Premiere Pro je še eno izmed orodij, ki je del paketa programske opreme Adobe Creative Cloud. Z orodjem lahko profesionalno urejamo in ustvarjamo vse od spletnih videoposnetkov za družbena omrežja, animacij in avdioposnetkov pa do celovečernih filmov. Z orodjem lahko gradiva ustvarjamo tudi sodelovalno, z vključevanjem že integrirane aplikacije Frame.io pa ustvarjena gradiva kolegov pregledujemo ter podajamo sprotne povratne informacije v obliki komentarjev in opomb. Orodje nam omogoča tudi uporabo integrirane apliakcije Portfolio, s katero lahko ustvarjamo lastni e-portfelj in predstavimo lastno delo v obliki spletne strani. Poleg tega nam orodje ponuja tudi uporabo oblačnega prostora za shranjevanje gradiv (100 GB).

Ponudnik ne omogoča uporabe brezplačne različice orodja, ponuja pa 7-dnevno brezplačno testiranje orodja, na podlagi česar se lahko odločimo za nakup primerne licence. Več o licencah si lahko preberemo na spletni strani.
Orodje je primerno tudi za vključitev v študijski proces na različne načine:
- USTVARJANJE GRADIV –pedagogi lahko študijsko vsebino predstavimo v obliki videoposnetkov in animacij, ki jih ustvarimo z uporabo orodja. Posnamemo lahko lastne videoposnetke (npr. izvedbo laboratorijskih vaj, eksperimente, predavanja) in jih v orodju uredimo, dodamo zvočno razlago, podnapise ali dodatno vsebino v obliki besedila.
- INDIVIDUALNO DELO – tudi študenti lahko z uporabo orodja pripravijo lastna gradiva v obliki videoposnetkov in animacij ter na takšen način izražajo lastne ideje ter razvijajo izkušnje in znanje za delo z digitalnimi orodji.
- SODELOVALNO PROJEKTNO UČNO DELO – pedagogi lahko načrtujemo izvedbo projektnega učnega dela, v okviru katerega študenti z uporabo orodja sodelovalno ustvarjajo izdelke, se usklajujejo in si izmenjujejo komentarje ter opombe.
- E-PORTFELJI – pedagogi lahko z orodjem pripravimo aktivnosti, kjer študenti skozi celoten študijski proces ustvarjajo lastni e-portfelj v obliki spletne strani ter na takšen način sproti predstavljajo opravljeno delo.
V nadaljevanju predstavljamo funkcionalnosti orodja po področjih, ki so obravnavana v Evropskem okvirju digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) ter so razširjeno predstavljena v orodju za samorefleksijo digitalnih kompetenc SELFIE for teachers.
1. Področje strokovnega razvoja
Področje zajema orodja, ki omogočajo učiteljem dostop do novih informacij in nadgradnjo njihove pedagoške prakse. Prav tako orodja omogočajo interakcijo in sodelovanje tako s študenti kot tudi s sodelavci in zunanjimi sodelujočimi. Skozi orodja, ki podpirajo razvoj kompetenc s področja strokovnega razvoja, učitelji lahko nadgradijo svoj strokovni razvoj in podprejo skupno dobro na njihovi instituciji zaposlitve oz. strokovnem področju. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Na spletni strani orodja lahko dostopamo do številnih primerov dobre prakse uporabe orodja in videopredstavitev, kjer uporabniki predstavijo, na kakšen način uporabljajo orodje. Predstavljeni primeri so nam lahko v pomoč pri razvijanju lastne ideje o pripravi izdelka.
Znotraj orodja lahko dostopamo do vodičev, ki nam korak-za-korakom prikazujejo uporabo funkcionalnosti orodja. Do več vodičev, namigov in drugih podpornih gradiv za pomoč pri uporabi orodja lahko dostopamo na spletni strani orodja.
Orodje omogoča ustvarjanje skupinskega projekta in deljenje projektov z drugimi uporabniki za pregled izdelkov.
Znotraj skupinskega projekta nam orodje omogoča, da izdelke delimo z drugimi uporabniki, jih sodelovalno ustvarjamo, dopolnjujemo in urejamo.
Z uporabo opreme Frame.io, ki je del orodja, lahko uporabniki, s katerimi smo delili izdelek oz. projekt (individualni ali sodelovalni), pregledajo naš izdelek in nanj podajajo povratne informacije v obliki komentarjev in pripomb.
2. Področje dela z digitalnimi viri:
Področje zajema orodja, ki učiteljem omogočajo učinkovito izbiro ustreznih študijskih virov ter zadoščajo njihovim potrebam in stilu poučevanja ter tudi študentom, ki jih poučujejo. Sem spadajo tudi orodja, ki jim omogočajo spreminjanje in prilagoditev obstoječih študijskih virov tako, da ustrezajo njihovim zahtevam, ali pa tudi orodja, ki omogočajo ustvarjanje novih študijskih virov. Ob tem spodbujajo odgovorno rabo in deljenje študijskih virov, ki nastajajo, z upoštevanjem občutljivih podatkov, etičnih načel in avtorskih pravic. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Na spletni strani orodja dostopamo do različnih podpornih gradiv, kot so videovodiči, namigi in triki za uporabo orodja ter smernice za pripravo kvalitetnega videoposnetka. Poleg tega lahko brskamo med primeri dobrih praks, iz katerih se lahko naučimo, kakšne vse izdelke lahko z orodjem pripravimo. Znotraj uporabniškega vmesnika orodja pa lahko, poleg vodičev za uporabo, brskamo tudi med različnimi videoposnetki.
Orodje nam omogoča ustvarjanje različnih video vsebin, vse od enostavnih videoposnetkov (npr. kratki videposnetki za družbena omrežja) do bolj zahtevnih projektov (npr. filmov). Poleg tega nam omogoča tudi ustvarjanje e-portfeljev v obliki spletnih strani, na katerih lahko predstavljamo izdelke, ustvarjene z orodjem.
Orodje nam omogoča urejanje že obstoječih videoposnetkov ter tudi ustvarjanje oz. združevanje multimedijskih gradiv v videovsebine. Izdelke lahko delimo z drugimi uporabniki kot skupinski projekt in s tem omogočimo soustvarjanje izdelkov. Poleg tega lahko vsak projekt tudi shranimo in ga naknadno urejamo.
Svoje projekte lahko zaščitimo na način, da jih ne delimo z drugimi uporabniki, v sam izdelek pa lahko dodamo lastni logotip ali vodni žig, ki nakazuje avtorja izdelka.
Orodje nam omogoča, da lastni projekt delimo z drugimi uporabniki, kjer jim lahko omogočimo soustvarjanje gradiva, pregled projekta ter podajanje povratnih informacij. Poleg tega lahko končni izdelek neposredno iz orodja delimo na nekatera družbena omrežja oz. portale, kot so YouTube, Vimeo, Twitter, Facebook, Behance, Creative Cloud.
3. Področje poučevanja in učenja
Področje zajema orodja, ki omogočajo nadgradnjo pedagoške prakse na različne načine. Glavna karakteristika teh orodij je, da omogočajo učitelju načrtovanje študijskega procesa, kjer so orodja uporabljena v podporo aktivnemu vključevanju študentov v avtentične študijske situacije ter na prehod iz na učitelja osredinjenega študijskega procesa na na študenta osredinjen študijski proces (npr. vpeljava sodelovalnega učenja, projektnega učnega dela, samoregulativnega učenja). Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Orodje je primerno tudi za vključitev v študijski proces na različne načine:
- USTVARJANJE GRADIV – kot pedagogi lahko študijsko vsebino predstavimo v obliki videoposnetkov in animacij, ki jih ustvarimo z uporabo orodja. Posnamemo lahko lastne videoposnetke (npr. izvedbo laboratorijskih vaj, eksperimente, predavanja) in jih v orodju uredimo, dodamo zvočno razlago, podnapise ali dodatno vsebino v obliki besedila.
- INDIVIDUALNO DELO – tudi študenti lahko z uporabo orodja pripravijo lastna gradiva v obliki videoposnetkov in animacij ter na takšen način izražajo lastne ideje ter razvijajo izkušnje in znanje.
- SODELOVALNO PROJEKTNO UČNO DELO – kot pedagogi lahko načrtujemo izvedbo projektnega učnega dela, v okviru katerega študenti z uporabo orodja sodelovalno ustvarjajo izdelke, se usklajujejo in si izmenjujejo komentarje ter opombe.
- E-PORTFELJI – pedagogi lahko z orodjem pripravimo aktivnost, kjer študenti skozi celoten študijski proces ustvarjajo lastni e-portfelj v obliki spletne strani ter na takšen način sproti predstavljajo opravljeno delo.
Orodje omogoča pripravo aktivnosti, ki podpirajo tudi sodelovanje med študenti. Študenti lahko pripravijo skupinski projekt, znotraj katerega soustvarjajo izdelke, komunicirajo preko komentarjev in podajajo pripombe.
Orodje omogoča uporabo opreme Adobe Portfolio, s katero lahko študenti ustvarjajo lastni e-portfelj, kjer beležijo in sproti spremljajo lastno delo ter na takšen način samouravnavajo lastno učenje.
