Popravki izjav (ang. Statement corrections)
Popravki izjav predstavljajo aktivnost, kjer študentom posredujemo izjavo ali krajše gradivo, ki vsebuje namerne napake, študenti pa morajo nato napake poiskati in jih popraviti.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | tako za manjše skupine kot tudi večje število študentov (100+) |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | 10-25 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, vaje, študij na daljavo |
Letnik študija: | različno |
Segment predavanja: | ob zaključku srečanja |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja |
Poudarki: | sodelovalno učenje, sprotno preverjanje znanja |
Aktivnost predstavlja odličen način, s katerim študentom pomagamo pri odpravljanju njihovih napačnih predstav, saj lahko študenti ob koncu predavanja oz. vaj preverijo svoje razumevanje pravkar predstavljenih ključnih konceptov.
Pred izvedbo aktivnosti
Priprava namerno napačnega gradiva
- Gradivo je lahko sestavljeno iz niza izjav ali pa v obliki dokaza, slike ali katerega koli drugega ustreznega študijskega dokumenta.
- Napake naj poskušajo obravnavati pogosta napačna razumevanja študentov. Napačna razumevanja študentov lahko poskušamo oceniti na podlagi izkušenj iz prejšnjih let ali razprav s sedanjo skupino študentov na začetku študijskega semestra.
Med izvedbo aktivnosti
Posredovanje izjav oz. izročkov študentom
Študentom posredujemo gradivo. Izjavo lahko zapišemo na tablo ali pa uporabimo izbrano IKT.
Študenti izjavo pregledajo individualno
Študenti individualno popravijo izjavo oz. dano gradivo, saj lahko s tem vsak študent samostojno ovrednoti lastno razumevanje predstavljene vsebine.
Študenti primerjajo svoje popravke
- Nato študente razdelimo v pare ali manjše skupine, da lahko med seboj primerjajo rezultate. S tem jim omogočimo, da razpravljajo o podobnostih oz. razlikah v svojih popravkih, kar pripomore k boljšemu zavedanju njihovih morebitnih napačnih razumevanj. Aktivnost prav tako omogoča, da študenti, ki obravnavano tematiko razumejo, pomagajo ter o njej poučijo svoje vrstnike.
- Medtem ko študenti popravljajo izjave, smo jim na voljo za pomoč za morebitna vprašanja. Če se več skupin sreča s težavo pri isti izjavi, razmislimo o tem, da bi se o njej pogovorili z vsemi študenti.
Po izvedbi aktivnosti
Razprava z vsemi študenti o popravljenih izjavah
- Na tablo ali z uporabo izbrane IKT zapišemo popravljene izjave. Pomembno je, da ob koncu vaj oz. predavanj vsi študenti poznajo pravilnost izjav.
- S študenti se pogovorimo o izvedeni aktivnosti. Pri razpravi so nam lahko v pomoč naslednja vprašanja:
- Pri katerih izjavah je bilo težko prepoznati napako in zakaj?
- Katero izjavo je bilo težko zapisati na pravilen način in zakaj?
- O katerih izjavah se v paru oz. skupini niste strinjali in zakaj?
- Ali ste med izvedbo aktivnosti odkrili kakšno napačno prepričanje?
- Po končani razpravi lahko študentom posredujemo pravilne izjave z izbrano IKT.
Izvedba na daljavo
V primeru izvajanja aktivnosti na daljavo lahko uporabimo sodelovalne sobe v videokonferenčnih orodjih (Zoom, MS Teams, BigBlueButton, Webex).
Posredovanje izjave oz. gradiva
Za posredovanje izjave lahko le-to zapišemo z uporabo različne IKT, kot je npr:
- obrazec z orodji, kot so 1KA, GoogleForms, MS Forms,
- vprašalnik z orodij Socrative, Formative, Nearpod, Quizizz,
- različne aktivnosti v spletni učilnici Moodle, npr. forum, kviz, vprašalnik.
V kolikor se odločimo za posredovanje nekoliko daljšega gradiva, lahko uporabimo npr.:
- nalogo v spletni učilnici Moodle, kjer gradivo študentom posredujemo kot predlogo, študenti pa ga uredijo oz. komentirajo in oddajo v pripravljeno nalogo,
- sodelovalno okolje MS Teams, kjer lahko študenti dokument uredijo neposredno v okolju ali pa podajo povratne informacije v obliki komentarjev.
Posredovanje pravilne izjave
Po izvedeni aktivnosti lahko študentom preko sodelovalnega okolja (npr. Moodle, MS Teams) posredujemo pravilne izjave oz. gradivo.