BookWidgets je orodje oz. okolje za ustvarjanje več kot 40 različnih interaktivnih gradiv, ki jih lahko integriramo tudi v najbolj pogosto uporabljena učna okolja (npr. Moodle, MS Teams, Google Classroom, Schoology, Canvas). Z orodjem lahko pripravimo aktivnosti za preverjanje znanja, interaktivne predstavitve, aktivnosti z vključevanjem igrifikacije, matematične aktivnosti, aktivnosti za organiziranje dela in študija, vdelamo pa lahko tudi vsebine iz zunanjih spletnih strani.

Orodje ne ponuja brezplačne uporabe, ponuja pa 30-dnevno brezplačno testiranje orodja.
Več o licencah si lahko ogledate na spletni strani: https://www.bookwidgets.com/pricing.
Orodje lahko v pedagoški proces vključimo na različne načine:
Formativno vrednotenje in spremljanje znanja – z orodjem lahko pripravimo različne interaktivne vsebine za preverjanje znanja. Šudenti lahko rešujejo kvize, preverjajo znanje z uporabo učnih kartic, rešujejo delovne liste, dopolnjujejo časovnice s vsebino, pripravljajo lastne izdelke z uporabo bele table, rešujejo nekatere osnovne matematične naloge ipd. Nekatere izmed aktivnosti so ovrednotene samodejno, učitelji pa imajo možnost tudi ročnega vrednotenja odgovorov. Delo študentov lahko sproti spremljamo in podajamo takojšnje povratne informacije.
Vključevanje igrifikacije – orodje omogoča tudi vključevanje igrifikacije v pedagoški proces. Pripravimo lahko interaktivne vsebine, ki vsebujejo elemente iger. Te lahko uporabimo za uvodno motivacijo ali za individualno preverjanje razumevanja študijske vsebine s strani študentov.
Predstavitev vsebine – orodje nam omogoča tudi predstavitev vsebine na različne načine. Študijsko vsebino lahko predstavimo v obliki interaktivnih slik, 3D modelov, videoposnetkov ipd.
Organizacija in spremljanje dela – z orodjem lahko pripravimo tudi nekatere vsebine za lažje organiziranje dela in študija. Pripravimo lahko kontrolni seznam ali planer, s pomočjo katerega lahko spremljamo opravljeno oz. neopravljeno delo posameznega študenta.
V nadaljevanju predstavljamo funkcionalnosti orodja po področjih, ki so obravnavana v Evropskem okvirju digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) ter so razširjeno predstavljena v orodju za samorefleksijo digitalnih kompetenc SELFIE for teachers.
1. Področje strokovnega razvoja
Področje zajema orodja, ki omogočajo učiteljem dostop do novih informacij in nadgradnjo njihove pedagoške prakse. Prav tako orodja omogočajo interakcijo in sodelovanje tako s študenti kot tudi s sodelavci in zunanjimi sodelujočimi. Skozi orodja, ki podpirajo razvoj kompetenc s področja strokovnega razvoja, učitelji lahko nadgradijo svoj strokovni razvoj in podprejo skupno dobro na njihovi instituciji zaposlitve oz. strokovnem področju. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Orodje omogoča dostop do knjižnice že pripravljenih primerov interaktivnih vsebin, ki jih lahko uporabniki kopiramo, prilagodimo, uredimo in uporabimo pri lastnem poučevanju. Knjižnica interaktivnih gradiv je prosto dostopna vsem na spletni strani: https://www.bookwidgets.com/widget-library.
Orodje omogoča dostop do vodičev, ki so nam lahko v pomoč pri uporabi in ustvarjanju gradiv. Vodiči so prosto dostopni na spletni strani: https://www.bookwidgets.com/tutorials/getting-started.
Orodje ne ponuja podpore tekom ustvarjanja interaktivnih vsebin v obliki namigov ob posamezni funkcionalnosti. Še vedno pa so nam na voljo druge oblike podpornih gradiv: vodiči, pogosta vprašanja in odgovori, iskanje rešitev na blogu, postavljanje vprašanj preko različnih komunikacijskih kanalov (e-pošta, Twitter, Facebook), ki jih lahko kadarkoli tekom ustvarjanja poiščemo.
