ali pa kakšnem zunanjem orodju za zbiranje odgovorov, npr. Padlet).