14. februarja praznujemo VALENTINOVO

Valentinovo oz. praznik svetega Valentina je dan, ko si izkazujemo ljubezen, pošiljamo voščilnice ter kupujemo darila. Takšno pojmovanje praznika pa se je uveljavilo šele z zamislijo o romantični ljubezni, ki se je razvila pozno po srednjem veku, k nam pa je prišlo šele pred nekaj desetletji. 

V kolikor želite izvedeti več o zgodovini praznika pri nas in po svetu, si prebrati eno izmed legend in spoznati nekaj zanimivosti, si poglejte spodnjo interaktivno predstavitev, ki smo jo izdelali z orodjem H5P. 

Orodje H5P 

Kot ste lahko videli z reševanjem zgornjega gradiva, lahko z orodjem H5P pripravimo zanimive in kreativne interaktivne predstavitve ter druge tipe interaktivnih učnih gradiv, med drugim interaktivne videoposnetke. Pripravljeno gradivo lahko s študenti preprosto delimo v spletni učilnici (Moodle, Canvas ipd.) ali ga vključimo na našo spletno stran. 

Orodje H5P nam omogoča pripravo raznolikih in zares zanimivih učnih gradiv, s katerimi bodo študenti aktivno vključeni v proces učenja, odločimo pa se lahko tudi za pripravo adaptivnih učnih gradiv. Gradiva lahko vključujejo tudi elemente igrifikacije in jih lahko uporabimo za  motiviranje študentov ter za popestritev  študijskega procesa. 

Predstavljamo vam nekaj primerov gradiv, še več pa jih najdete na spletni strani h5p.org

  • Interaktivna predstavitev (Course presentation, kot je zgornji primer gradiva o valentinovem), s katero lahko predstavitev obogatimo z interaktivno vsebino. Vanjo lahko vključimo vprašanja različnega tipa, naloge kjer morajo študenti vstaviti manjkajoče besede, označevati pravilne besede, povleči besede na pravilno mesto/sliko, ustvarjamo lahko učne kartice in videoposnetke ipd., 
  • Interaktivni videoposnetek (Interactive video) s katerim lahko videoposnetku dodamo interaktivno vsebino in z njo dosežemo, da si bo študent aktivno ogledal videoposnetek. Vanj lahko dodamo interaktivne točke z dodatno razlago, vključimo lahko vprašanja, dodajamo zaznamke za boljši pregled vsebin videoposnetka, naloge z vstavljanjem besed, označevanje besed ipd., 
  • Adaptivno učno gradivo (Branching scenario), kjer se gradivo prilagaja potezam študenta, s čimer si lahko študent ogleda le tisti del gradiva, ki ga zanima; lahko pa ustvarimo tudi gradivo s simulacijo resničnega dogodka, kot je lepo prikazano v tem primeru. V adaptivno učno gradivo lahko vključimo vse elemente, ki so našteti zgoraj pri interaktivni predstavitvi in interaktivnem videoposnetku. 

Zanimiva so še gradiva tipa: 

  • Accordion, ki ga lahko uporabimo za pripravo seznama vprašanj in odgovorov, 
  • Columnkamor lahko dodajamo slike, vprašanja, naloge tipa vstavljanje besed ter vlečenje besed na pravilno mesto, ustvarjamo igre, kot je spomin ipd., 
  • Documenation toolki ga lahko uporabimo za organiziranje projektnega učnega dela z vpisovanjem npr. ciljev, načrta, evalvacije ipd., 
  • Interactive books katerim lahko ustvarimo zanimivo interaktivno učno gradivo v obliki knjige in vanj vključimo slike, videoposnetke, kvize, gumbe z dodatno razlago ipd., 
  • Timelineki nam omogoča ustvarjanje časovnice za prikaz določenega obdobja ali npr. življenja osebe, 
  • Vitrual tour, ki nam omogoča ustvarjanje navideznega potovanja s pomočjo 360-stopinjske slike, katero lahko obogatimo z dodajanjem vprašanj in interakcij 
  • in še mnogo drugih. 

Ustvarjanje s H5P je enostavno, hitro in zabavno, nastala gradiva pa so privlačna za vse. V kolikor vas zanima več o ustvarjanju interaktivnih gradiv z orodjem H5P ter številnimi drugimi orodji, se nam pridružite na spletnih delavnicah Interaktivna učna gradiva, Formativno spremljanje študijskega procesa z uporabo IKT ter Igrifikacija z uporabo IKT.

Vam je bila predstavitev všeč in se vam zdi orodje H5P zanimivo? Uporabljate morda kakšno podobno orodje za ustvarjanje interaktivnih gradiv? Vabljeni, da s komentarjem spodaj z nami delite svoje mnenje in predloge, kako ustvariti čim bolj poučna interaktivna gradiva. 

Naročite se na naše e-novice...

… in bodite prvi obveščeni o dogajanju v Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu.