Kako izdelamo miselni vzorec z orodjem BookWidgets?

Orodje BookWidgets omogoča ustvarjanje različnih interaktivnih učnih gradiv v več sklopih. Sklop igre oz. igrifikacija tako ponuja pripravo aktivnosti za študente, kot so sestavljanke, križanke, iskanje besed, povezovanje parov, igre spomin, vislice ter bingo, izbira naključnih besed/slik, iskanje razlik ter miselni vzorec. V gradivu predstavljamo, kako ustvarimo miselni vzorec (ang. »Mind Map«).

S pripravo aktivnosti z dopolnjevanjem miselnega vzorca študente spodbujamo k ustvarjalnemu razmišljanju, izmenjavi idej, konstruktivni debati ter seveda k sodelovanju, saj lahko miselni vzorec študenti pripravljajo v paru, skupinah ali vsi skupaj.

Vodič prikazuje ustvarjanje aktivnosti z orodjem BookWidgets znotraj spletne učilnice Moodle. Ogledate si ga lahko spodaj ali preko povezave: https://ior.ad/9EBX.

52 STEPS

1. V tem vodiču si bomo pogledali, kako lahko z orodjem BookWidgets znotraj spletne učilnice Moodle pripravimo miselni vzorec (ang. Mind Map), ki ga lahko nato skupaj s študenti dopolnjujemo. Primer miselnega vzorca je prikazan na sliki.

Step 1 image

2. Za ustvarjanje gradiva moramo najprej vključiti urejanje.

Step 2 image

3. Nato dodamo aktivnost s klikom na Dodaj dejavnost ali vir.

Step 3 image

4. Na seznamu poiščemo orodje BookWidgets.

Step 4 image

5. Sedaj moramo najprej izbrati vsebino, ki jo želimo prikazati.

Step 5 image

6. Gradivo še ni ustvarjeno, zato ustvarimo novega s klikom na Create new widget.

Step 6 image

7. Iz seznama izberemo tip gradiva, ki ga želimo ustvariti.

Step 7 image

8. Kliknemo na Mind Map.

Step 8 image

9. Urejevalnik se odpre v novem zavihku. Najprej dodamo naslov gradiva s klikom na svinčnik.

Step 9 image

10. Vpišemo naslov oz. ime gradiva in pritisnemo enter.

Step 10 image

11. Naslov se nato samodejno vpiše tudi na tem mestu.

Step 11 image

12. Nato v polje “Text” zapišemo temo oz. glavno idejo miselnega vzorca.

Step 12 image

13. Spremenimo lahko obliko in barvo posameznega vnosa – privzeto je nastavljen pravokotnik z belim polnilom in črnim robom.

Step 13 image

14. V zavihku General lahko dodamo navodila za reševanje ter upravljamo z dovoljenji deljenja, nalaganja na računalnik ter shranjevanja odgovorov.

Step 14 image

15. S klikom na Instructions lahko študentom podamo navodila.

Step 15 image

16. Najprej vnesemo naslov.

Step 16 image

17. Nato zapišemo navodilo.

Step 17 image

18. Naslednji zavihek se nanaša na deljenje vsebine.

Step 18 image

19. Študentom lahko dovolimo deljenje vsebine preko e-pošte.

Step 19 image

20. Omogočimo lahko tudi nalaganje vsebine na računalnik.

Step 20 image

21. V kolikor možnost obkljukamo, se bo zgoraj desno prikazal gumb, ki bo študentom omogočal prenos vsebine v PDF formatu.

Step 21 image

22. Na dnu se nahaja še razdelek, poimenovan shranjevanje in obnovitev odgovorov.

Step 22 image

23. V kolikor je ta možnost obkljukana, se bodo študentom ob drugem odpiranju gradiva prikazali odgovori, ki so jih vnesli prvič.

Step 23 image

24. Zavihek Reporting študentom omogoča, da svoje odgovore pošljejo pedagogu v pregled, ocenjevanje oz. pridobivanje povratnih informacij.

Step 24 image

25. To možnost omogočimo s klikom na Enable submitting of answers.

Step 25 image

26. V zavihku Language lahko upravljamo z nastavitvami jezika uporabniškega vmesnika.

Step 26 image

27. V zavihku Design lahko nastavimo sliko na naslovnici.

Step 27 image

28. S klikom na Preview si lahko ogledamo, kako izgleda ustvarjeno gradivo.

Step 28 image

29. Najprej se prikaže pojavno okno z navodili.

Step 29 image

30. Zapremo ga s klikom na OK.

Step 30 image

31. V tem primeru je pravokotnik za dodajanje novega vnosa že ustvarjen. V kolikor želimo vanj dodati besedilo, kliknemo na “Tap to edit”.

Step 31 image

32. Nad pravokotnikom se nahajajo ikone, ki omogočajo vnos besedila, spreminjanje oblike okvirja, barve okvirja, barve polnila ter izbris.

Step 32 image

33. Nov vnos lahko dodamo tudi s klikom na + zgoraj desno.

Step 33 image

34. Ustvaril se je nov pravokotnik, ki ga lahko povlečemo na želeno mesto.

Step 34 image

35. S klikom na ikono “i” si lahko še enkrat preberemo navodila, ki smo jih predhodno vpisali.

Step 35 image

36. Za izhod pritisnemo X.

Step 36 image

37. Naslednji gumb omogoča prenos vsebine na računalnik.

Step 37 image

38. V polje vpišemo svoje ime.

Step 38 image

39. Za generiranje PDF dokumenta sedaj kliknemo na Generate.

Step 39 image

40. Za prenos dokumenta na računalnik kliknemo na Click here to download your PDF.

Step 40 image

41. Okno zapremo s klikom na OK.

Step 41 image

42. Za izhod iz študentovega pogleda kliknemo na X zgoraj desno.

Step 42 image

43. V zavihku Design lahko nastavimo naslovno sliko.

Step 43 image

44. Urejevalnik sedaj zapremo.

Step 44 image

45. Zapremo še opozorilno okno, ki nas je opozorilo, da se je odprl nov zavihek, v katerem smo urejali gradnik oz. vsebino.

Step 45 image

46. Vsebina je ustvarjena, sedaj jo moramo samo še dodati v našo aktivnost. Kliknemo na Izberi vsebino.

Step 46 image

47. Na seznamu poiščemo želeno vsebino ter kliknemo na ikono “Choose”.

Step 47 image

48. Vsebina je izbrana.

Step 48 image

49. Samodejno se je izpolnilo tudi obvezno polje z imenom aktivnosti.

Step 49 image

50. Ko smo aktivnost zaključili, kliknemo na Shrani in prikaži.

Step 50 image

51. Miselni vzorec je pripravljen. V njem vidimo zapisano temo oz. glavno idejo miselnega vzorca.

Step 51 image

52. Po želji dodajamo nove vnose na način, ki je bil predhodno predstavljen, le-te pa lahko tudi pobarvamo.

Step 52 image

Here’s an interactive tutorial

** Best experienced in Full Screen (click the icon in the top right corner before you begin) **

https://www.iorad.com/player/2301065/BookWidgets—Mind-Map



Next step

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Naročite se na naše e-novice...

… in bodite prvi obveščeni o dogajanju v Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu.