Kahoot je brezplačno orodje za ustvarjanje različnih kvizov. Preden začnemo uporabljati Kahoot, se moramo na spletni strani registrirati in že lahko začnemo ustvarjati gradiva. V svoje kvize lahko dodajamo večpredstavne vsebine, kot so slike in videoposnetki. Študente lahko omejimo s časom reševanja določenega kviza. Vsakič, ko študent pravilno odgovori na vprašanje, je nagrajen s točkami. Točke niso odvisne samo od pravilnosti odgovora, ampak tudi od tega, kako hiter je bil študent. Potem, ko vsi študenti odgovorijo na vprašanje, se na zaslonu prikaže število pravilnih in nepravilnih odgovorov, študenti pa so vsakič razvrščeni v lestvico vodilnih glede na to, kako uspešni in hitri so bili pri odgovarjanju.
Brezplačna različica orodja omogoča pripravo kvizov z vprašanji izbirnega tipa in tipa drži/ne drži ter drsnic. Kviz lahko predvajamo v živo ali ga študenti rešujejo samostojno kot domačo nalogo. Ustvarimo lahko tudi skupine in tako kviz delimo z ostalimi sodelavci.
Kaj vse nam ponuja plačljiva različica orodja, pa si lahko ogledate tukaj.
Kahoot je enostavno orodje, ki ga lahko vključimo v študijski proces na različne načine:
- KOT ZAČETNO MOTIVACIJO – Z orodjem lahko pripravimo kviz, ki ga uporabimo kot uvodno motivacijo v predavanje ali vaje. S tem vzbudimo tekmovalnost med študenti in hkrati preverimo njihovo predznanje o vsebini, ki jo bomo v nadaljevanju obravnavali.
- ZA FORMATIVNO PREVERJANJE ZNANJA – S funkcijami, ki nam jih ponuja orodje, lahko sproti preverimo znanje študentov kar med samim predavanjem ali vajami. S tem tako učitelji kot študenti pridobijo povratno informacijo o razumevanju določene vsebine.
- KOT DODATEK K DISKUSIJI – Orodje lahko med predavanjem ali vajah uporabimo kot pripomoček za vodenje diskusije na določeno temo. S pomočjo orodja lahko pridobimo mnenje študentov o določenem diskusijskem vprašanju, iz katerega se lahko razvije diskusija v razredu z razlago in utemeljevanjem študentovih stališč.
- ZA PRIDOBIVANJE DOLOČENIH PODATKOV – S funkcijami, ki nam jih omogoča orodje, lahko od študentov hitro in enostavno pridobimo določen podatek (npr. izbira datuma za oddajo seminarske naloge, izbira teme naslednjih predavanj, izbira laboratorijskih vaj).
V nadaljevanju predstavljamo funkcionalnosti orodja po področjih, ki so obravnavana v Evropskem okvirju digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) ter so razširjeno predstavljena v orodju za samorefleksijo digitalnih kompetenc SELFIE for teachers.
1. Področje strokovnega razvoja
Področje zajema orodja, ki omogočajo učiteljem dostop do novih informacij in nadgradnjo njihove pedagoške prakse. Prav tako orodja omogočajo interakcijo in sodelovanje tako s študenti kot tudi s sodelavci in zunanjimi sodelujočimi. Skozi orodja, ki podpirajo razvoj kompetenc s področja strokovnega razvoja, učitelji lahko nadgradijo svoj strokovni razvoj in podprejo skupno dobro na njihovi instituciji zaposlitve oz. strokovnem področju. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Kahoot uporabnikom omogoča dostop do ti. galerije primerov že ustvarjenih aktivnosti. Med pripravljenimi primeri aktivnosti lahko brskamo glede na vsebino, stopnjo izobraževanja, jezik ipd.
Orodje Kahoot omogoča dostop do različnih video vodičev, ki so nam lahko v pomoč pri ustvarjanju vsebin. Prav tako lahko dostopamo do različnih gradiv, v katerih lahko najdemo ideje na kakšne načine aktivnosti vključiti v pedagoški proces. Na uradni spletni strani orodja lahko spremljamo tudi izvedbe webinarjev, na katere se lahko prijavimo in se jim priključimo na dan izvedbe ali pa si kasneje ogledamo posnetek. V kolikor imamo dodatna vprašanja glede uporabe orodja, lahko odgovor poiščemo v razdelku pogosta vprašanja in odgovori ali pa se obrnimo na e-naslov ekipe, ki nam bo ponudila podporo pri reševanju dilem.
Tekom ustvarjanja vsebin imamo dostop do zavihka s podpornimi gradivi (prejšnja točka). Ob nekaterih možnosti urejanja je na voljo ikona »?«, ki nam podrobneje predstavi namen in možnosti urejanja določene funkcionalnosti.
Orodje lahko uporabimo tudi v sklopu organizacijskega komuniciranja in sodelovanja, saj omogoča ustvarjanje skupin. V skupino lahko dodamo ali povabimo druge visokošolske učitelje in sodelavce, ki imajo ustvarjene uporabniške račune in so uporabniki orodja. S člani skupine je možno komunicirati preko klepeta, deliti že pripravljene aktivnosti ter aktivnosti tudi dodeliti posameznikom v reševanje.
Orodje omogoča, da znotraj skupine z drugimi uporabniki delimo pripravljene aktivnosti, pri čemer lahko omogočimo/onemogočimo urejanje. V kolikor dovolimo drugim uporabnikom urejanje aktivnosti, lahko le-ti aktivnost kopirajo v svoj uporabniški račun, jo poljubno uredijo in uporabijo pri lastnem poučevanju.
V orodju Kahoot lahko ustvarimo skupino kolegov z namenom opravljanja refleksije na pripravljene aktivnosti. V pregled lahko kolegom posredujemo pripravljene aktivnosti, ki jih lahko tudi pretestirajo ter preko prostora za komuniciranje podajo povratne informacije.
2. Področje dela z digitalnimi viri:
Področje zajema orodja, ki učiteljem omogočajo učinkovito izbiro ustreznih študijskih virov ter zadoščajo njihovim potrebam in stilu poučevanja ter tudi študentom, ki jih poučujejo. Sem spadajo tudi orodja, ki jim omogočajo spreminjanje in prilagoditev obstoječih študijskih virov tako, da ustrezajo njihovim zahtevam, ali pa tudi orodja, ki omogočajo ustvarjanje novih študijskih virov. Ob tem spodbujajo odgovorno rabo in deljenje študijskih virov, ki nastajajo, z upoštevanjem občutljivih podatkov, etičnih načel in avtorskih pravic. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Kot že navedeno v prejšnjem podpoglavju, orodje učiteljem do določene mere omogoča iskanje in izbiro virov preko predpripravljenih primerov akktivnosti, ki jih lahko uporabimo pri izvajanju pedagoškega procesa.
Orodje nam omogoča ustvarjanje lastnih digitalnih virov. S prosto dostopno različico orodja lahko ustvarjamo interaktivne kvize in interaktivne predstavitve z osnovnimi tipi vprašanj (izbirni tip vprašanja, vprašanja tipa drži/ne drži, v plačljivi različici orodja pa lahko poleg naštetega ustvarjamo tudi ankete, oblake besed, diskusijska vprašanja ter različne aktivnosti združimo v učne module. Ustvarjanje virov je omogočeno preko enostavnega uporabniškega vmesnika, ki nas vodi skozi tri glavne korake urejanja oz. ustvarjanja gradiva: izbira tipa aktivnosti, dodajanje vsebine, urejanje osnovnih nastavitev.
Orodje nam omogoča urejanje že obstoječih aktivnosti (tistih, ki so jih ustvarili drugi uporabniki orodja in so nam na voljo za uporabo).
Orodje nam omogoča organizacijo različnih pripravljenih gradiv v mape, omogočenih nam je tudi več načinov deljenja aktivnosti z uporabniki. Pri posamezni aktivnosti se lahko odločimo ali bomo aktivnost delili javno z drugimi uporabniki in jim s tem omogočili souporabo aktivnosti, ali pa bomo gradivo zaščitili in ga obdržali zase, pri čemer do gradiva ne bodo mogli dostopati ostali uporabniki.
Orodje nam omogoča deljenje aktivnosti tako s kolegi oz. sodelavci (za urejanje) kot tudi deljenje s študenti na različne načine: preko povezave, preko e-naslovov, preko sodelovalnih okolij (npr. MS Teams, Google Classroom), preko družbenih omrežij (npr. Facebook, Twitter) ali pa aktivnost vdelamo na kakšno spletno stran (npr. Moodle, WordPress). Študenti za dostop uporabljajo lastne (mobilne) naprave.
3. Področje poučevanja in učenja
Področje zajema orodja, ki omogočajo nadgradnjo pedagoške prakse na različne načine. Glavna karakteristika teh orodij je, da omogočajo učitelju načrtovanje študijskega procesa, kjer so orodja uporabljena v podporo aktivnemu vključevanju študentov v avtentične študijske situacije ter na prehod iz na učitelja osredinjenega študijskega procesa na na študenta osredinjen študijski proces (npr. vpeljava sodelovalnega učenja, projektnega učnega dela, samoregulativnega učenja). Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo z digitalnimi kompetencami področja:
Kahoot je enostavno orodje, ki ga lahko vključimo v študijski proces na različne načine:
- KOT ZAČETNO MOTIVACIJO– Z orodjem lahko pripravimo kviz, ki ga uporabimo kot uvodno motivacijo v predavanje ali vaje. S tem vzbudimo tekmovalnost med študenti in hkrati preverimo njihovo predznanje o vsebini, ki jo bomo v nadaljevanju obravnavali.
- ZA FORMATIVNO PREVERJANJE ZNANJA – S funkcijami, ki nam jih ponuja orodje, lahko sproti preverimo znanje študentov kar med samim predavanjem ali vajami. S tem tako učitelji kot študenti pridobijo povratno informacijo o razumevanju določene vsebine.
- KOT DODATEK K DISKUSIJI – Orodje lahko med predavanjem ali vajah uporabimo kot pripomoček za vodenje diskusije na določeno temo. S pomočjo orodja lahko pridobimo mnenje študentov o določenem diskusijskem vprašanju, iz katerega se lahko razvije diskusija v razredu z razlago in utemeljevanjem študentovih stališč.
- ZA PRIDOBIVANJE DOLOČENIH PODATKOV – S funkcijami, ki nam jih omogoča orodje, lahko od študentov hitro in enostavno pridobimo določen podatek (npr. izbira datuma za oddajo seminarske naloge, izbira teme naslednjih predavanj, izbira laboratorijskih vaj).
Orodje Kahoot in njegove funkcionalnosti lahko uporabimo tudi v podporo vodenju pedagoškega procesa, kjer z aktivnostmi za študente zbiramo mnenje ter povratne informacije, ki nam lahko v nadaljevanju služijo za zagotavljanje povratnih informacij za študente ter za refleksijo lastnega poučevanja in razmislek o spremembah. Z ustvarjanjem učnih modulov (v plačljivi različici orodja), v katere lahko vključimo različne aktivnosti, lahko študente vodimo skozi študijsko vsebino, hkrati tudi skozi učenje in sprotno preverjanje znanja.
