Scenariji razvejanega učenja (ang. Branching scenarios)
… predstavlja interaktivno obliko dela, pri kateri so študentom predstavljeni različni scenariji in nizi možnih dejanj. Študenti sami določajo vrstni red ogleda vsebine, saj po njihovem dejanju, kar je lahko npr. odgovor na postavljeno vprašanje ali izbira želene vsebine, odkrijejo posledice in se soočijo z novim izzivom, ki nadgrajuje začetni scenarij.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | vse od manjših skupin do 50 študentov |
Čas za pripravo aktivnost: | več kot 25 minut |
Trajanje aktivnosti: | več kot 40 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, laboratorijske vaje |
Letnik študija: | vsi letniki |
Segment predavanja: | pred prihodom na predavanja, uvod, osrednji del, zaključek |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven analiziranje, vrednotenje, ustvarjanje |
Scenariji razvejanega učenja:
- učiteljem omogočajo vrednotenje znanja, ali v obliki, pri kateri študenti dokončajo obstoječe scenarije ali pa v obliki, kjer morajo študenti ustvariti lastne scenarije;
- lahko spodbujajo sodelovanje študentov, saj vsaka posledica prinaša nove izzive in nove izbire, o katerih se morajo študenti odločiti ter v kolikor opravljajo naloge v skupinah, pri odločitvah sodelovati;
- podpirajo študente pri razvijanju spretnosti kritičnega mišljenja, odločanja in reševanja problemov.
Za pripravo razvejanega gradiva lahko uporabljamo naslednja orodja:
- H5P Branching Scenario
- Moodle lekcija
- Office 365 (PowerPoint, Word, Forms)
- Google (Slides, Docs, Forms)
- ipd.
IKT omogoča lažje ustvarjanje in predstavljanje scenarijev razvejanega učenja. Z orodji za predstavitve (npr. PowerPoint, Genially) lahko pripravimo scenarije z uporabo notranjih povezav med diapozitivi. Za predstavitev scenarija lahko uporabimo tudi spletne obrazce – tako MS Forms kot Google Forms omogočajo razvejanje vsebine.
Scenarije lahko predstavimo s projekcijo na tablo pred celotnim razredom. Študenti lahko pri tem glasujejo za določeno izbiro z uporabo ABCD kartic ali dvigovanjem rok.
Študenti lahko načrtujejo in napišejo scenarij s pomočjo predpripravljene predloge, nato pa izmenično z določenim orodjem pripravijo digitalno različico razvejanega gradiva.