Sestavljanka (ang. Jigsaw)
… predstavlja aktivnost za delo v skupinah oz. za sodelovalno učenje, ki lahko spodbudi interakcijo med študenti in učiteljem – metoda Sestavljanka (Jigsaw) je ena izmed najbolj pogosto uporabljanih sodelovalnih učnih metod, namenjena predstavitvi in izmenjavi rezultatov. V literaturi je pogosto omenjena tudi kot ena izmed bolj enostavno prenosljivih metod v spletno okolje.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | vse od manjših skupin do 50 študentov |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | več kot 25 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, laboratorijske vaje |
Letnik študija: | vsi letniki |
Segment predavanja: | osrednji del |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja, uporabe, analize, vrednotenja |
Fokus: | sodelovalno učenje |
CILJI AKTIVNOSTI
POSTOPEK OZ. NAČIN IZVEDBE
MOŽNOSTI UPORABE IKT
PRIMERI UPORABE
CILJI AKTIVNOSTI
Cilji aktivnosti so predstavitev rezultatov, izmenjava in posredovanje rezultatov drugim ter seznanjanje z rezultati drugih.
POSTOPEK OZ. NAČIN IZVEDBE
Pri vpeljavi aktivnosti sestavljanka lahko upoštevamo naslednje tipične korake:
- korak: študente razdelimo v manjše heterogene skupine (poimenovane MATIČNE skupine), ki naj vključujejo od 5 do 6 članov. Študente lahko pozovemo k razdelitvi kar preko spletne učilnice Moodle (prostodostopen vtičnik Group Choice).
- korak: v vsaki skupini določimo vodjo, ki naj bo tisti študent, ki je pri učenju najbolj zrel in odgovoren.
- korak: izvajalec predstavi študijsko snov.
- korak: delitev dela v matični skupini – vsak študenti dobi del študijskega gradiva (sestavljanka 1) oz. enako študijsko gradivo (sestavljanka 2) ter ga prebere. V primeru uporabe sestavljanke 2 dobi vsak študent v tem koraku tudi svojo nalogo.
- korak: študente razdelimo v EKSPERTNE skupine – v ekspertni skupini se sestanejo študenti z istim delom vsebine oz. istimi nalogami, preučijo vsebino oz. rešijo naloge ter se pripravijo na predstavitev oz. poročanje. Študentom v ekspertnih skupinah omogočimo oz. jih napotimo k ustvarjanju skupnega dokumenta oz. rešitve (različnih formatov – Word, PPT, Excel, bela tabla).
- korak: študenti se vrnejo nazaj v svoje matične skupine in razložijo naučeno snov oz. poročajo o naučenem ter vsebine integrirajo v celoto.
- korak: v izvirni različici metode (sestavljanka 1) študenti v tem koraku postavljajo vprašanja, razjasnjujejo pojme in diskutirajo znotraj skupine. V prilagojeni različici (sestavljanka 2) študenti opravljajo individualni preizkus znanja (npr. preko kviza v Moodlu).
- korak: v izvirni različici metode (sestavljanka 1) študenti v tem koraku opravljajo individualni preizkus znanja (npr. Moodle kviz), ki je ovrednoten.
MOŽNOSTI UPORABE IKT
- Spletna učilnica Moodle: Sestavljenko je mogoče pretvoriti v sinhrono spletno dejavnost v spletni učilnici Moodle. To zahteva nekaj vnaprejšnjega načrtovanja aktivnosti za prehajanje študentov med skupinami.
- MS Teams: Za izvajanje aktivnosti sestavljenka lahko ustvarimo kanale za matične in ekspertne skupine. Uporabimo lahko tudi videosrečanje znotraj posameznega kanala, da študentom omogočimo medsebojno komunikacijo.
PRIMERI UPORABE
Ogledate si lahko primer uporabe sestavljanke iz Univerze v Maleziji (University Teknologi Malaysia): https://www.youtube.com/watch?v=NBFAjE9ST7c