Sodelovalno ustvarjanje e-portfelja s primeri uporabe izbranega koncepta
…predstavlja aktivnost, ki študentom omogoča sodelovalno ustvarjanje e-portfelja, ki vsebuje vsaj eno ali dve rešitvi problemskih situacij iz realnega življenja, povezanih z vsebinami, s katerimi so soočeni študenti v študijskem procesu.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | tako za manjše skupine kot tudi večje število študentov (+50) |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | 10 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, študij na daljavo |
Letnik študija: | prvi in drugi letnik |
Segment predavanja: | zaključek predavanja |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven uporabe |
Vrednotenje: | formativno (sprotno) vrednotenje |
Z aktivnostjo lahko spodbudimo študente k povezovanju teoretičnega znanja s praktičnimi primeri uporabe teorije v vsakdanjih, življenjskih situacijah. Dodatno lahko študenti na takšen način ob spoznavanju novega koncepta aktivirajo predznanje in povežejo novo znanje z obstoječim. Glede na to, da bodo študenti ob izvajanju aktivnosti izhajali iz primerov uporabe v vsakdanjem življenju, bo tudi njihov interes za učenje in nadaljnje raziskovanje predstavljenega koncepta večji, saj bodo lahko videli, zakaj je pridobljeno znanje pomembno in kako ga bodo lahko uporabili tudi na lastni poklicni poti.
Poleg učinka na znanje študentov in motivacijo za učenje je lahko aktivnost, kjer študenti sodelovalno gradijo e-portfelj s praktičnimi primeri uporabe določenega koncepta, odličen vir za učenje, ki nakazuje tudi na različne perspektive študentov na isto tematiko. Z vpeljavo sodelovalnega načina dela pri študentih spodbudimodeljenje znanj in socialno učenje, ki okrepi aktivno vključevanje študentov v študijski proces.
- Identificirajte pomembno in enostavno prenosljivo/aplikabilno temo, koncept, teorijo ali postopek, ki je bil študentom predstavljen.
- Razmislite in se odločite o tem, koliko primerov uporabe želite pridobiti s strani študentov. Običajno je dovolj en ali dva primera uporabe koncepta v praksi. Ponavadi se ne odločamo za več kot tri primere uporabe.
- Odločite se, koliko časa boste namenili študentom za izvedbo aktivnosti. Običajno je pri enostavno prenosljivih konceptih dovolj od 3 do 5 minut za izvedbo.
- Za študente pripravite jasna navodila za opravljanje aktivnosti. Ta naj vključujejo:
- Študenti naj primere uporabe koncepta v realnem življenju iščejo v vsakdanjih situacijah, aktualnih dogodkih v svetu, zgodovinskih kontekstih.
- Študenti naj pri pripravi primera vključijo tako obrazložitev kot tudi njihovo interpretacijo uporabe koncepta.
- S študenti delite prazen dokument (PowerPoint predstavitev, Wordov dokument, OneNote zvezek, spletno učilnico Moodle, Padlet tablo ali kakšno podobno rešitev), ki bo predstavljal zbirno mesto za razdelavo idej in primerov študentov. Ta dokument tako postane e-portfelj idej in vir, na katerega se lahko študenti sklicujejo pri učenju.
- Ovrednotite prispevek študentov in jim podajte povratne informacije že sproti, tekom nastajanja e-portfelja in zbiranja idej. Ob zaključku aktivnosti si vzemite čas za pregled primerov. Nastalo gradivo lahko uporabite tudi s prihodnjimi generacijami in tako z vsako novo skupino študentov nadgrajujete in dodajate nove primere uporabe koncepta v praksi.
Pri izvedbi aktivnosti lahko v podporo sodelovalnemu deljenju in zbiranju idej študentov uporabimo različno IKT. V nadaljevanju bomo našteli nekaj osnovnih primerov tehnologij, ki so nam vsem na voljo:
- Office 365:
- Word: spletna različica aplikacije, do katere dostopamo vsi na UL z univerzitetno digitalno identiteto (UL ID). Office 365 nam omogoča, da študenti hkrati sodelujejo in dopolnjujejo Wordov dokument tako, kot so tega tudi običajno vajeni pri delu z aplikacijo.
- PowerPoint: tudi spletna različica PowerPoint aplikacije nam omogoča, da študenti sodelovalno ustvarjajo drsnice in pripravljajo primere uporabe izbranega koncepta, pregledujejo ideje drugih študentov ter se medseboj dopolnjujejo.
- OneNote: aplikacija nam omogoča uporabo sodelovalnih zvezkov, ki jih lahko dopolnjujejo vsi študenti hkrati, z vsebinami različnega tipa. Pedagog sproti vidi vse spremembe in se lahko (tako kot tudi v prejšnjih dveh aplikacijah) sproti odziva na prispevke študentov.
- Moodle:
- Wiki: je funkcionalnost znotraj spletne učilnice, ki omogoča, da študenti sodelovalno ustvarjajo vsebine v obliki wiki strani. Pri aktivnosti moramo paziti samo na to, da za vsako skupino študentov oz. za vsak nastajajoči primer uporabe ustvarimo lastno podstran v wikiju ter določimo študenta, ki bo odgovoren za zapis idej in izsledkov dela skupine, saj lahko eno stran oz. podstran hkrati ureja samo ena oseba.
- Slovar: nam v osnovi omogoča ustvarjanje izrazov in definicij, seveda pa si lahko verjetno vsi brez težav predstavljamo, da namesto izraza definiramo primer uporabe ter definicijo uporabimo za predstavitev primera rabe. Posamezne vnose lahko študenti podkrepijo z večpredstavnimi vsebinami. Pedagog mora pri uporabi te rešitve jasno določiti študenta, ki v slovar vnese primer uporabe, usklajen s celotno skupino.
- Podatkovna zbirka: podobno kot velja za slovar, lahko študenti svoje prispevke oddajajo tudi v podatkovno zbirko ter gradijo zbirko primerov uporabe določenega koncepta. Pedagog mora pred uporabo rešitve poskrbeti za kreiranje predloge, po kateri bodo študenti dodajali svoje primere. Podatkovno zbirko lahko pedagog uporabi tudi za zbiranje primerov uporabe, temelječih na različnih konceptih, študenti pa pri učenju s pomočjo filtra izberejo tiste koncepte, ki jih bolj podrobno zanimajo.
- Sodelovalna tabla – Board: v spletno učilnico Moodle lahko vključimo tudi brezplačni vtičnik Board, ki nam omogoča zbiranje idej študentov na enem mestu v obliki sodelovalne table. Študenti lahko ustvarjajo prispevke, ki vključujejo tako besedilo kot tudi večpredstavne elemente in povezave na zunanje vire. Podobno kot tudi pri preostalih aktivnostih v spletni učilnici Moodle, morajo študenti določiti osebo, ki bo dogovorjene izsledke vnesla na sodelovalno tablo.
- Padlet: Gre za orodje, ki nam, tako kot zgoraj omenjen vtičnik Board, omogoča zbiranje idej študentov na enem mestu v obliki sodelovalne table. Študenti lahko ustvarjajo prispevke, ki vključujejo tako besedilo kot tudi različne večpredstavne elemente in povezave na zunanje vire. Tudi v primeru uporabe Padleta morajo študenti določiti osebo, ki bo dogovorjene izsledke vnesla v obliki objave na sodelovalno tablo. Pedagog lahko v enem padletu zbira primere uporabe na temo različnih konceptov ter omogoči deljenje gradiva tudi za širšo javnost in s tem promovira znanje ter rezultate študentov.
Nikakor pa to niso edina orodja, ki jih je možno uporabiti za gradnjo e-portfelja primerov uporabe določenega koncepta. Pedagog lahko izbira še med mnogo drugimi rešitvami, ki delujejo na podoben način, ter delo oz. izbrano rešitev prilagodi potrebam študentov.
- Valentine, D. P., & Freeman, M. (2000). Application cards: A classroom technique for teaching social work practice. Social Work Education, 19(2), 155-164.
Kljub temu, da je prispevek objavljen že nekaj časa nazaj, lahko vidimo, kako je avtor uporabil predstavljeno aktivnost na področju socialnega dela. Prispevek vsebuje nasvete in praktične primere uporabe aktivnosti. Avtorji so v prispevku delili tudi navodila korak-za-korakom za izvedbo aktivnosti. Na nas je, da aktivnost prilagodimo potrebam današnje generacije študentov.