MS Teams je sodelovalno učno okolje, ki nam omogoča uporabo različnih funkcionalnosti za aktivno vključevanje študentov v pedagoški proces. Poleg možnosti ustvarjanja videokonferenčnih srečanj, so nam na voljo različne aktivnosti kot so: ustvarjanje nalog in kvizov za študente, priprava anket oz. glasovanj, integracija različnih zunanjih aplikacij za popestritev srečanj, sodelovalno ustvarjanje in izmenjava gradiv, pregled nad ocenami in vključenostjo študentov ipd. 

Vpis v Office 365 in nalaganje namizne aplikacije MS Teams 

Preden se lotimo dela z aplikacijo MS Teams bomo videli, na kakšen način lahko do aplikacije dostopamo. Načinov za dostop je več, a v vodiču se bomo osredotočili na dostop do aplikacije preko office 365 splentega portala oz. Spletne pisarne v oblaku. Mimogrede si bomo ogledali tudi osnovne značilnosti office 365 in spoznali osnovni urejevalnik pri uporabi pisarne v oblaku. Na koncu si v vodiču ogledamo tudi uporabniški vmesnik spletne aplikacije MS Teams in vidimo na kakšen način lahko prenesmo namizno aplikacijo, ki pa nam v primerjavi s spletno različico omogoča dostop do vseh funkcionalnosti, ki so nam na voljo. 

V kolikor vam spodaj ne prikaže interaktivnega gradiva, si ga lahko ogledate tudi na:  http://ior.ad/7lMA 

68 STEPS

1. V tem vodiču vam bomo prikazali, na kakšen način se lahko vpišemo v okolje Office 365 in dostopmo do spletne aplikacije MS Teams. Do pisarne v oblaku bomo dostopali kar prek Googlovega iskalnika, seveda bi lahko to storili tudi kako drugače. 

Step 1 image

2. V iskalno vrstico zapišemo Office 365 ali Office 365 login.

Step 2 image

3. Preusmerjeni smo na stran z rezultati. Izberemo rezultat, kjer je že v naslovu rezultata zapisana beseda Login. Ponavadi bo pravilen kar prvi rezultat, a bodite pri izbiri pozorni.

Step 3 image

4. Vpišemo se lahko na več načinov. Vidite lahko, da sem jaz v svoj račun že vpisana (moje up. ime in geslo je shranjeno za zmanjšanje števila vpisov. 

Step 4 image

5. V svoj račun se lahko vpišete tudi preko gumba v zgornjem desnem kotu. Za vpis boste potrebovali svoj službeni račun – domensko uporabniško ime in geslo, kot ju uporabljate za vse univerzitetne storitve. 

Step 5 image

6. V mojem primeru bi lahko s klikom na gumb Preklopite na drug račun izbrala tudi možnost vpisa z drugim računom (npr. preklapljanje med osebnim in službenim Office 365 računom). 

Step 6 image

7. Kliknili bomo na gumb Vpis in se v okolje vpisali s svojimi uporabniškimi podatki. 

Step 7 image

8. Odpre se nam personalizirana spletna stran, kjer lahko vidimo različne vsebine. V nadaljevanju si bomo urejevalnik podrobno ogledali. 

Step 8 image

9. Na levi strani lahko v zgornjem kotu najdemo gumb Zaganjalnik aplikacij. Ta se nam bo kazal v vseh Office 365 aplikacijah in preko tega gumba lahko dostopamo do vseh aplikacij, ki so nam na voljo v pisarni v oblaku. 

Step 9 image

10. V levi navigaciji se nahaja nekaj najbolj pogosto uporabljanih aplikacij. Gre za bližnjice do aplikacij kot so Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneDrive, OneNote, Sharepoint, Teams, Sway, Forms ipd. Vse te aplikacije so del paketa Office 365. 

Step 10 image

11. S klikom na ikono hiške v levi navigaciji (poimenovano Osnovno) dostopamo do prve strani spletnega portala. 

Step 11 image

12. V vseh aplikacijah bomo videli tudi gumb Office 365, ki nas ravnotako pelje na osnovno, prvo stran naše pisarne v oblaku, kjer bomo videli vsebine, prilagojene glede na našo aktivnost v Office 365 aplikacijah.

Step 12 image

13. V zgornji vrstici uporabniškega vmesnika najdemo tudi Iskalno polje. V iskalno polje zapišemo oz. začnemo tipkati iskan izraz in sproti se nam prikažejo predlogi rezultatov. 

