Prednosti in slabosti (ang. Pro and Con)
… predstavlja preprosto aktivnost, s katero študente spodbudimo k razmisleku o prednostih in slabostih določenega vprašanja, problema, področja ali izziva. Študenti se odločajo po postopku, tako da vprašanje pregledajo, sestavijo seznam argumentov ter se odločijo na podlagi analize točk. Pregled pomaga razkriti globino študentovih analiz, spodobnosti objektivnosti ter spretnosti odločanja.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | tako za manjše skupine kot tudi večje število študentov (+100) |
Čas za pripravo aktivnost: | do 10 minut |
Trajanje aktivnosti: | do 10 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, seminarji, vaje, spletno okolje, študij na daljavo |
Letnik študija: | vsi letniki |
Segment predavanja: | uvod, osrednji del, zaključek, po izvedbi predavanja |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven vrednotenja |
Vrednotenje: | formativno (sprotno) vrednotenje |
Z izvedbo aktivnosti lahko študente spodbudimo k razmisleku o določeni temi/problemski situaciji/vprašanju, saj jih vključimo v analizo in vrednotenje informacij ter sprejemanje odločitev na podlagi rezultatov. Aktivnost je primerna za pridobivanje različnih pogledov na določeno temo, ugotavljanje predpostavk, napačnih prepričanj ter za spodbujanje spretnosti kritičnega mišljenja. Uporabimo jo lahko za analizo določenega postopka, tehnike, sklepa, politične odločitve ipd.
- Na sodelovalno tablo (z uporabo IKT ali v živo) narišite dva stolpca, označena kot »prednosti« (»za«) in »slabosti« (»proti«).
- Podajte izjavo/vprašanje o temi, ki od študentov zahteva, da razmislijo o prednostih in slabostih obravnavane teme/vprašanja, npr: »Kaj menite o uporabi ChatGPT v pedagoškem procesu?«.
- Navedite, koliko prednosti in slabosti želite, da poda vsak posameznik, par ali manjša skupina.
- Namenite 5-10 minut časa za razmislek študentov.
- Zberite odgovore vseh študentov ter zapišite (oz. naj študenti zapišejo) prednosti in slabosti v ustrezne stolpce na tablo.
- Združite prednosti in slabosti, ki so si med seboj podobne, in preštejte, kolikokrat se ponovijo, s čimer pokažete njihovo zaznano pomembnost.
Različne možnosti uporabe:
- Aktivnost lahko uporabite kot osnovo za razpravo na predavanjih/vajah.
- Zasnujete lahko aktivnost, kjer študenti (individualno) pred obravnavo določene teme o njej razmislijo. S tem dosežemo, da se študenti pred predavanji/vajami pripravijo na razpravo o temi v predavalnici.
- Ob koncu predavanja lahko aktivnost uporabite kot povzetek oz. prikaz ugotovljenega znanja. Te rezultate lahko nato uporabite za uvod v naslednje predavanje in s tem preverite znanje študentov.
Pri zbiranju odgovorov študentov si lahko pomagamo z različno IKT. Spodaj je naštetih nekaj možnosti, ki jih lahko uporabimo:
- sodelovalne table: Whiteboard znotraj orodja MS Teams ali Zoom, Miro, Whiteboard.fi, Padlet, Trello ipd., s katerimi odgovore študentov zbiramo na enem mestu in so odgovori takoj vidni vsem (še več orodij in opis le-teh si lahko ogledate na povezavi);
- orodja za sodelovalno urejanje dokumentov: Office 365 (npr. Word, PowerPoint, Excel ali OneNote), Google Drive, kjer lahko ustvarimo dokument, ki ga študenti dopolnjujejo;
- orodja za sprotno preverjanje znanja s postavljanjem vprašanj: Formative, Socrative, Quizizz, Nearpod, kjer bodo študenti odgovore vrstnikov videli šele, ko bo učitelj odgovore delil z njimi,
- orodje ChatGPT, s katerim študenti poiščejo odgovor na dano vprašanje ter analizirajo in ovrednotijo odgovore, ki jim jih je orodje podalo, s čimer razmislijo tudi o prednostih in slabostih uporabe orodja ChatGPT.
Povzeto po Learning Futures. (2020). Pro and Con Grid. Pridobljeno iz https://app.secure.griffith.edu.au/exlnt/entry/8589/view