Round Robin
Strategija “Round Robin” je tehnika sodelovalnega učenja, kjer se člani skupine med seboj izmenjujejo vloge poročevalca, poslušalca in ocenjevalca. Namen te strategije je spodbuditi aktivno udeležbo vseh udeležencev in omogočiti izmenjavo idej in mnenj, kar lahko prispeva k globljemu razumevanju učne teme.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | tako za manjše skupine kot tudi večje število študentov (20 – 50) |
Čas za pripravo aktivnost: | 10 – 25 minut |
Trajanje aktivnosti: | 10 – 40 minut / različno (odvisno od tematike in načrta pedagoga) |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, študij na daljavo |
Letnik študija: | različno |
Segment predavanja: | osrednji del srečanja |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja, uporabe |
Vrednotenje: | formativno (sprotno) vrednotenje |
Cilj izvedbe strategije “Round Robin” je spodbujanje aktivne udeležbe študentov, izboljšanje komunikacije in izmenjave mnenj med njimi ter izgradnja skupinske dinamike in medsebojnega zaupanja. To lahko prispeva k boljšemu razumevanju študijskih vsebin in povečanju interakcije med študenti. S tem, ko se študenti dopolnjujejo v podajanju odgovorov oz. izmenjavi idej, lahko pedagogi hitro zaznamo tudi napačna razumevanja med študenti in jih pravočasno odpravimo.
Postopek izvedbe strategije “Round Robin” vključuje naslednje korake:
- Študenti se razdelijo v manjše skupine.
- Predstavitev izziva, ki ga je potrebno rešiti.
- Prvi član skupine ima določen čas, v katerem predstavi svoje ideje ali rešitve oz. prvi korak v postopku, ki predstavlja rešitev izziva.
- Po končanem času člani skupine izmenjajo vloge, tako da drugi član skupine predstavi svoje ideje ali rešitve oz. predstavi drugi korak v postopku, ki predstavlja rešitev izziva.
- Postopek se ponavlja, dokler vsi člani skupine niso imeli priložnosti, da predstavijo svoje ideje ali rešitve oz. dokler niso predstavljeni vsi koraki postopka, ki predstavlja rešitev izziva.
- Na koncu se lahko študentom omogoči dodatni čas, da prediskutirajo ideje ter artikulirajo skupno rešitev izziva.
Nekaj primerov IKT v podporo izvedbi strategije “Round Robin” vključuje:
- Uporaba spletnih orodij, kot so Microsoft Word, OneNote (ali druga pisarniška orodja) ali (Moodle) Wiki, ki omogočajo hkratno sodelovanje več uporabnikov pri pisanju in urejanju besedila.
- Uporaba platform za videokonference, kot sta Zoom ali MS Teams, ki omogočajo učinkovito komunikacijo med študenti v realnem času.
- Uporaba spletnih orodij za “brainstorming”, kot je Padlet, ki omogočajo skupinsko zbiranje idej.
- Uporaba orodij za spletno anketiranje, kot je SurveyMonkey, ki omogočajo študentom, da v realnem času glasujejo in izrazijo svoje mnenje.
- Uporaba orodij za spletno skupinsko delo, kot je Slack, ki omogočajo enostavno in učinkovito komunikacijo in sodelovanje med študenti.
- Sripradith, R. (2019). An investigation of the round robin brainstorming in improving English speaking ability among Nakhonphanom University’s second year students in Thailand. Journal of Education and Learning, 8(4), 153.
V članku je opisana prilagoditev strategije Round Robin za poučevanje angleščine študentom na Tajskem. Avtor je ugotovil, da “metoda brainstorminga Round Robin spodbuja sodelovanje in užitek ter hkrati izboljšuje sposobnost študentov govoriti angleško”. Članek prikazuje raznoliko uporabo te aktivne strategije učenja.
- Marks, M., & O’Connor, A. H. (2006). The round-robin mock interview: Maximum learning in minimum time. Business Communication Quarterly, 69(3), 264-275.
V članku avtorji opisujejo uporabo aktivnosti Round Robin za pridobivanje veščin izvajanja intervjujev pri študentih poslovne stroke. Opisujejo postopek načrtovanja in izvajanja aktivnosti simulacije intervjujev. Nato nadaljujejo s predstavitvijo povratnih informacij študentov, pri čemer poudarijo tisto, kar so se študenti naučili, in uspešnost aktivnosti. Gre za praktičen in še vedno relevanten članek.