Razvrščanje (ang. Sequence reconstruction)
Urejanje zaporedja predstavlja aktivnost, ki študentom omogoča razvrščanje niza izjav, slik ali predmetov po kronološkem zaporedju.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | tako za manjše skupine kot tudi večje število študentov (100+) |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | 10-25 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, vaje, študij na daljavo |
Letnik študija: | različno |
Segment predavanja: | v uvodnem delu srečanja, ob zaključku srečanja |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja, uporabe |
Poudarki: | sodelovalno učenje, sprotno preverjanje znanja |
Aktivnost predstavlja odličen način za urejanje določenega procesa ali kronoloških dogodkov. Študente z njo izzovemo, da razmislijo, zakaj so/se stvari zgodijo v določenem vrstnem redu, kar jim pomaga pri razumevanju vzorčno-posledične povezave med dogodki, prav tako pa lahko aktivnost uporabimo tudi za sprotno preverjanje usvojenega znanja.
Pred izvedbo aktivnosti
Priprava gradiva za razvrščanje
- Pripravimo vrsto izjav, diagramov ali predmetov, ki imajo določen vrstni red, kot so koraki pri izvedbi eksperimentalnih poskusov, kronološki dogodki v zgodovinskem časovnem obdobju ipd. V primeru izvajanja brez IKT izjave napišemo na list papirja ter izrežemo tako, da je vsaka izjava na svojem listku. Vse listke z izjavami nato položimo v ovojnico ter vsaki skupini/paru/posamezniku (odvisno od tega, kako bomo aktivnost izvajali) podamo svojo ovojnico. Listke z izjavami lahko postavimo tudi na tablo, npr. v abecednem vrstnem redu. V kolikor bomo aktivnost izvedli z IKT, gradivo prav tako pripravimo že vnaprej z upoštevanjem prej opisanih zahtev (npr. ločeni spletni prostori z dodanimi izjavami za posamezno skupino).
- Alternativne možnosti izvedbe:
- Izpustimo lahko enega izmed korakov v postopku. Poleg samega razvrščanja morajo tako študenti tudi določiti manjkajočo komponento.
- Študentom podamo nalogo, da sami pripravijo izjave. Nato si v paru/skupini izmenjajo izjave z vrstniki in jih uredijo v pravilno zaporedje.
Med izvedbo aktivnosti
Posredovanje gradiva in navodil študentom
- Kot že omenjeno, lahko aktivnost izvajamo individualno, dobro pa se obnese tudi kot skupinska dejavnost (v paru ali manjši skupini).
- Študentom posredujemo gradivo v obliki lističev oz. povezavo do izjav, pripravljenih z izbrano IKT.
- Med izvedbo aktivnosti smo študentom na voljo za morebitna vprašanja. Z opazovanjem študentov pri razvrščanju zaporedij lahko ugotovimo, kje pride do težav in pri katerih vsebinah potrebujejo dodatno razlago.
Po izvedbi aktivnosti
Primerjava zaporedij med skupinami in zapis pravilnih izjav
Po tem, ko so študenti razvrstili svoje izjave, jim damo čas, da si ogledajo še razvrstitve vrstnikov in svoje delo (oz. delo para/skupine) primerjajo s preostalimi vrstniki/skupinami. Vsakemu posamezniku/paru/skupini damo čas, da zagovarja svoj vrstni red. V kolikor so rezultati študentov različni, jim pedagogi pomagamo pri razjasnitvi pravilne rešitve ter s tem odpravimo napačne predstave študentov.
Zaključna razprava
- Poskrbimo, da se vsi študenti strinjajo o pravilnem zaporedju. Pravilno zaporedje zapišemo na tablo oz. uporabimo izbrano IKT.
- Razpravljamo o vseh vprašanjih, ki so se pojavila med izvedbo aktivnosti.
Izvedba na daljavo
V primeru izvajanja aktivnosti na daljavo lahko uporabimo sodelovalne sobe v videokonferenčnih orodjih (Zoom, MS Teams, BigBlueButton, Webex), v katere razporedimo študente v pare oz. skupine, nato pa jih ponovno združimo v glavnem srečanju za pregled rezultatov. V primeru, da študenti individualno rešujejo aktivnost, sodelovalnih sob ne potrebujemo.
Posredovanje izjav oz. gradiva
Izjave ki jih bodo morali študenti urediti v pravilnem zaporedju, lahko pripravimo:
- z različnimi tipi gradiv z orodjem H5P:
- z orodji za pripravo obrazcev, kot sta npr. 1KA, MS Forms (uporabimo tip vprašanja Razvrstitev),
- z orodji za pripravo kvizov, npr. spletna učilnica Moodle,
- z orodji za pripravo interaktivnih predstavitev, npr. Genially,
- z urejevalniki besedila, npr. MS Word (npr. znotraj MS Teams).
Posredovanje pravilne izjave
V primeri izvajanja aktivnosti s pomočjo orodij, kot so H5P, Moodle kviz, Genially ipd., ki nudijo avtomatsko podajanje povratnih informacij, so študenti o pravilnem zaporedju seznanjeni takoj po reševanju. V kolikor pa aktivnost izvajamo na drugačen način, npr. z uporabo obrazcev ali urejevalniki besedila, lahko študentom po izvedeni aktivnosti pravilne izjave posredujemo preko spletne učilnice Moodle, okolja MS Teams ipd.