4. Področje vrednotenja
Področje zajema orodja, ki omogočajo nadgradnjo obstoječih strategij vrednotenja ter omogočajo ustvarjanje novih in inovativnih načinov spremljanja znanja med študenti. Orodja učitelju omogočajo zbiranje podatkov z namenom boljše podpore in vrednotenja znanja študentov ter za omogočanje refleksije lastnega poučevanja in prilagajanje poučevanja glede na informacije o napredku študentov. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo s področjem vrednotenja:
Orodje v osnovi ni namenjeno vrednotenju znanja, lahko pa z njim pripravimo video vsebine, ki lahko podprejo sprotno preverjanje razumevanja študijske vsebine pri študentih. Z možnostjo deljenja projektov z drugimi uporabniki lahko omogočimo medvrstniško vrednotenje izdelkov, kjer študenti podajo povratne informacije v obliki komentarjev in pripomb na izdelke vrstnikov.
Orodje ni namenjeno zbiranju in analizi dokazov.
Z uporabo opreme Frame.io, ki jo vključuje orodje, lahko tako pedagogi kot tudi študenti podajajo povratne informacije, na podlagi katerih lahko študenti uredijo in nadgradijo svoje izdelke.
5. Področje opolnomočenja študentov
Področje zajema orodja, ki omogočajo učiteljem ustvarjanje inovativnih študijskih situacij preko aktivnega vključevanja študentov. Orodja omogočajo tudi lažjo personalizacijo učenja glede na nivoje doseganja znanja med študenti, njihove interese in potrebe. Orodja spodbujajo vključevanje vseh študentov, tudi študentov s posebnim statusom. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo s področjem opolnomočenja študentov:
Orodje s svojimi funkcionalnostmi spodbuja dostopnost in inkluzijo, saj omogoča spremembo barvnega kontrasta zaslona, uporabo bralnika zaslona, zaslonske lupe, vključuje opise grafičnih elementov, omogoča navigacijo s tipkovnico, nudi podporo za dostopnost operacijskega sistema in tudi druge možnosti. Z orodjem lahko pripravimo dostopne videoposnetke s podnapisi, zvočno razlago, besedilom s primernim kontrastom in dodatnimi elementi, ki za študenta s posebnimi potrebami niso moteči.
Študenti lahko z orodjem pripravijo različno zahtevne izdelke (od kratkega videoposnetka in animacije do zahtevnih filmov). Ker lahko študenti orodje uporabljajo neodvisno od časa in prostora, lahko izdelke urejajo v lastnem tempu.
V primeru, ko načrtujemo aktivnosti, v okviru katerih študenti z orodjem ustvarjajo lastne izdelke, spodbujamo tudi aktivno vključevanje študentov v študijski proces.
V kolikor z orodjem pripravljamo študijska gradiva za študente, lahko ta gradiva uporabljamo tako v živo v predavalnici kot tudi pri kombiniranem načinu študija ali študiju na daljavo, saj lahko gradiva delimo s študenti na različne načine (npr. predvajanje v živo, deljenje preko spletnih učnih okolij, družbenih omrežij, e-pošte). Tudi v primeru, ko z orodjem ustvarjajo študenti, lahko to počnejo neodvisno od časa in prostora, saj orodje omogoča shranjevanje projektov in naknadno urejanje.
6. Področje spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc pri študentih
Področje zajema orodja, ki učitelju omogočajo spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc med študenti (npr. študente z orodjem spodbudimo k razvoju informacijske in medijske pismenosti, sodelovanju in komunikaciji, ustvarjanju digitalnih vsebin, odgovorni rabi orodij ter reševanju problemskih situacij). Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki spodbujajo razvoj digitalnih kompetenc pri študentih:
Študenti se preko uporabe orodja Kahoot seznanijo z možnostjo organiziranja oz. zbiranja informacij na vizualno zanimiv način (npr. oblak besed, vodilna lestvica).
Preko uporabe orodja lahko študenti razvijajo komunikacijske in sodelovalne spretnosti, saj lahko v okviru skupinskega projekta soustvarjajo izdelke in med seboj komunicirajo preko komentarjev in pripomb.
Orodje omogoča, da študenti razvijajo različne vsebine, ki temeljijo na uporabi videoposnetkov. Tako lahko ustvarjajo različne videoposnetke, animacije, avdioposnetke, e-portfelje in tudi bolj zahtevne projekte (npr. filme).
Zaradi možnosti skupinskega ustvarjanja vsebin ter komuniciranja znotraj skupinskega projekta imajo študenti priložnost večjega zavedanja osnovnih pravil komunikacije v spletnih orodjih z namenom zaščite sebe in drugih soudeleženih v komunikacijo.
Ker lahko študenti lastne projekte in končne izdelke delijo z drugimi, jih orodje spodbudi k razmisleku o odgovorni rabi. Študenti morajo pri tem razmisliti o primerni in preverljivi vsebini, o uporabi tujega gradiva, pri čemer je potrebno upoštevati avtorske pravice, o primernih spletnih mestih za deljenje končnega izdelka, o zaščiti lastnega izdelka ipd.
Orodje v osnovi ni namenjeno reševanju problemov.