Nearpod je orodje za ustvarjanje interaktivnih predstavitev. V predstavitev lahko, poleg že pripravljenih prosojnic v PowerPointu, vključimo še dodatne slike, besedilo, zvok, video, simulacije, 3D-objekte, virtualna potovanja ali pa ustvarimo različne aktivnosti za študente, kot so vprašanja odprtega tipa, kvizi, risanje, orodje za sodelovanje, povezovanje parov, naloge z izpolnjevanjem praznih mest v besedilu ali igro spomina. Za vsako ustvarjeno aktivnost ali gradivo lahko določimo časovne okvire reševanja in vidnost gradiv tako, da določimo, kdaj se bo gradivo predvajalo na napravah študentov. Prav tako mi narekujemo hitrost predvajanja gradiv in poteka predavanja, pri čemer se lahko tudi odločimo, da bo gradivo vedno dostopno študentom za pregled ustvarjene vsebine. Med reševanjem imamo vpogled v odgovore študentov, na koncu pa dobimo še poročilo o njihovem reševanju.
Nearpod v brezplačni različici omogoča vključevanje več kot 20 različnih interaktivnih in drugih elementov v gradiva, dodajanje drugih gradiv, kot so že ustvarjene predstavitve, slike, videposnetki, datoteke ipd. v skupnem obsegu 100 MB. V tej verziji se lahko v interaktivno gradivo vključi največ 40 udeležencev.
Kaj vse nam pa ponuja plačljiva različica orodja, si lahko ogledate na spletni strani: https://nearpod.com/pricing.
Študijski proces lahko z Nearpodom popestrimo na različne načine:
- ŠTUDIJSKA GRADIVA – Študentom pripravimo bogata študijska gradiva v različnih oblikah, v katera lahko vključimo 3D-objekte, simulacije, avdio- ali videoposnetke, pdf-datoteke ipd. Medtem ko učitelj ta gradiva predvaja na projekciji, jih študenti spremljajo na svojih napravah (računalnik, računalniška rablica, pametni telefon).
- SODELOVALNO UČENJE – V predavanja in vaje lahko vključimo aktivnosti, ki spodbujajo sodelovanje med študenti. Odpremo lahko skupinsko diskusijo, ki poteka na orodju Nearpod. Mnenja in komentarji študentov se prikazujejo na zaslonu, ob tem pa lahko poteka še ustna diskusija.
- FORMATIVNO SPREMLJANJE ZNANJA – Orodje Nearpod vsebuje aktivnosti, s katerimi lahko sproti preverjamo znanje študentov na bolj privlačen način. V ta namen lahko v predavanje ali vaje vključimo aktivnosti, kot so kvizi, odprta vprašanja, dopolnjevanje manjkajočih besed ipd. Orodje omogoča, da učitelj pridobi rezultate študentov.
- IGRIFIKACIJA – Številne aktivnosti, ki jih omogoča orodje Nearpod, podpirajo učenje z igrami. Vsebino lahko spremenimo v igre, kot so iskanje parov, spomin, tekmovanje v plezanju, in jih uporabimo za ponavljanje in utrjevanje znanja. Te aktivnosti lahko uporabimo za uvodno motivacijo ali zaključek predavanj/vaj.
Primeri uporabe orodja Nearpod na različnih področjih:
V nadaljevanju predstavljamo funkcionalnosti orodja po področjih, ki so obravnavana v Evropskem okvirju digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) ter so razširjeno predstavljena v orodju za samorefleksijo digitalnih kompetenc SELFIE for teachers.
1. Področje strokovnega razvoja
Področje zajema orodja, ki omogočajo učiteljem dostop do novih informacij in nadgradnjo njihove pedagoške prakse. Prav tako orodja omogočajo interakcijo in sodelovanje tako s študenti kot tudi s sodelavci in zunanjimi sodelujočimi. Skozi orodja, ki podpirajo razvoj kompetenc s področja strokovnega razvoja, učitelji lahko nadgradijo svoj strokovni razvoj in podprejo skupno dobro na njihovi instituciji zaposlitve oz. strokovnem področju. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Orodje Nearpod na spletni strani (https://nearpod.com/resources) omogoča dostop do različnih gradiv, ki so nam lahko v pomoč pri ustvarjanju vsebin. Ponuja nam številne webinarje, videovodiče, pogosta vprašanja in odgovore ter bloge.