Orodje nam omogoča, da ustvarimo skupine, v katere vključimo druge uporabnike (npr. sodelavce), znotraj katerih lahko pripravimo aktivnosti za organizacijo dela, kot so kontrolni seznam, planer in anketa. Orodje ne vključuje namenskega kanala za komunikacijo z drugimi uporabniki orodja ali študenti.
Znotraj zgoraj omenjenih skupin lahko uporabniki sodelovalno ustvarjamo različne interaktivne vsebine, ki jih ponuja orodje.
Z orodjem je možno pripraviti tudi anketo, v katero vključimo kritična, reflektivna vprašanja s pomočjo katerih lahko prejmemo povratne informacije glede izvedbe pedagoškega procesa in na podlagi rezultatov pedagoški proces tudi prilagodimo.
2. Področje dela z digitalnimi viri:
Področje zajema orodja, ki učiteljem omogočajo učinkovito izbiro ustreznih študijskih virov ter zadoščajo njihovim potrebam in stilu poučevanja ter tudi študentom, ki jih poučujejo. Sem spadajo tudi orodja, ki jim omogočajo spreminjanje in prilagoditev obstoječih študijskih virov tako, da ustrezajo njihovim zahtevam, ali pa tudi orodja, ki omogočajo ustvarjanje novih študijskih virov. Ob tem spodbujajo odgovorno rabo in deljenje študijskih virov, ki nastajajo, z upoštevanjem občutljivih podatkov, etičnih načel in avtorskih pravic. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Orodje ponuja zbirko že ustvarjenih primerov interaktivnih vsebin, med katerimi lahko poiščemo tiste, ki so primerni za naše predmetno področje in študente, ki jih poučujemo.
Orodje omogoča ustvarjanje različnih interaktivnih vsebin (približno 40 različnih), za katere so že pripravljene predloge. Postopek ustvarjanja je preprost – na začetku izberemo eno izmed predlog, jo izpolnimo z vsebino in shranimo.
Orodje omogoča, da interaktivne vsebine, ki smo jih že ustvarili, kasneje tudi uredimo. Za hitrejše ustvarjanje jih lahko tudi podvojimo in vsebino samo preuredimo. Omogoča nam tudi uporabo pripravljenih interaktivnih vsebin iz knjižnice primerov, katere lahko shranimo v osebni seznam, jih preuredimo in tudi delimo naprej.
Ustvarjene interaktivne vsebine lahko zaščitimo tako, da jih obdržimo v lastni mapi, kar pomeni, da do njih dostopamo le mi (kot avtorji) in študenti, s katerimi delimo interaktivne vsebine za reševanje. Lastne vsebine lahko delimo tudi z drugimi uporabniki preko skupin, ki pa so lahko omejene na določene uporabnike (npr. sodelavce) ali pa javno dostopne za vse uporabnike orodja. Znotraj posameznih skupin lahko interaktivne vsebine organiziramo po mapah.
Interaktivne vsebine, ki smo jih ustvarili z orodjem, lahko s študenti delimo na različne načine. V primeru uporabe spletne verzije orodja lahko interaktivne vsebine delimo preko spletne povezave, ki jo lahko študentom posredujemo preko različnih komunikacijskih kanalov. Kadar orodje uporabljamo tekom predavanj ali vaj, nam lahko pride prav možnost prikazovanja QR kode, ki jo študenti skenirajoz lastnimi mobilnimi napravami. V primeru uporabe namizne in mobilne verzije orodja (Windows, Mac, Chromebook, Android, iOS) pa študenti za dostop do interaktivne vsebine potrebujejo zgolj kodo, ki nam jo generira orodje. V kolikor pa v pedagoškem procesu uporabljamo kakšno izmed učnih okolij (Moodle, MS Teams, Google Classroom, Schoology, Canvas), lahko uporabimo možnost integracije in s tem študentom omogočimo, da do interaktivne vsebine dostopajo kar preko učnega okolja, ki ga že poznajo.
