Digitalno okolje za predloge (ang. Digital Suggestion Box)
Predstavlja aktivnost, kjer ustvarimo »digitalno škatlo«, torej pripravimo okolje, v katerem študenti s pomočjo obrazcev (anonimno) objavljajo predloge ter povratne informacije o obravnavani študijski vsebin in samem poteku dela ali odgovarjajo na različna vprašanja pedagoga, neodvisno od časa in prostora.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | tako za manjše skupine kot tudi večje število študentov (100+) |
Čas za pripravo aktivnost: | manj kot 10 minut |
Trajanje aktivnosti: | manj kot 10 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, vaje, spletno okolje, študij na daljavo |
Letnik študija: | različno |
Segment predavanja: | osrednji del srečanja, zaključek srečanja, po izvedbi predavanja/vaj |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven razumevanja |
Aktivnost nam omogoča, da spremljamo učinkovitost poučevanja, preverjamo, kako dobro študenti sledijo študijskemu procesu, ali in kako aktivno sodelujejo na vajah oz. predavanjih ipd. Odločimo se lahko za izvajanje aktivnosti na način, da študenti vidijo odgovore vrstnikov ali pa aktivnost izvedemo anonimno. Anonimnost aktivnosti daje možnost, da se študenti osredotočijo na vsebino oz. podano vprašanje in zares vprašajo, kar jih zanima.
Povratne informacije, ki jih pedagogi preko odgovorov študentov pridobimo, nam omogočajo, da preverimo raven razumevanja obravnavane vsebine ter sproti razjasnimo morebitne nejasnosti s strani študentov. Aktivnost prispeva tudi k motivaciji študentov za sodelovanje, saj jim s tem, ko predloge vključimo v poučevanje, prikažemo ustreznost njihovih povratnih informacij.
1.Z izbrano IKT ustvarimo okolje, v katerega lahko študenti vpišejo predloge in povratne informacije.
2. Ob prvi izvedbi aktivnosti je proporočljivo, da študentom postavimo vprašanje, na katerega morajo odgovoriti, s čimer jih spodbudimo k podajanju povratnih informacij ali predlogov o določeni temi ali študijskih aktivnostih, ki smo jih pripravili. Poskrbeti moramo, da bo vprašanje študente spodbudilo k razmišljanju o tem, kako so pridobivali znanje ter kaj so se naučili iz obravnavane teme oz. izvedene aktivnosti.
Vprašanje lahko npr. zasnujemo v obliki:
- »Danes smo obravnavali pripravo interaktivnih videoposnetkov. Katero vsebino, povezano z današnjo, bi še želeli obravnavati?«
- »Danes smo za ponovitev naučene vsebine iz preteklih srečanj uporabili kviz v orodju Quizizz. Navedite en pozitiven vidik in predlog, kako bi lahko izvedbo izboljšali.«
3. Pri naslednjih izvedbah, ko so študenti že seznanjeni s potekom aktivnosti, je lahko vprašanje zastavljeno bolj »široko«, npr. »Kaj želite izboljšati na predavanjih?«.
4. S študenti delimo povezavo do pripravljenega okolja. Odločimo se, ali to storimo že med samo izvedbo predavanja oz. vaj in lahko študenti sproti podajajo predloge oz. povratne informacije, lahko pa povezavo do okolja s študenti delimo po izvedbi in jim damo čas (npr. do konca dneva), da na postavljeno vprašanje odgovorijo.
5. Pomembno je, da prejete povratne informacije študentov redno pregledujemo in predloge upoštevamo pri naslednjih izvedbah, v kolikor so le-ti primerni in izvedljivi, ter da odgovore študentov na naše vprašanje komentiramo ob pričetku naslednjih vaj oz. predavanj.
Aktivnost lahko izvedemo z različno IKT. Pripravimo lahko:
- Obrazce, kjer bodo odgovori študentov anonimni in ne bodo vidni preostalim vrstnikom. Za to lahko uporabimo npr. orodje 1ka za spletno anketiranje ali pa GoogleForms oz. MS Forms, kjer lahko prav tako oblikujemo vprašalnik za študente.
- Sodelovalne prostore z orodji Padlet ali Trello,
- Vprašalnike s pomočjo orodij Socrative, Formative, Nearpod, Quizizz, Kahoot.
- Različne aktivnosti v spletni učilnici Moodle, npr. forum, kviz, uporabimo vtičnik vprašalnik ipd.
- Avtor opisuje 5 razlogov za vključevanje aktivnosti digitalna škatla za predloge v pedagoški proces in na svojem blogu objavlja tudi izkušnje in predloge za samo uvedbo aktivnosti.
Wilson, J. (2015). 5 Reasons for Bringing a Suggestion Box to Your Classroom. Pridobljeno iz: http://jonathanswilson.com/2015/11/28/5-reasons-for-bringing-a-suggestion-box-to-your-classroom/.
- Avtorji v članku opisujejo implemetacijo aktivnosti digitalno okolje za predloge, s pomočjo katere imajo udeleženci priložnost podajanja povratnih informacij o svojih izkušnjah glede izvajanja programa izobraževanja. Poleg tega razpravljajo o izzivih, povezanih s povratnimi informacijami, ter o tem, kako je mogoče z njimi upravljati.
Boazak, M., Cotes, R. O., Ward, M. C., & Schwartz, A. C. (2019). Explorations with a residency-wide, online, anonymous suggestion box: a roller coaster ride. Academic Psychiatry, 43, 627-630.