Kako preverjati digitalne kompetence pedagogov in študentov?
Eden izmed korakov pri sistemskem spodbujanju razvoja digitalnih kompetenc pedagogov in študentov je preverjanje trenutnega stanja z znanji, kompetencami in veščinami pedagogov in študentov na področju digitalnih kompetenc.
Obstaja veliko različnih orodij, ki so nam lahko v pomoč pri vrednotenje digitalnih kompetenc pedagogov in študentov. Večina orodij temelji na preverjanju stališč pedagogov in študentov o lastnih kompetencah in rezultati uporabe takšnih orodij so nam lahko v pomoč pri oblikovanju različnih podpornih aktivnosti, s katerimi lahko okrepimo razvoj digitalnih kompetenc na področjih, na katerih se pedagogi in/ali študenti še ne počutijo dovolj suvereni.
V nadaljevanju navajamo povezave do orodij za samopreverjanje digitalnih kompetenc, ki so tudi znanstveno podprti z različnimi pogosto uporabljenimi modeli oz. okvirji digitalnih kompetenc:
- DigCompEdu CheckIn: samopreverjanje digitalnih kompetenc izobraževalcev na 6 področjih, temelječ na Evropskem okvirju digitalnih kompetenc za izobraževalce;
- SELFIE for teachers: samopreverjanje digitalnih kompetenc za učitelje (predvsem OŠ in SŠ) s podpornim dokumentom, ki na konkretnih primerih pojasni doseganje posameznih kompetenc;
- MyDigiSkills: samopreverjanje digitalnih kompetenc študentov, ki temelji na modelu oz. Evropskem okvirju digitalnih kompetenc državljanov, ki opredeljuje 5 področij digitalnih znanj, kompetenc in veščin, ki bi jih moral poznati in obvladati vsak posameznik za uspešno udejstvovanje v družbi.