3. Področje poučevanja in učenja
Področje zajema orodja, ki omogočajo nadgradnjo pedagoške prakse na različne načine. Glavna karakteristika teh orodij je, da omogočajo učitelju načrtovanje študijskega procesa, kjer so orodja uporabljena v podporo aktivnemu vključevanju študentov v avtentične študijske situacije ter na prehod iz na učitelja osredinjenega študijskega procesa na na študenta osredinjen študijski proces (npr. vpeljava sodelovalnega učenja, projektnega učnega dela, samoregulativnega učenja). Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Orodje lahko v pedagoški proces vključimo na različne načine:
Formativno vrednotenje in spremljanje znanja – z orodjem lahko pripravimo različne interaktivne vsebine za preverjanje znanja. Šudenti lahko rešujejo kvize, preverjajo znanje z uporabo učnih kartic, rešujejo delovne liste, dopolnjujejo časovnice s vsebino, pripravljajo lastne izdelke z uporabo bele table, rešujejo nekatere osnovne matematične naloge ipd. Nekatere izmed aktivnosti so ovrednotene samodejno, učitelji pa imajo možnost tudi ročnega vrednotenja odgovorov. Delo študentov lahko sproti spremljamo in podajamo takojšnje povratne informacije.
Vključevanje igrifikacije – orodje omogoča tudi vključevanje igrifikacije v pedagoški proces. Pripravimo lahko interaktivne vsebine, ki vsebujejo elemente iger. Te lahko uporabimo za uvodno motivacijo ali za individualno preverjanje razumevanja študijske vsebine s strani študentov.
Predstavitev vsebine – orodje nam omogoča tudi predstavitev vsebine na različne načine. Študijsko vsebino lahko predstavimo v obliki interaktivnih slik, 3D modelov, videoposnetkov ipd.
Organizacija in spremljanje dela – z orodjem lahko pripravimo tudi nekatere vsebine za lažje organiziranje dela in študija. Pripravimo lahko kontrolni seznam ali planer, s pomočjo katerega lahko spremljamo opravljeno oz. neopravljeno delo posameznega študenta.
Orodje nam omogoča, da spremljamo reševanje študentov sproti in jih pri tem opozarjamo na nepravilnosti in skušamo usmeriti na pravo pot. Rezultate študentov si lahko ogledamo tudi po reševanju, ko nam je omogočeno podajanje povratne informacije v obliki komentarjev ter s tem usmerjanje študentov in vodenje tudi na daljavo.
Orodje nam ne omogoča priprave interaktivnih vsebin, ki bi spodbujale sodelovalno delo ali soustvarjanje med študenti.
Z uporabo kontrolnega seznama oz. planerja ter reševanjem interaktivnih vsebin lahko študenti spremljajo svoje delo in preverjajo razumevanje študijske vsebine ter na podlagi rezultatov načrtujejo nadaljnje delo in učenje.
4. Področje vrednotenja
Področje zajema orodja, ki omogočajo nadgradnjo obstoječih strategij vrednotenja ter omogočajo ustvarjanje novih in inovativnih načinov spremljanja znanja med študenti. Orodja učitelju omogočajo zbiranje podatkov z namenom boljše podpore in vrednotenja znanja študentov ter za omogočanje refleksije lastnega poučevanja in prilagajanje poučevanja glede na informacije o napredku študentov. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo s področjem vrednotenja:
Z orodjem lahko pripravimo interaktivne vsebine za formativno vrednotenje znanja, preko katerih študentom omogočimo preverjanje razumevanja študijske vsebine. Prav tako lahko z orodjem pripravimo obrazce za samovrednotenje ali medvrstniško vrednotenje, po katerih posamezen študent ovrednoti lastno delo in/ali delo svojih vrstnikov.
Orodje nam omogoča, da po reševanju interaktivnih vsebin dostopamo do poročil o uspešnosti reševanja vsakega posameznega študenta, kjer imamo vpogled v rezultate, splošno uspešnost reševanja in pravilnost posameznih odgovorov. Prav tako lahko dostopamo do poročil za posamezno interaktivno vsebino. Poročila si lahko tudi izvozimo v .pdf formatu.
