Socrative je enostavno spletno orodje, namenjeno preverjanju znanja študentov. Ta nam omogoča enostavno in hitro pripravo kvizov z različnimi tipi vprašanj z namenom preverjanja razumevanja študijske vsebine. Orodje omogoča tudi vključevanje kvizov v igralni element “Vesoljska dirka”, s katerim lahko med študenti spodbudimo tekmovalnost. Uporabimo lahko tudi že pripravljeno anketo (v angleščini), s katero pridobimo hitre povratne informacije o izvedbi pedagoškega procesa. Na razpolago pa imamo tudi hitra vprašanja tipa več izbir, drži/ne drži in kratek odgovor, ki jih lahko pripravimo kar tekom predavanj ali vaj, pri čemer vprašanje postavimo ustno, odgovore pa študenti podajo preko lastnih naprav (računalnik, tablica, mobilni telefon). Za reševanje aktivnosti se študentom ni potrebno registrirati v orodje, temveč pri vstopu v aktivnost vpišejo zgolj svoje ime in ime sobe (ang. Room), znotraj katere učitelj pripravi aktivnost za študente v določenem razredu/letniku/skupini. Med tem, ko študenti rešujejo aktivnosti, lahko učitelj sproti spremlja njihove odgovore v orodju. Po zaključku aktivnosti pa lahko dostopa do celotnega poročila reševanja.
Orodje Socrative lahko uporabljamo v brezplačni različici, pri kateri pa smo omejeni pri uporabi funkcionalnosti orodja. V brezplačni različici lahko pripravljamo kvize za preverjanje znanja, pri čemer za vrednotenje vprašanj odprtega tipa potrebujemo plačljivo različico, ostala vprašanja pa ovrednoti sistem avtomatsko. Uporabimo lahko tudi aktivnost “Vesoljska dirka”, že pripravljeno anketo (v angleškem jeziku) in hitra vprašanja. Pri vseh aktivnostih lahko spremljamo sprotno reševanje študentov, ob zaključku pa lahko dostopamo do poročila. V brezplačni različici lahko uporabljamo zgolj eno sobo (ang. Room), znotraj katere lahko delimo aktivnosti z največ 50 študenti. V brezplačni različici lahko hkrati delimo le eno aktivnost.
Več o tem, kaj vse lahko pridobimo s plačljivo različico orodja, si lahko ogledate na spletni strani: https://www.socrative.com/plans/
Socrative je orodje, ki omogoča hitro in učinkovito zbiranje podatkov študentov. Orodje lahko uporabimo za:
- MOTIVIRANJE ŠTUDENTOV – Kot uvodno motivacijo ali ob zaključku predavanj in vaj lahko študentom pripravimo kviz, ki spodbudi tekmovalnost, hkrati pa z njim preverimo znanje študentov. Na projekciji lahko prikazujemo vodilno lestvico, ki se sproti spreminja glede na pravilnost in hitrost odgovarjanja na vprašanja v kvizu. Študenti kviz rešujejo na svojih napravah (na računalniku, tablici, telefonu).
- GLASOVANJE – Kadar želimo hitro pridobiti podatek od študentov, lahko enostavno pripravimo vprašanje za glasovanje, na katerega študenti odgovorijo na svoji napravi (na računalniku, tablici, telefonu). Učitelj pridobi takojšnjo povratno informacijo o glasovanju.
- FORMATIVNO PREVERJANJE ZNANJA – Z orodjem lahko pripravimo hitra vprašanja kar med predavanji ali vajami. Študentom postavimo vprašanje, da preverimo razumevanje predavane vsebine. Učitelj s pomočjo orodja deli vprašanje s študenti, ti pa na svojih napravah (na računalniku, tablici, telefonu) odgovorijo na vprašanje. Na projekciji lahko sproti prikazujemo odgovore študentov, ki so lahko izhodišče za diskusijo.
- SUMATIVNO PREVERJANJE ZNANJA – Z orodjem lahko pripravimo obsežnejši kviz z različnimi tipi vprašanj. Kviz lahko podamo v reševanje na koncu določenega sklopa ali vsebine, da preverimo pridobljeno znanje študentov. Tako študent kot tudi učitelj lahko dostopata do rezultatov reševanja.
Orodje lahko spoznate na naslednjih spletnih delavnicah, ki zajemajo širšo predstavitev izbranih vsebin (obseg aktivnosti 16 ur, v času 21 dni odprtosti delavnice):
Bolj fokusirano na določeno temo pa lahko orodje spoznate v naslednjih spletnih delavnicah, ki osredotočeno predstavljajo posamezne segmente izbranih vsebin intenzivnih spletnih delavnic (obseg aktivnosti 8 ur, v času 7 dni odprtosti delavnice):
Orodje pa lahko spoznate bolj praktično tudi na delavnicah v živo, kjer se lahko z izbranimi vsebinami seznanite v neposrednem stiku v učilnici ali kot v podporo delu v spletnih delavnicah (obseg aktivnosti 4 ure v istem dnevu):