Hitri intervjuji (ang. Speed Dating)
Hitri intervjuji predstavljajo aktivnost, kjer študenti v paru odgovarjajo na različna vprašanja oz. tematike, ki jih navadno predhodno pripravimo pedagogi. Eden izmed študentov v paru prevzame vlogo spraševalca, drugemu pa je dodeljena vloga intervjuvanca. Po nekaj minutah se pari izmenjujejo in študenti imajo tako priložnost komunicirati z večjim številom študentov. Aktivnost lahko izvedemo na številne načine, hkrati pa le-ta predstavlja odličen način za vključevanje vseh študentov v pedagoški proces.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | tako za manjše skupine kot tudi večje število študentov (100+) |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | 10-25 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, vaje, študij na daljavo |
Letnik študija: | različno |
Segment predavanja: | osrednji del srečanja |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja, uporabe |
Poudarek: | sodelovalno učenje |
Aktivnost omogoča spodbujanje študentov k medsebojni interakciji in jo lahko uporabimo na več načinov, npr. za nadgradnjo osnovnega znanja preko aktiviranja predznanja, ali pa za poglobitev tematike, do česar privede postavljanje bolj odprtih ali tudi raziskovalnih vprašanj. Poleg tega lahko aktivnost prilagodimo in študentom pustimo prosto pot pri izbiri vprašanj, s čimer spoznamo študente ter njihov nivo razumevanja vsebine.
Hitri intervjuji, ki jih izvedemo v paru, spodbujajo tudi aktivno poslušanje drugega študenta v paru, poleg tega pa dajejo študentom priložnost za komunikacijo, vključno s tistimi študenti, ki so ponavadi manj vključeni v tovrstne aktivnosti.
Pred izvedbo aktivnosti
- Časovnik
Pripravimo časovnik, ki bo študente opozoril, da je čas za menjavo partnerja. - Prostorski način izvedbe
Preverimo a) razporeditev prostora, v kolikor bomo aktivnost izvajali v predavalnici, ali pa pripravimo b) videokonferenčno okolje, če se odločimo za izvajanje na daljavo.
a) Prostor mora biti dovolj velik, da lahko aktivnost izvedemo. Študente razdelimo v dve skupini in jih razdelimo v kroge ali ravne vrste. Delo poteka v paru in sicer tako, da npr. člani prve skupine stojijo na mestu, člani druge skupine pa se premikajo, dokler ne govorijo z vsemi člani prve skupine.
b) Tudi v primeru izvajanja na daljavo preko videokonferenčnih okolij študente razdelimo v ti. sodelovalne sobe (breakout rooms). Sobe lahko predhodno pripravimo že pri načrtovanju srečanja ali pa jih ustvarimo tekom srečanja. Delo poteka enako, le da v tem primeru ustvarimo ločene sobe za vsak par. Če imamo npr. 10 študentov, bomo ustvarili 5 sob in vanje razporedili študente po parih. En študent bo ostal vedno v isti sobi, drugi študent pa se bo po preteku časa premaknil v naslednjo sobo, vse dokler ne obišče vseh sob.
V primeru dela z večjim številom študentov, npr. 40, lahko le-te razdelimo v več skupin. Primer: 40 študentov razdelimo v 8 skupin po 5, kjer nato skupaj delata skupini 1 in 2, 3 in 4 ipd. - Priprava vprašanj
a) Razmislimo o načinu postavljanja vprašanj študentov. Obstajata dve možnosti, kako bomo aktivnost izvedli, in sicer:
i) Vse skupine istočasno razpravljajo o istem vprašanju, po nekaj rotacijah lahko vprašanje skupine spremenimo.
ii) Vsak mirujoči študent ima različno vprašanje, študenti, ki se premikajo, pa vsakič odgovarjajo na drugačno vprašanje. Na polovici izvedbe lahko spremenimo kdo miruje in kdo se premika.
b) Pripravimo lahko različne tipe vprašanj in sicer se lahko odločamo med:
i) Vprašanji, kjer pričakujemo krajši odgovor, npr. določeno definicijo: »Kaj je mitoza?«, »Kaj pravi Pitagorov izrek?, »Naštej stopnje revidirane Bloomove taksonomije«.
ii) Postavimo pa lahko tudi odprta vprašanja, kot so: »Katera IKT se ti zdi najbolj primerna za pripravo vprašanj za sprotno preverjanje znanja in zakaj?«, »Kakšni so po tvojem mnenju razlogi za trenutne cene stanovanj v Sloveniji?«.
