Razmisli-Pogovori se v paru-Povej (ang. Think-Pair-Share)
… je enostavna aktivnost, ki spodbudi vse študente k razmisleku o vsebini, vprašanju ali ideji, preden jo delijo s kolegi. Sestavljena je iz treh faz: Think – študenti samostojno razmislijo o svojem odgovoru; Pair – študenti se v paru pogovorijo o svojih razmislekih; Share – študenti ugotovitve delijo z vrstniki.

Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | vse od manjših skupin do 100+ študentov |
Čas za pripravo aktivnost: | 10 minut |
Trajanje aktivnosti: | 10 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, laboratorijske vaje |
Letnik študija: | vsi letniki |
Segment predavanja: | uvod, osrednji del |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja, uporabe, analize, vrednotenja (odvisno od vprašanja) |
Vrednotenje: | sodelovalno učenje |
Najprej vse študente vprašamo določeno vprašanje oz. jih pozovemo k razmisleku o določeni tematiki.
- RAZMISLI (ang. THINK): študentom podamo 1-2 minuti za razmislek o njihovem odgovoru. Pozovemo jih k zapisu odgovora (v podporo razvoju miselnih procesov). Za to aktivnost lahko uporabimo tudi IKT (npr. forum v spletni učilnici Moodle).
- POGOVORI SE V PARU (ang. PAIR): Pozovemo študente, naj se združijo v parih ter preverijo podobnost oz. razlike v odgovorih. Omogočimo jim 3-5 minut za opravljanje dela v parih.
- POVEJ (ang. SHARE): Pozovemo nekaj parov, da delijo svoje mnenje, odgovore in ključne točke, do katerih so prišli preko dela v parih. Temu delu lahko namenimo cca. 5 minut.
- Z uporabo videokonferenčnih sistemov (npr. Zoom, MS Teams, BigBlueButton) lahko vključimo aktivnost tudi na daljavo. Pri pogovoru v paru študente razdelimo v sodelovalne sobe.
- Študenti lahko v parih svoje zamislijo delijo tudi preko komunikacijskih kanalov (npr. forum in klepet v spletni učilnici Moodle, objave in klepet v MS Teams, Padlet, Facebook).
Članek poroča o študiji kritičnega mišljenja pri študentih zdravstvene nege z uporabo aktivnosti Razmisli-Pogovori se v paru-Povej (ang. Think-Pair-Share). Ugotovitve kažejo, da je aktivnost učinkovita za spodbujanje kritičnega mišljenja študentov zdravstvene nege.
Kaddoura, M. (2013). Think pair share: A teaching learning strategy to enhance students’ critical thinking. Educational Research Quarterly, 36(4), 3-24.