Ustvarjanje vprašanj s strani študentov (ang. Student Generated Test Question)
… zajema oblikovanje testnih vprašanj študentov, s katerimi dobimo vpogled v njihovo razumevanje. Vprašanja se lahko vključijo v sumativno (končno) ocenjevanje ali uporabijo za oblikovanje kvizov za formativno (sprotno) preverjanje znanja, kar nam lahko služi za sprotno preverjanje razumevanja ter usmerjanja študentov tekom izvajanja študijskega procesa.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | vse od manjših skupin do 50 študentov |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | 10-25 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, laboratorijske vaje |
Letnik študija: | nižji letniki |
Segment predavanja: | osrednji del predavanj |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven razumevanja, uporabe, analiziranja, vrednotenja, ustvarjanja |
Vrednotenje: | formativno (sprotno) vrednotenje, sumativno (končno) vrednotenje |
Fokus: | sodelovalno učenje |
- Na začetku predavanj podamo študentom navodila in predloge, kako sestaviti ustrezno vprašanje z več možnimi odgovori ali vprašanje tipa kratek odgovor. Izvedba aktivnosti naj temelji na uporabi znanja in ne na priklicu.
Študente razdelimo v skupine po 3-4. - V vsaki skupini določimo temo, za katero morajo študenti napisati vprašanja in odgovor(e).
- Aktivnost podpremo s pisanjem vprašanj na način, da vsaki skupini zagotovimo povratno informacijo, na podlagi katere oblikujejo končno različico vprašanj, ki jih lahko dodamo kvizu ali končnemu izpitu.
- Ob koncu predavanj organiziramo izmenjavo vprašanj med skupinami. Študentom podamo navodila za vrednotenje kakovosti vprašanj in zagotovimo podajanje medsebojne povratne informacije.
- Spletna učilnica Moodle: Za sodelovalno ustvarjanje vprašanj po skupinah lahko uporabimo aktivnost forum ali wiki, ki omogočata tudi medvrstniško podajanje povratne informacije. V podporo izvedbi srečanj lahko uporabimo tudi videosrečanja (npr. Zoom, BBB).
- Učno okolje MS Teams: Ustvarimo lahko kanal za posamezno temo, v okviru katere bodo študenti pripravili vprašanja; ter v vsak kanal dodamo 3-4 študente. Študenti lahko uporabijo funkcijo klepeta in delijo Wordov dokument, v katerem sodelovalno pripravijo vprašanja. Ob koncu dela v skupinah se lahko skupaj srečamo preko videosrečanja.
- Sodelovalno okolje Padlet: Uporabimo ga lahko za prikaz vprašanj študentov in omogočimo medvrstniško vrednotenje.
- V članku avtorji obravnavajo uporabo vprašanj, ki jih ustvarijo študenti pri pouku biokemije v prvem letniku. Opis aktivnosti, ki jo avtorji predstavljajo, je mogoče prilagoditi za eno ali več srečanj.
Hancock, D., Hare, N., Denny, P. in Denyer, G. (2018). Improving large class performance and engagement through student-generated questions banks. Biochemistry and Molecular Biology Education, 46(4), 306-317. doi:10.1002/bmb.21119
- V članku avtor obravnava uporabo vprašanj v kvizih, ki jih oblikujejo študenti za spodbujanje samoregulativnega učenja. Raziskava kaže, da so aktivnost študenti ocenili kot pozitivno učno izkušnjo. Poleg tega so povratne informacije študentov spodbudile ustvarjanje priročnega seznama izboljšav za izvajanje aktivnosti.
Jones, J. A. (2019). Scaffolding self-regulated learning through student-generated quizzes. Active Learning in Higher Education, 20(2), 115-126. doi:10.1177/1469787417735610