Opcijsko lahko v primeru uporabe odprtih ali raziskovalnih vprašanj damo študentom (pred izvedbo hitrih intervjujev) 10-15 minut časa za prosto pisanje/razmišljanje o temi intervjujev, kar jim omogoča, da strnejo svoje misli. - Časovni okvir
Študenti naj za razpravo o vsakem vprašanju porabijo 3-5 minut. Število vprašanj, ki jih bomo oblikovali, je odvisno od skupnega časa, ki ga želimo nameniti celotni aktivnosti, ter seveda od tega, koliko študentov bo sodelovalo pri aktivnosti.
Med izvedbo aktivnosti
- Predstavitev aktivnosti
Študentom predstavimo potek dela. Napovemo temo/vprašanja oz. jih posredujemo s pomočjo izbrane IKT. Študentom razložimo, kako jih bomo razdelili v skupine, kako bodo menjali partnerja pri intervjujih ter koliko časa bodo imeli za to na razpolago. Priporočljivo je, da si odgovore zapisujejo, kar lahko storijo na list papirja ali pa si pomagajo z IKT, svoje odgovore pa lahko tudi posnamejo. - Upravljanje s časom
Študente opozorimo, ko je čas za menjavo partnerja, za kar lahko uporabimo časovnik (ročno uro, uro v predavalnici, mobilne naprave ali spletno orodje, npr. Timeanddate).
Po izvedbi aktivnosti
Na koncu razmislimo še o poročanju o odgovorih, ki so jih študenti podali tekom izvedbe aktivnosti. Z vsemi študenti skupaj lahko razpravljamo ustno, lahko jim omogočimo individualno razmišljanje ali pa zasnujemo nadaljevanje aktivnosti, kjer morajo študenti svoje odgovore (ali pa odgovore, ki so jih v intervjujih dobili od vrstnikov) zapisati z uporabo izbrane IKT.
Izvedba na daljavo
V primeru izvajanja aktivnosti na daljavo lahko uporabimo sodelovalne sobe v videokonferenčnih orodjih (Zoom, MS Teams, BigBlueButton, Webex).
Zapisovanje odgovorov tekom aktivnosti
Čeprav bodo intervjujanci odgovarjali ustno, je priporočljivo, da se njihove odgovore zabeleži, zato se lahko študenta v paru najprej pogovorita ustno, nato pa ključne točke intervjuvanec vpiše v izbrano IKT. Pripravimo lahko:
- obrazec z orodji, kot so 1KA, GoogleForms, MS Forms,
- vprašalnik s pomočjo orodij Socrative, Formative, Nearpod, Quizizz,
- sodelovalne prostore, npr. Padlet, Trello, Miro, Nearpod (če ne želimo, da intervjuvanec vidi predhodne odgovore vrstnikov, lahko njegove odgovore v sodelovalni prostor vnaša spraševalec),
- različne aktivnosti v spletni učilnici Moodle, forum, kviz, vprašalnik, wiki.
Povzetek odgovorov
V kolikor se odločimo za nadaljevanje aktivnosti, lahko študentom podamo nalogo, da na koncu uredijo in pripravijo dokument. Odločimo se, ali bodo dokument pripravljali spraševalci ali pa intervjuvanci. Če želimo omogočiti sodelovalno ustvarjanje dokumenta spraševalcev in intervjuvancev, lahko za to uporabimo npr. spletno učilnico Moodle (wiki) ali sodelovalno okolje MS Teams (MS Word).
Avtorji opisujejo uporabo in učinkovitost vključitve spremenjene različice hitrih intervjujev v prvih in drugih letnikih študija sociologije. Aktivnost so uporabljali na dveh univerzah s 30 do 90 študenti.
Wilson, J. (2015). 5 Reasons for Bringing a Suggestion Box to Your Classroom. Larson, J. A., & Tsitsos, W. (2013). Speed dating and the presentation of self: A teaching exercise in impression management and formation. Teaching Sociology, 41(3), 307-313.