Študentu lahko podamo povratno informacijo za posamezen odgovor, s pomočjo katere lahko prepozna svoja šibka področja v znanju in se na ta področja tudi ustrezno odzove pri načrtovanju nadaljnjega dela in učenja.
5. Področje opolnomočenja študentov
Področje zajema orodja, ki omogočajo učiteljem ustvarjanje inovativnih študijskih situacij preko aktivnega vključevanja študentov. Orodja omogočajo tudi lažjo personalizacijo učenja glede na nivoje doseganja znanja med študenti, njihove interese in potrebe. Orodja spodbujajo vključevanje vseh študentov, tudi študentov s posebnim statusom. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo s področjem opolnomočenja študentov:
Orodje omogoča nekatere možnosti za zagotavljanje večje dostopnosti gradiva za slabovidne študente, in sicer omogoča prilagajanje barve pisave in ozadja. Prav tako nam omogoča časovno prilagajanje reševanja aktivnosti, saj lahko študentom s posebnim statusom omogočimo reševanje v lastnem tempu.
Orodje na področju spodbujanja diferenciacije in personalizacije omogoča pripravo različno zahtevnih nalog, po katerih študenti napredujejo z lastnim tempom.
Z orodjem lahko aktivno vključimo študente v pedagoški proces, saj nam le-ta omogoča pripravo interaktvnih vsebin, s katerimi študenti dopolnjujejo vsebine, pokažejo lastno delo ali pripravijo lastno vsebino.
Orodje spodbuja tako kombiniran študij kot tudi študij na daljavo, saj lahko študenti aktivnosti opravljajo tako med predavanji in vajami kot tudi doma preko različnih naprav (mobilni telefon, računalniška tablica, računalnik). Tako lahko z uporabo orodja in aktivnosti, ki jih pripravimo, študente motiviramo za delo in učenje, jih spodbudimo k individualnemu delu, popestrimo predavanja ali vaje s predstavitvijo študijske vsebine na interaktiven način, uporabimo aktivnosti za ugotavljanje predznanja, preverjanje znanja in razumevanja študijske vsebine ali pa aktivnosti uporabimo za utrjevanje znanja študentov.
6. Področje spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc pri študentih
Področje zajema orodja, ki učitelju omogočajo spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc med študenti (npr. študente z orodjem spodbudimo k razvoju informacijske in medijske pismenosti, sodelovanju in komunikaciji, ustvarjanju digitalnih vsebin, odgovorni rabi orodij ter reševanju problemskih situacij). Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki spodbujajo razvoj digitalnih kompetenc pri študentih:
Z orodjem lahko za študente pripravimo aktivnosti, s katerimi lahko spodbujamo razvoj informacijske in medijske pismenosti. Za to lahko uporabimo različne možnosti predstavitve vsebine, pri katerih od študentov zahtevamo povzemanje vsebine, kritični razmislek in ovrednotenje zanesljivosti predstavljenih podatkov, analiziranje prebranih informacij ipd.
Orodje omogoča pripravo aktivnosti, ki jih študenti rešujejo individualno in nimamo možnosti razvoja aktivnosti, ki bi spodbujale razvoj komunikacijskih in sodelovalnih spretnosti pri študentih.
Orodje omogoča razvoj nekaterih aktivnosti, v katerih mora študent pokazati lastno delo oz. razviti lastno vsebino (npr. priprava časovnice, priprava vsebine na beli tabli).
Orodje ne omogoča neposrednega spodbujanja razmisleka o varnosti in dobremu počutju, lahko pa z orodjem pripravimo aktivnosti, s katerimi spodbudimo razvoj omenjenih kompetenc pri študentih.
Orodje omogoča uporabo možnosti za nadzor nad prepisovanjem (Safe Exam Browser, Classroom aplikacija za iOS), kar študente spodbudi k odgovorni rabi orodja pri reševanju pripravljenih aktivnosti.
Orodje ne omogoča priprave aktivnosti, s katerimi bi lahko pri študentih spodbujali reševanje problemov.