Step 13 image

14. Naslednji gumb v zgornji vrstici je gumb za urejanje nastavitev. Ko ga kliknemo, se nam odpre novo okno, kjer imamo možnost urejanja nekaterih osnovnih nastavitev. 

Step 14 image

15. Prva izmed nastavitev se nanaša na temo, ki jo bomo imeli izbrano v naši pisarni v oblaku. Pripravljenih je nekaj splošnih barvnih in slikovnih različic s katerimi lahko popestrimo izgled našega spletnega portala. Dodamo lahko tudi svoje slike. 

Step 15 image

16. V nastavitvah lahko urejamo tudi jezik in časovni pas. Glede na to, se nam prilagodijo oz. prevedejo splošni oz. sistemski izrazi na strani in povsod drugje v pisarni v oblaku. Izberemo lahko tudi slovenščino. 

Step 16 image

17. V nastavitvah si lahko omogočimo tudi prilagoditev za osebe z motnjami vida, saj si lahko namesto svetlega načina (kot je pri meni sedaj) izberemo temni način in ozadje pisarne se bo obarvalo v črno barvo, besedilo pa bo obarvano s kontrastno barvo.

Step 17 image

18. Prikaže se nam tudi nastavitev za spreminjanje gesla. A te možnosti ne moremo izkoristiti, saj so za Office 365 podatki o nas prebrani iz aktivnega imenika UL, zato na tem mestu gesla ne spreminjamo.

Step 18 image

19. Tudi nastavitve stika so vezane na samodejno pridobljene podatke, zato si jih lahko kvečjemu ogledamo, ne moremo pa jih spremeniti.

Step 19 image

20. Če želimo okno z nastavitvami zapreti, kliknemo na ikono X in zapremo podokno.

Step 20 image

21. Naslednja ikona v zgornji vrstici uporabniškega vmesnika je ikona za Pomoč.

Step 21 image

22. S klikom na ikono za pomoč se nam odpre podokno, kjer lahko išemo po različnih predpripravljenih gradivih, vodičih, navodilih za uporabo različnih Office 365 aplikacij. Gradiva so zelo kakovostno pripravljena in organizirana.

Step 22 image

23. Podokno za pomoč lahko zapremo tako, da ali kliknemo na X (kot prej pri nastavitvah) ali pa ponovno kliknemo na ikono za pomoč in podokno se bo skrilo. 

Step 23 image

24. S klikom na ikono svojega profila se nam prikaže nekaj možnosti upravljanja našega računa. Tudi v tem primeru je večina podatkov o nas že samodejno kreirana in si jih lahko preko ikone profila zgolj ogledamo. 

Step 24 image

25. Ob kliku na ikono profila lahko najprej preverimo, ali smo vpisani v svoj univerzitetni račun, saj se nam na vrhu izpiše naša organizacija – Univerza v Ljubljani.

Step 25 image

26. S klikom na  Prikaži račun smo preusmerjeni na stran s podatki svojega računa. Ogledamo si lahko različne nastavitve zasebnosti, pregledamo naprave, na katerih uporabljamo Office 365 in podobno. 

Step 26 image

27. S klikom na  Moj Officeov profil, smo preusmerjeni v aplikacijo Delve, ki nam omogoča urejanje našega Office 365 računa in nam prikaže prilagojene vsebine, glede na to, kaj bi nas v tem trenutku utegnilo zanimati (dokumenti, osebe ipd.).

Step 27 image

28. Če bi se iz Office 365 želeli izpisati, bi to lahko storili preko gumba Izpis

Step 28 image

29. Ponovno kliknemo na ikono svojega profila, da zapremo podokno, ki se je pojavilo ob kliku. 

Step 29 image

30. Zdaj si poglejmo še osrednji del osebnega spletnega portala oz. pisarne v oblaku. Na vrhu se nam prikaže pozdravno besedilo in na desni strani zaslona lahko vidimo gumb Namestite Office.

Step 30 image

31. V prvem delu portala se nam prikažejo nekateri priporočeni dokumenti. Gre za dokumente, ki smo jih ali nazadnje mi odpirali ali so jih sodelavci nazadnje urejali v skupinah, kjer sodelujemo. 

Step 31 image

32. V spodnjem delu vidimo nekaj več zavihkov. Prvi je Nedavno, kjer lahko že iz imena sklepamo, da se nam bodo prikazala gradiva oz. vsebine, ki smo jih nazadnje urejali. 

Step 32 image

33. V kolikor bi želeli, bi si lahko kakšno vsebino oz. dokument tudi pripeli in si jo s tem prikazali v zavihku Pripeto, kjer bi lahko ti dokumenti bili izpostavljeni v času urejanja in bi jih “odpeli”, šele ko bi dokončali delo.

Step 33 image

34. Zavihek V skupni rabi z mano kaže dokumente, ki so jih sodelavci oz. drugi delili z nami. Na enem mestu lahko dostopamo do zadnjih dokumentov, ki so bili deljeni z nami in jih odpremo, urejamo ipd.  

Step 34 image

35. S klikom na zavihek Odkrijte se nam prikažejo vsebine, ki so glede na našo interakcijo v pisarni v oblaku najbolj relevantne za nas. Tako kot pri ostalih zavihkih so vsebine lahko iz naših skupin v MS Teams, dokumentov v OneDrive ali Sharepoint ipd.

Step 35 image

36. S klikom na gumb Naloži in odpri…  Prenesi datoteko v OneDrive in odpri za urejanje, lahko prenesemo datoteko iz svojega računalnika na OneDrive in jo urejamo tudi na spletu. 

Step 36 image

37. Če kliknemo na meni z možnostmi lahko izbiramo na kakšen način se bodo kazale vsebine v seznamu. Izbiramo lahko med pogledom v mreži ali v seznamu (trenutna postavitev).

Step 37 image

38. Če bi se premaknili nižje po strani, bi videli tudi bližnjico do naših datotek na OneDrive-u in Sharepointu

Step 38 image

39. Na vrhu osebnega portala lahko, kot že omenjeno, dostopamo do namizne različice pisarniških orodij. S klikom na gumb Namestite Office, si lahko prenesemo zadnje verzije aplikacij na svoj računalnik.

Step 39 image

40. Pojavita se dve namestitveni opciji in že prva bi morala zadostovati za uspešno namestitev aplikacij na vašo napravo. Izgled gumbov in aplikacije, ki se prenesejo, se lahko razlikujejo glede na licenco, ki jo imamo. 

Step 40 image

41. To je bilo nekaj osnovnih možnosti uporabniškega vmesnika pisarne v oblaku.

Step 41 image

42. Tisto kar nas zanima v tem vodiču je aplikacija MS Teams. Do spletne aplikacije MS Teams lahko dostopamo kar preko leve navigacije, kjer poiščemo ikono za MS Teams in jo kliknemo. 

Step 42 image

43. Odpre se nam nova stran z uporabniškim vmesnikom aplikacije Teams. Privzeto bomo preusmerjeni na sklop Ekipe, kjer lahko vidimo naše že ustvarjene skupine. Ogledali si bomo uporabniški vmesnik spletne aplikacije, ki je zelo podoben namizni verziji.

Step 43 image

44. V levi navigaciji vidimo povezave do nekaterih najbolj zanimivih funkcionalosti. 

Step 44 image

45. Na prvem mestu je povezava do dejavnosti, kjer se nam prikažejo vse aktivnosti oz. obvestila za vse skupine na enem mestu. Obvestila se kažejo v časovnem zaporedju (najnovejše na vrhu). 

Step 45 image

46. S klikom na spustni seznam si lahko prikažemo samo svoje dejavnosti ali dejavnosti vseh, s katerimi sodelujemo. Ravno tako lahko dejavnosti filtriramo in uredimo osnovne nastavitve prikaza dejavnosti. 

Step 46 image

47. S klikom na gumb klepet se nam odprejo vsi pogovori, ki jih imamo v Teamsih. Lahko gre za individualne pogovore, pogovore z večimi osebami ali pogovore, ki so rezultat različnih srečanj, na katerih smo bili prisotni (ločeno od dela v ekipah).

Step 47 image

48. S klikom na gumb Ekipe se nam prikažejo skupine v katere smo vključeni (ali v vlogi učitelja ali v vlogi študenta). V kolikor imamo ekip veliko in ne uporabljamo več vseh, lahko kakšno skrijemo in potem jo bomo videli v sklopu Skrite ekipe na dnu.

Step 48 image

49. S klikom na gumb Dodeljene naloge se nam prikaže stran, kjer lahko na enem mestu vidimo vse aktivnosti in naloge, ki smo jih znotraj ekip ustvarili, dodelili ali že ocenili. 

Step 49 image

50. S klikom na gumb koledar se nam prikažejo vsi naši načrtovani in izvedeni dogodki na koledarju. Koledar je funkcionalnost, ki jo ne nujno vidimo vsi v MS Teams. Funkcionalnost je omogočena samo v določenih licencah. 

Step 50 image

51. S klikom na gumb datoteke dostopamo do datotek, do katerih smo ali nedavno dostopali, ali jih v MS Teams urejali, ali smo jih shranili v našem spletnem repozitoriju OneDrive. 

Step 51 image

52. S klikom na gumv Več aplikacij se nam odpre novo podpokno, kjer si lahko v levo navigacijo dodamo dodatno aplikacijo, ki nam omogoča personaliziran pogled na vsebine. Kaj s tem mislimo, si lahko ogledate v enem izmed naslednjih vodičev. 

Step 52 image

53. Do aplikacij, ki so nam še na voljo v MS Teams lahko dostopamo tudi preko gumba za Aplikacije. Odpre se nam nova stran, kjer so v osrednjem delu predstavljene različne aplikacije, ki jih lahko povežemo v naš MS Teams. 

Step 53 image

54. S klikom na gumb Pomoč dostopamo do povezav, kjer lahko najdemo gradiva in navodila za uporabo oz. delo z MS Teams.

Step 54 image

55. Premaknimo se sedaj na vrh uporabniškega vmesnika. V osrednjem delu orodne vrstice na vrhu vidimo iskalnik. Deluje podobno kot v Office 365. Vpišemo iskan izraz in že sproti bomo videli predloge za iskanje po naših datotekah, ekipah in klepetih. 

Step 55 image

56. V kolikor se boste s svojim računom prijavili v skupino kakšne druge organizacije, bo poleg organizacije Univerza v Ljubljani na voljo spustni seznam, kjer boste lahko preklapljali med različnimi organizacijami. 

Step 56 image

57. Tudi v MS Teams lahko vidimo ikono svojega profila. Ko nanjo kliknemo, se nam pojavi nekaj dodatnih možnosti. Oglejmo si jih. 

Step 57 image

58. Na vrhu imamo možnost spreminjanja svoje prikazne slike. 

Step 58 image

59. Na drugem mestu v orodni vrstici lahko določamo svoj status – ali smo trenutno prosti, ali pa smo zasedeni (npr. na drugem srečanju). Status se nam samodejno spreminja glede na aktivnosti v MS Teams. Tako drugi vedo, kdaj smo na voljo in kdaj ne. 

Step 59 image

60. Poleg statusa lahko svojo zasedenost zabeležimo tudi v sporočilu, kjer lahko npr. zapišemo, da smo do konca tedna odsotni, na dopustu ipd. Tako bodo drugi vedeli, kdaj nas lahko kontaktirajo in kdaj ne. 

Step 60 image

61. Če bi tekom dela v skupinah določene vsebine shranili za poznejši ogled oz. jih izpostavili, bi do njih lahko dostopali preko možnosti Shranjeno v orodni vrstici. 

Step 61 image

62. V MS Teams lahko urejamo tudi nekaj osnovnih nastavitev. Do teh dostopamo preko gumba Nastavitve. O le-teh si bomo več pogledali v ločenem vodiču. 

Step 62 image

63. Če ste vajeni uporabe bližnjic na tipkovnici, lahko preko povezave Bližnjice na tipkovnici vidite, katere bližnjice so na voljo v MS Teams in si tako olajšate oz. pohitrite delo z aplikacijo. 

Step 63 image

64. Preko vizitke dostopate do nekaj dodatnih povezav, ki vam omogočajo vpogled v trenutno različico programa, pogojev uporaba, predogleda razvijalca ipd. 

Step 64 image

65. Ker se še vedno nahajamo v spletni aplikaciji, bi lahko preko povezave Prenesi namizno aplikacijo prenesli zadnjo različico namizne aplikacije MS Teams, ki nam bo omogočila dostop do vseh funkcionalnosti (saj smo s spletno verzijo nekoliko omejeni).

Step 65 image

66. Prenesemo si lahko tudi mobilno aplikacijo in tako do svojih vsebin dostopamo kjerkoli, kar preko mobilne naprave. 

Step 66 image

67. V kolikor bi se iz aplikacije želeli izpisati, bi morali klikniti na gumb Izpis

Step 67 image

68. Toliko o spletni aplikaciji. V nadaljevanju bodo predstavljene nekatere razlike med spletno in namizno aplikacijo. Priporočamo vam, da si prenesete namizno aplikacijo in sledite vodičem, ki bodo v nadaljevanju pripravljeni za namizno različico. 

Step 68 image

Here’s an interactive tutorial

https://www.iorad.com/player/1752032/01-Vpis-v-Office365–predstavitev-uporabni-kega-vmesnika

Naročite se na naše e-novice...

… in bodite prvi obveščeni o dogajanju v Centru UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu.