Orodje BookWidgets omogoča ustvarjanje različnih interaktivnih učnih gradiv v več sklopih. Sklop igre oz. igrifikacija tako ponuja pripravo aktivnosti za študente, kot so sestavljanke, križanke, iskanje besed, povezovanje parov, igre spomin, vislice ter bingo, izbira naključnih besed/slik, iskanje razlik ter miselni vzorec. V gradivu predstavljamo, kako ustvarimo miselni vzorec (ang. »Mind Map«).
S pripravo aktivnosti z dopolnjevanjem miselnega vzorca študente spodbujamo k ustvarjalnemu razmišljanju, izmenjavi idej, konstruktivni debati ter seveda k sodelovanju, saj lahko miselni vzorec študenti pripravljajo v paru, skupinah ali vsi skupaj.
Vodič prikazuje ustvarjanje aktivnosti z orodjem BookWidgets znotraj spletne učilnice Moodle. Ogledate si ga lahko spodaj ali preko povezave: https://ior.ad/9EBX.
52 STEPS
1. V tem vodiču si bomo pogledali, kako lahko z orodjem BookWidgets znotraj spletne učilnice Moodle pripravimo miselni vzorec (ang. Mind Map), ki ga lahko nato skupaj s študenti dopolnjujemo. Primer miselnega vzorca je prikazan na sliki.
2. Za ustvarjanje gradiva moramo najprej vključiti urejanje.
3. Nato dodamo aktivnost s klikom na Dodaj dejavnost ali vir.
4. Na seznamu poiščemo orodje BookWidgets.
5. Sedaj moramo najprej izbrati vsebino, ki jo želimo prikazati.
6. Gradivo še ni ustvarjeno, zato ustvarimo novega s klikom na Create new widget.
7. Iz seznama izberemo tip gradiva, ki ga želimo ustvariti.
8. Kliknemo na Mind Map.
9. Urejevalnik se odpre v novem zavihku. Najprej dodamo naslov gradiva s klikom na svinčnik.
10. Vpišemo naslov oz. ime gradiva in pritisnemo enter.
11. Naslov se nato samodejno vpiše tudi na tem mestu.
12. Nato v polje “Text” zapišemo temo oz. glavno idejo miselnega vzorca.
13. Spremenimo lahko obliko in barvo posameznega vnosa – privzeto je nastavljen pravokotnik z belim polnilom in črnim robom.
14. V zavihku General lahko dodamo navodila za reševanje ter upravljamo z dovoljenji deljenja, nalaganja na računalnik ter shranjevanja odgovorov.
15. S klikom na Instructions lahko študentom podamo navodila.
16. Najprej vnesemo naslov.
17. Nato zapišemo navodilo.
18. Naslednji zavihek se nanaša na deljenje vsebine.
19. Študentom lahko dovolimo deljenje vsebine preko e-pošte.
20. Omogočimo lahko tudi nalaganje vsebine na računalnik.
21. V kolikor možnost obkljukamo, se bo zgoraj desno prikazal gumb, ki bo študentom omogočal prenos vsebine v PDF formatu.
22. Na dnu se nahaja še razdelek, poimenovan shranjevanje in obnovitev odgovorov.
23. V kolikor je ta možnost obkljukana, se bodo študentom ob drugem odpiranju gradiva prikazali odgovori, ki so jih vnesli prvič.
24. Zavihek Reporting študentom omogoča, da svoje odgovore pošljejo pedagogu v pregled, ocenjevanje oz. pridobivanje povratnih informacij.
25. To možnost omogočimo s klikom na Enable submitting of answers.
26. V zavihku Language lahko upravljamo z nastavitvami jezika uporabniškega vmesnika.
27. V zavihku Design lahko nastavimo sliko na naslovnici.
28. S klikom na Preview si lahko ogledamo, kako izgleda ustvarjeno gradivo.
29. Najprej se prikaže pojavno okno z navodili.
30. Zapremo ga s klikom na OK.
31. V tem primeru je pravokotnik za dodajanje novega vnosa že ustvarjen. V kolikor želimo vanj dodati besedilo, kliknemo na “Tap to edit”.
32. Nad pravokotnikom se nahajajo ikone, ki omogočajo vnos besedila, spreminjanje oblike okvirja, barve okvirja, barve polnila ter izbris.
33. Nov vnos lahko dodamo tudi s klikom na + zgoraj desno.
34. Ustvaril se je nov pravokotnik, ki ga lahko povlečemo na želeno mesto.
35. S klikom na ikono “i” si lahko še enkrat preberemo navodila, ki smo jih predhodno vpisali.
36. Za izhod pritisnemo X.
37. Naslednji gumb omogoča prenos vsebine na računalnik.
38. V polje vpišemo svoje ime.
39. Za generiranje PDF dokumenta sedaj kliknemo na Generate.
40. Za prenos dokumenta na računalnik kliknemo na Click here to download your PDF.
41. Okno zapremo s klikom na OK.
42. Za izhod iz študentovega pogleda kliknemo na X zgoraj desno.
43. V zavihku Design lahko nastavimo naslovno sliko.
44. Urejevalnik sedaj zapremo.
45. Zapremo še opozorilno okno, ki nas je opozorilo, da se je odprl nov zavihek, v katerem smo urejali gradnik oz. vsebino.
46. Vsebina je ustvarjena, sedaj jo moramo samo še dodati v našo aktivnost. Kliknemo na Izberi vsebino.
47. Na seznamu poiščemo želeno vsebino ter kliknemo na ikono “Choose”.
48. Vsebina je izbrana.
49. Samodejno se je izpolnilo tudi obvezno polje z imenom aktivnosti.
50. Ko smo aktivnost zaključili, kliknemo na Shrani in prikaži.
51. Miselni vzorec je pripravljen. V njem vidimo zapisano temo oz. glavno idejo miselnega vzorca.
52. Po želji dodajamo nove vnose na način, ki je bil predhodno predstavljen, le-te pa lahko tudi pobarvamo.