Tekom ustvarjanja vsebin nam orodje ne ponuja sprotnih navodila za ustvarjanje vsebin, lahko pa v ta namen uporabimo klepet, kjer nam podporna ekipa nudi pomoč in odgovarja na naša vprašanja.
Orodje lahko uporabimo tudi v sklopu organizacijskega komuniciranja in sodelovanja. Preko skupnosti se lahko povežemo z drugimi učitelji po celem svetu, s katerimi lahko komuniciramo, si medseboj delimo ideje, mnenja in izkušnje ipd. V primeru npr. usklajevanja terminov, izmenjave mnenj in izkušenj med kolegi iz iste institucije pa lahko uporabimo samostojne aktivnosti ali predstavitve, v katere vključimo različne tipe vprašanj ali aktivnosti, s katerimi želimo pridobiti povratne informacije. Vsebine delimo s kolegi na enak način kot tudi s študenti (preko povezave, QR kode ipd.) ter rezultate sproti pregledujemo ali pa si jih prenesemo oz. ogledamo kasneje.
Orodje nam v osnovi ne omogoča sodelovalnega ustvarjanja vsebin, nam pa omogoča, da predstavitev delimo s sodelavci (zanje se ustvari kopija), ki lahko predstavitev poljubno uredijo ali dopolnijo, vendar bodo spremembe vidne le njim. Odločimo se lahko za možnost posrednega soustvarjanja predstavitev z uporabo orodja Google Slides, s katerim je orodje Nearpod tudi povezljivo. Licenčna različica za institucijo (Premium Plus) nam omogoča sodelovalno vodenje Nearpod predstavitve, spremljanje dela študentov in njihovih rezultatov v živo, ne pa soustvarjanje predstavitve.
Orodje Nearpod je že v osnovi orodje, ki omogoča, da svoje predstavitve nadgradimo z interaktivnimi elementi, s katerimi lahko pridobimo tudi povratne informacije s strani različnih deležnikov (npr. študenti, učitelji). V ta namen lahko vključimo odprta vprašanja, kvize, ankete, sodelovalne table ter na podlagi pridobljenih odgovorov razmislimo o spremembah, ki bi jih bilo smiselno vpeljati v lastno pedagoško prakso.
2. Področje dela z digitalnimi viri:
Področje zajema orodja, ki učiteljem omogočajo učinkovito izbiro ustreznih študijskih virov ter zadoščajo njihovim potrebam in stilu poučevanja ter tudi študentom, ki jih poučujejo. Sem spadajo tudi orodja, ki jim omogočajo spreminjanje in prilagoditev obstoječih študijskih virov tako, da ustrezajo njihovim zahtevam, ali pa tudi orodja, ki omogočajo ustvarjanje novih študijskih virov. Ob tem spodbujajo odgovorno rabo in deljenje študijskih virov, ki nastajajo, z upoštevanjem občutljivih podatkov, etičnih načel in avtorskih pravic. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Orodje nam do določene mere omogoča iskanje in izbiro virov preko ponujenih zbirk različnih gradiv, kot so Phet simulacije, spletne vsebine, 3D modeli, BBC videoposnetki in VR potovanja, ter tudi preko predpripravljenih primerov predstavitev, ki jih lahko uporabimo pri izvajanju pedagoškega procesa.
Orodje nam omogoča ustvarjanje lastnih interaktivnih predstavitev, interaktivnih videoposnetkov in samostojnih aktivnosti v obliki iger. Ustvarjanje vsebin je omogočeno preko enostavnega uporabniškega vmesnika, kjer iz seznama možnosti izberemo, katere vsebine ali interaktivne elemente želimo vključiti v predstavitev.
Orodje nam omogoča spreminjanje že obstoječih predstavitev (tistih, ki so jih ustvarili drugi in so nam na voljo za uporabo ali naših predstavitev). Vsako predstavitev lahko uporabimo tudi večkrat, pri čemer se rezultati reševanja in odgovori študentov za posamezno izvedbo shranijo ločeno.
Orodje nam omogoča organizacijo različnih pripravljenih gradiv v mape. Študentom lahko tekom predstavitve prikažemo rezultate reševanja, pri čemer lahko imena študentov skrijemo in tako omogočimo anonimnost.
Orodje nam omogoča deljenje predstavitve tako s kolegi oz. sodelavci kot tudi deljenje s študenti na različne načine. V primeru, da želimo kolegom oz. sodelavcem omogočiti urejanje predstavitve, jo delimo preko posebne povezave, ki jo generira orodje (s tem se učitelju ustvari kopija predstavitve). V nasprotnem primeru pa lahko pripravljene vsebine delimo v živo ali na način, da si jih lahko uporabniki (študenti, učitelji) ogledajo neodvisno od časa in kraja. Uporabniki lahko do vsebin dostopajo preko spletne strani https://nearpod.com/student/, kamor morajo vnesti kodo, ki jo posreduje avtor. Drugi način dostopa pa je preko direktne spletne povezave. Vsebine lahko delimo tudi neposredno iz orodja preko e-pošte, učnega okolja MS Teams ali Google Classroom, lahko pa tudi preko orodja Remind. Uporabniki za dostop uporabljajo lastne naprave (npr. mobilni telefon, tablica, računalnik).
3. Področje poučevanja in učenja
Področje zajema orodja, ki omogočajo nadgradnjo pedagoške prakse na različne načine. Glavna karakteristika teh orodij je, da omogočajo učitelju načrtovanje študijskega procesa, kjer so orodja uporabljena v podporo aktivnemu vključevanju študentov v avtentične študijske situacije ter na prehod iz na učitelja osredinjenega študijskega procesa na na študenta osredinjen študijski proces (npr. vpeljava sodelovalnega učenja, projektnega učnega dela, samoregulativnega učenja). Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Z uporabo Nearpoda lahko podpremo različne inovativne učne pristope, npr.:
Razvoj študijskih gradiv – Za študente pripravimo bogata študijska gradiva v različnih oblikah, v katera lahko vključimo 3D-objekte, simulacije, avdio- ali videoposnetke, .pdf datoteke ipd. Medtem ko učitelj ta gradiva predvaja na projekciji, jih študenti spremljajo na svojih napravah (računalnik, računalniška tablica, pametni telefon).
Spodbujanje sodelovalnega učenja – V predavanja in vaje lahko vključimo aktivnosti, ki spodbujajo sodelovanje med študenti (s sodelovalnimi tablami, vprašanji odprtega tipa, risanjem ipd.). Odpremo lahko skupinsko diskusijo, ki poteka preko orodja Nearpod. Mnenja in komentarji študentov se prikazujejo na zaslonu, ob tem pa lahko poteka še ustna diskusija.
Formativno spremljanje znanja – Orodje Nearpod vsebuje aktivnosti, s katerimi lahko sproti preverjamo znanje študentov na bolj interaktiven in zanimiv način. V ta namen lahko v predavanje ali vaje vključimo aktivnosti, kot so kvizi, odprta vprašanja, dopolnjevanje manjkajočih besed ipd. Orodje omogoča, da učitelj pridobi rezultate študentov.
Vključevanje igrifikacije – Številne aktivnosti, ki jih omogoča orodje Nearpod, podpirajo učenje z igrami. Vsebino lahko spremenimo v igre, kot so iskanje parov, spomin, tekmovanje v igri »Time to Climb«, in jih uporabimo za ponavljanje in utrjevanje znanja. Te aktivnosti lahko uporabimo tudi za uvodno motivacijo ali zaključek predavanj/vaj.
Orodje Nearpod in njegove funkcionalnosti pogosto uporabimo v podporo vodenju pedagoškega procesa, kjer z možnostjo sledenja vsebin preko lastnih naprav in z vključenimi aktivnostmi študente vodimo k samostojnemu delu, lastnemu razmisleku in izražanju.
Orodje omogoča pripravo tudi nekaterih aktivnosti, ki podpirajo sodelovanje med študenti. Možnost postavitve odprtega vprašanja, uporabe bele ali sodelovalne table lahko ob ustrezno načrtovani aktivnosti spodbudi študente, da med seboj sodelujejo, zbirajo ideje ter izražajo svoja mnenja. Vse to lahko pelje h konstruktivni razpravi, preko katere študenti usvajajo veščine sodelovanja, kritičnega komentiranja in argumentiranja.
Orodje nam omogoča ustvarjanje interaktivnih gradiv (predstavitve, videoposnetki, igre), s katerimi študenti sami preverijo lastno razumevanje vsebine in znanje ter glede na povratne informacije organizirajo nadaljnje delo in študij. K temu pripomore funkcionalnost samostojnega ogleda in reševanja interaktivnih predstavitev ali videoposnetkov, ki si jih lahko študent ogleda večkrat, v lastnem tempu.
4. Področje vrednotenja
Področje zajema orodja, ki omogočajo nadgradnjo obstoječih strategij vrednotenja ter omogočajo ustvarjanje novih in inovativnih načinov spremljanja znanja med študenti. Orodja učitelju omogočajo zbiranje podatkov z namenom boljše podpore in vrednotenja znanja študentov ter za omogočanje refleksije lastnega poučevanja in prilagajanje poučevanja glede na informacije o napredku študentov. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo s področjem vrednotenja:
Orodje je primerno tudi za sprotno preverjanje znanja študentov z možnostjo zastavljanja različnih tipov vprašanj in pridobivanja odgovorov, ki jih lahko spremljamo sproti ali kasneje v obliki poročil.
Orodje podpira analizo zbranih dokazov o razumevanju in učenju študentov, saj nam za posamezno predstavitev vsebine generira poročilo. Poročilo vsebuje odgovore študentov za posazmezno aktivnost, poleg tega pa tudi vključuje prikaz podatkov v obliki tortnega grafikona. Poročila lahko tudi izvozimo v .pdf ali .csv formatu, pri čemer lahko izbiramo med poročili za celotno skupino ali za posameznega študenta.
V kolikor gre za predstavitev vsebin v živo, se učitelji sproti osredotočimo na odgovore in rezultate študentov ter se odzovemo z ustrezno ustno povratno informacijo. V kolikor pa si predstavitev vsebin študenti ogledajo neodvisno od časa in kraja, lahko učitelji z uporabo poročil spremljamo delo posameznega študenta, s študentom delimo njegove rezultate, povratno informacijo pa posreduje preko drugega komunikacijskega kanala. Nekatere aktivnosti (npr. kviz, igre) omogočajo samodejno povratno informacijo o pravilnosti odgovora študenta.
5. Področje opolnomočenja študentov
Področje zajema orodja, ki omogočajo učiteljem ustvarjanje inovativnih študijskih situacij preko aktivnega vključevanja študentov. Orodja omogočajo tudi lažjo personalizacijo učenja glede na nivoje doseganja znanja med študenti, njihove interese in potrebe. Orodja spodbujajo vključevanje vseh študentov, tudi študentov s posebnim statusom. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo s področjem opolnomočena študentov:
Orodje nam omogoča uporabo nekaterih možnosti, s katerimi spodbudimo dostopnost gradiv tudi za študente s posebnim statusom. Kot ena izmed osnovnih možnosti je ta, da študentom omogočimo ogled in reševanje aktivnosti znotraj predstavitve neodvisno od časa in kraja ter s tem študentom zagotovimo pregled vsebin v lastnem tempu. Poleg tega lahko študenti z določenimi omejitvami uporabljajo bralnik, ki omogoča pretvorbo besedila v govor, prevajanje, kontrast besedila in druge možnosti. Nearpod nam omogoča tudi to, da v predstavitve vključimo videoposnetke z vključenimi podnapisi (te pripravimo z drugim orodjem), da določenim aktivnostim priložimo podporna multimedijska gradiva (npr. zvočni posnetek, besedilo, videoposnetek, sliko), da posamezni prosojnici dodamo razlago v obliki zvočnega posnetka, da pri interaktivnemu videoposnetku omogočimo študentom nadzor nad hitrostjo in glasnostjo predvajanja videoposnetka. V orodju lahko posamezno predstavitev kopiramo, jo prilagodimo in dodelimo določenemu študentu s posebnim statusom.
Z orodjem lahko spodbujamo diferenciacijo na način, da za študente znotraj predstavitve pripravimo različne aktivnosti na različnih taksonomskih stopnjah, pri tem pa lahko priložimo dodatna študijska gradiva (npr. zvočne posnetke, videoposnetke, povezave do drugih spletnih vsebin, 3D modele, simulacije), ki si jih študenti ogledajo opcijsko. Prav tako lahko z orodjem spodbujamo personalizacijo, saj lahko pripravimo različne predstavitve, prilagojene posameznim študentom, in jim omogočimo ogled in reševanje aktivnosti neodvisno od časa in kraja, v lastnem tempu.
Predstavitve vsebine, pripravljene v Nearpodu, lahko visokošolski učitelji uporabijo tako v neposrednem stiku s študenti kot tudi na daljavo. Ne glede na izbrani način poučevanja lahko pripravimo predstavitve vsebine na različne načine in študentom omogočimo ogled pred prihodom na predavanja/vaje ali pa jih uporabimo v živo (v predavalnici ali preko videosrečanja) tekom predavanja/vaj in/ali študentom omogočimo ponovni ogled tudi doma.
6. Področje spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc pri študentih
Področje zajema orodja, ki učitelju omogočajo spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc med študenti (npr. študente z orodjem spodbudimo k razvoju informacijske in medijske pismenosti, sodelovanju in komunikaciji, ustvarjanju digitalnih vsebin, odgovorni rabi orodij ter reševanju problemskih situacij). Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki spodbujajo razvoj digitalnih kompetenc pri študentih:
Z orodjem lahko pripravimo predstavitve, v katere vključimo tudi aktivnosti, s katerimi študenti podajo lastna mnenja in stališča ter se izražajo na različne načine (npr. z risanjem, z deljenjem različnih vsebin, s tekmovanjem). Pri tem študente spodbujamo k razvoju informacijske in medijske pismenosti.
Orodje Nearpod je že v osnovni namenjeno spodbujanju interakcije in sodelovanja med učiteljem in študenti, omogoča pa tudi sodelovanje med študenti preko aktivnosti sodelovalne table, kjer lahko študenti komunicirajo med seboj, si podajo povratne informacije, izražajo svoje strinjanje ali nestrinjanje ipd.
V primeru licence za institucijo (Premuim Plus) študenti pridobijo uporabniške račune za uporabo orodja, ki jim omogočajo ustvarjanje lastnih predstavitev vsebin. Za ustvarjanje predstavitev pa lahko študenti še vedno uporabljajo brezplačno različico orodja, ki jim omogočajo uporabo nekaterih omejenih možnosti. Pri uporabi orodja, ne glede na licenco, pa lahko učitelj pripravi predstavitev, v katero vključi aktivnosti, kjer študenti individualno pripravijo lastni izdelek (npr. aktivnost »Draw it«) ali ga pripravijo sodelovalno z vrstniki (npr. aktivnost sodelovalna tabla).
Pri aktivnostih, kjer študenti sodelujejo z vrstniki, imajo priložnost zavedanja se osnovnih pravil komunikacije v spletnih orodjih z namenom zaščite sebe in drugih soudeleženih v komunikacijo in s tem tudi zavedanja dobrega počutja vseh udeležencev.
Orodje lahko spoznate na naslednjih spletnih delavnicah, ki zajemajo širšo predstavitev izbranih vsebin (obseg aktivnosti 16 ur, v času 21 dni odprtosti delavnice):
Bolj fokusirano na določeno temo pa lahko orodje spoznate v naslednjih spletnih delavnicah, ki osredotočeno predstavljajo posamezne segmente izbranih vsebin intenzivnih spletnih delavnic (obseg aktivnosti 8 ur, v času 7 dni odprtosti delavnice):
Orodje pa lahko spoznate bolj praktično tudi na delavnicah v živo, kjer se lahko z izbranimi vsebinami seznanite v neposrednem stiku v učilnici ali kot v podporo delu v spletnih delavnicah (obseg aktivnosti 4 ure v istem dnevu):