Development of creativity skills by game based learning methods in adult education (GAME-ED)
Kaj počnemo?
Center UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu sodeluje na 2-letnem projektu Development of creativity skills by game based learning methods in adult education (GAME-ED), kjer bomo skupaj z različnimi Evropskimi visokošolskimi instutucijami razvili metodologijo in družabno igro za spodbujanje ustvarjalnosti na področju izobraževanja odraslih. Naše glavne naloge so:
- analiza potreb glede ključnih kompetenc;
- pregled literature o uporabljenih metodah;
- priprava vodnika najboljših praks učenja z igrami za krepitev ključnih kompetenc na področju izobraževanja odraslih;
- razvoj metodologije za prepoznavanje in uporabo primernih elemetov iger za opredeljene učne cilje;
- posvetovanje z izobraževalci odraslih o pripravljeni metodologiji;
- priprava koncepta, razvoj in testiranje družabne igre;
- prepoznavanje, razvrščanje in vrednotenje družabnih iger, primernih za razvoj ustvarjalnosti;
- preizkušanje metod, ki temeljijo na igrah, za razvoj ključnih kompetenc na področju izobraževanja odraslih;
- analiza in vrednotenje zbranih podatkov;
- posvetovanje o pripravljeni študiji z izobraževalci odraslih in predstavniki partnerskih držav.
Ime projekta: Development of creativity skills by game based learning methods in adult education
Akronim projekta: GAME-ED
Pričetek projekta: 1. 3. 2021
Trajanje projekta: 2 leti
Zaključek projekta: 28. 2. 2023
Koordinator: Madžarska
Partnerske države: Madžarska, Romunija, Slovenija
V 21. stoletju se soočamo z novimi izzivi tako v zasebnem kot tudi poklicnem življenju. Izobraževanje mora slediti temu tempu in potrebno je razviti nove inovativne oblike učenja. Igra je naravna in instiktivna oblika učenja, ki je ne najdemo le pri ljudeh, ampak tudi pri živalih. Učenje z igrami (ang. Game-based learning – GBL) je kot dejavnost samorazvoja mogoče razviti že v otroštvu. Igra je tudi pozneje še vedno eden najučinkovitejših načinov za razvoj posameznih kompetenc, saj igranje predstavlja najlažji in najhitrejši način učenja. GBL postaja v 21. stoletju vedno bolj priljubljen, vendar je njegova vloga v izobraževanju odraslih še vedno majhna. Tudi znanstvene raziskave kažejo, da je igra učinkovit medij za prenos znanja in razvijanje kompetenc.
Glede na pregled, ki so ga opravili partnerji v partnerskih državah, trenutno na področju izobraževanja odraslih ni razširjenih in znanih metod GBL ne v poslovnem in niti ne v javnem sektorju. Nacionalna literatura o GBL za pridobivanje spretnosti je še redka, zlasti v povezavi z izobraževanjem odraslih. Možna področja uporabe GBL metod za izobraževanje odraslih so naslednja: usposabljanja za vodenje, team building, tečaji tujih jezikov, tečaji programiranja, odpravljanje posledic nesreč, zdravstveno varstvo. Ta področja so zelo slabo podprta z metodami GBL.
Glavni cilj projekta je izboljšati kakovost metod poučevanja in učenja, ki se uporabljajo za oblikovanje in razvijanje ustvarjalnosti pri odraslih, z uvedbo pristopa učenja na podlagi iger, ki temelji na prvotno izdelanih študijah, smernicah in metodologijah za izobraževalce odraslih, ter na splošno spodbujati učenje odraslih na podlagi iger.
Primarna ciljna skupina projekta so izobraževalci odraslih in druge osebe, ki delujejo na področju izobraževanja odraslih, sekundarno skupino pa predstavljajo udeleženci izobraževanja odraslih.
Cilji projekta so:
- Izboljšati strokovna obzorja izobraževalcev odraslih z zbiranjem metod za razvijanje ustvarjalnih sposobnosti odraslih.
- Razširiti znanje izobraževalcev odraslih z zbiranjem najboljših praks na področju metod učenja z igrami.
- Razviti metodologijo za izbiro elementov iger, primernih za doseganje veščin ustvarjalnosti.
- Razviti družabno igro, ki bo razvijala veščine ustvarjalnosti.
- Prepoznati družabne igre, ki so primerne za izbrano igralno mehaniko.
- Primerjati pristopa učenja z igrami in tradicionalnega pristopa pri razvijanju spretnosti pri odraslih.
- Fontanus Center (HU)
- Društvo za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto (SI)
- Univerza v Ljubljani (SI)
- Universitea „Vasile Alecsandri” din Bacau (RO)
- NetCoGame Research Center (HU)