Orodje omogoča pripravo aktivnosti, ki podpirajo tudi sodelovanje med študenti. Kvize lahko študenti rešujejo skupinsko in hkrati tudi tekmujejo s preostalimi skupinami. Možnost postavitve odprtega vprašanja lahko ob ustrezno načrtovani aktivnosti spodbudi študente, da med seboj sodelujejo, zbirajo ideje ter izražajo svoja mnenja. Vse to lahko pelje h konstruktivni razpravi, preko katere študenti usvajajo veščine sodelovanja, kritičnega komentiranja in argumentiranja.
Orodje nam s ponujenimi predlogami omogoča ustvarjanje interaktivnih gradiv, s katerimi študenti sami preverijo lasnto znanje ter glede na povratne informacije organizirajo nadaljnje delo in študij.
4. Področje vrednotenja
Področje zajema orodja, ki omogočajo nadgradnjo obstoječih strategij vrednotenja ter omogočajo ustvarjanje novih in inovativnih načinov spremljanja znanja med študenti. Orodja učitelju omogočajo zbiranje podatkov z namenom boljše podpore in vrednotenja znanja študentov ter za omogočanje refleksije lastnega poučevanja in prilagajanje poučevanja glede na informacije o napredku študentov. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo s področjem vrednotenja:
Orodje je primerno za sprotno preverjanje znanja študentov z možnostjo zastavljanja različnih tipov vprašanj in pridobivanja odgovorov.
Orodje podpira analizo zbranih dokazov o razumevanju in učenju študentov v smislu pregleda nad vsebinami oz. vprašanji, na katera so odgovarjali študenti. Orodje omogoča vpogled v skupna poročila, kjer lahko spremljamo katera vprašanja so študentom razumljiva, pri katerih vprašanjih študenti potrebujejo pomoč ter pri katerih vprašanjih so imeli študenti težave in jih niso opravili. Poleg tega lahko pregledamo odgovore študentov po posameznih vprašanjih ali pa posameznem študentu. Poročila si lahko izvozimo v obliki excelove tabele.
Orodje omogoča dodajanje vprašalnika, ki ga študenti rešijo po opravljeni aktivnosti. Na takšen način lahko od študentov pridobimo povratne informacije o izvedbi aktivnosti, na podlagi katerih tudi prilagodimo aktivnost za kasnejšo uporabo. V kolikor imamo znotraj orodja ustvarjene skupine študentov, lahko tudi mi študentom podamo povratno informacijo v obliki sporočil, ki jih skupini pošljemo preko prostora za komunikacijo. V osnovi pa je orodje namenjeno izvajanju v neposrednem stiku s študenti, kjer se lahko pedagog po odgovarjanju študentov osredotoči na odgovore in se odzove z ustrezno povratno informacijo.
5. Področje opolnomočenja študentov
Področje zajema orodja, ki omogočajo učiteljem ustvarjanje inovativnih študijskih situacij preko aktivnega vključevanja študentov. Orodja omogočajo tudi lažjo personalizacijo učenja glede na nivoje doseganja znanja med študenti, njihove interese in potrebe. Orodja spodbujajo vključevanje vseh študentov, tudi študentov s posebnim statusom. Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki sovpadajo s področjem opolnomočenja študentov:
Orodje nam omogoča izbiro različnih predlog pri dodajanju novih vprašanj, kar je dobrodošlo z vidika dostopnosti tudi za študente s posebnimi potrebami. Podobno lahko učitelj do določene mere spreminja velikost, barvo in font besedila ter ozadje, ki je uporabljeno na posameznem vprašanju. K posameznemu elementu lahko učitelj doda različne tipe predstavitev (npr. poleg besedila lahko vprašanje predstavimo tudi s sliko). S pomočjo možnosti samostojnega reševanja predstavitve imajo možnost reševanja tudi tisti študenti, ki niso prisotni tekom srečanj v živo.
Z orodjem lahko pripravimo aktivnosti različnih težavnosti, ki jih lahko tudi (v plačljivi različici orodja) smiselno integriramo v učni modul. S tem študentom omogočimo, da samostojno, v lastnem tempu, napredujejo po aktivnostih od najlažje do najbolj zahtevne. Pripravimo lahko tudi prilagojene aktivnosti, ki jih delimo oz. dodelimo določenemu študentu.
Že v osnovi, preko odgovarjanja na vprašanja, je orodje namenjeno spodbujanju interakcije in aktivnemu vključevanju študentov v obravnavo vsebine. Nekaj dodatnih možnosti aktivnega vključevanja študentov se študentom odpira preko klepeta znotraj skupin.
Aktivnosti, pripravljene v orodju Kahoot, lahko uporabimo tako v neposrednem stiku s študenti kot tudi na daljavo. Ne glede na izbrani način poučevanja lahko pripravimo vprašanja ter jih delimo s študenti na različne načine: preko spletne povezave, e-naslovov, sodelovalnih okolij (npr. MS Teams, Google Classroom), družbenih omrežij (npr. Facebook, Twitter) ali pa aktivnost vdelamo na kakšno spletno stran (npr. Moodle, WordPress). Tako lahko študenti aktivnosti rešujejo iz lastnih naprav neodvisno od časa in kraja.
6. Področje spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc pri študentih
Področje zajema orodja, ki učitelju omogočajo spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc med študenti (npr. študente z orodjem spodbudimo k razvoju informacijske in medijske pismenosti, sodelovanju in komunikaciji, ustvarjanju digitalnih vsebin, odgovorni rabi orodij ter reševanju problemskih situacij). Pri pregledu orodja podajamo odgovore na vprašanja, ki spodbujajo razvoj digitalnih kompetenc pri študentih:
Študenti se preko uporabe orodja Kahoot seznanijo z možnostjo organiziranja oz. zbiranja informacij na vizualno zanimiv način (npr. oblak besed, vodilna lestvica).
Preko uporabe orodja Kahoot študenti lahko razvijejo komunikacijo v digitalnem okolju ter deljenje informacij z vrstniki in pedagogi (preko različnih aktivnosti, znotraj skupin ipd.).
Z zbiranjem informacij, podanih s strani študentov, lahko Kahoot uporabimo za ustvarjanje različnih gradiv – oblakov besed, pogovornih oblakov ipd., ki lahko študentom služijo kot statično gradivo pri učenju. Lahko pa tudi študenti orodje uporabijo za pripravo aktivnosti, ki jih podajo v reševanje vrstnikom z namenom preverjanja znanja.
Zaradi možnosti skupinskega reševanja aktivnosti ter komuniciranja znotraj skupin, imajo študenti priložnost večjega zavedanja osnovnih pravil komunikacije v spletnih orodjih z namenom zaščite sebe in drugih soudeleženih v komunikacijo.
Ker lahko študenti pri dostopu do aktivnosti vnesejo poljubno ime (npr. ime, priimek, vzdevek), imajo priložnost spoznati tudi možnosti uporabe in deljenja osebnih podatkov za zaščito sebe in drugih soudeleženih pri reševanju aktivnosti, saj se pri prikazovanju vodilne lestvice vnešena imena študentov.
.
Orodje v osnovi ni namenjeno reševanju problemov.
Orodje lahko spoznate na naslednjih spletnih delavnicah, ki zajemajo širšo predstavitev izbranih vsebin (obseg aktivnosti 16 ur, v času 21 dni odprtosti delavnice):
Bolj fokusirano na določeno temo pa lahko orodje spoznate v naslednjih spletnih delavnicah, ki osredotočeno predstavljajo posamezne segmente izbranih vsebin intenzivnih spletnih delavnic (obseg aktivnosti 8 ur, v času 7-12 dni odprtosti delavnice):
Orodje pa lahko spoznate bolj praktično tudi na delavnicah v živo, kjer se lahko z izbranimi vsebinami seznanite v neposrednem stiku v učilnici ali kot v podporo delu v spletnih delavnicah (obseg aktivnosti 4 ure v istem dnevu):