Naredimo sedaj (ang. Do Now)
»Naredimo sedaj« je aktivnost, kjer študentom postavimo različna vprašanja, podamo krajšo nalogo, pripravimo kviz, igre ipd. Aktivnost lahko izvedemo na začetku srečanja in z njo študente aktiviramo za nadaljnje delo, lahko pa jo izvedemo tudi tekom srečanja ali ob zaključku srečanja, s čimer sproti preverimo znanje študentov. Aktivnost je najbolj uspešna takrat, ko postane rutina pri izvajanju pedagoškega procesa.
Osnovne informacije | |
---|---|
Število študentov: | tako za manjše skupine kot tudi večje število študentov (100+) |
Čas za pripravo aktivnost: | 10-25 minut |
Trajanje aktivnosti: | 5-10 minut |
Kdaj nam lahko aktivnost pride prav: | predavanja, vaje, študij na daljavo |
Letnik študija: | različno |
Segment predavanja: | v uvodnem delu srečanja, v osrednjem delu srečanja |
Učni cilji (po Bloomovi taksonomiji): | raven pomnjenja, razumevanja, uporabe |
Poudarki: | individualno delo, sprotno preverjanje znanja |
Aktivnost je odličen način za osvežitev znanja iz prejšnjega predavanja oz. vaj. V kolikor študenti vedo, da se bo aktivnost izvajala redno, lahko to predstavlja motivacijo za sprotno delo oz. učenje.
Pred izvedbo aktivnosti
Določimo časovni interval izvajanja aktivnosti
Najboljša praksa je dosledno izvajanje aktivnosti, zato se, ko pričnemo z izvajanjem aktivnosti, zavežemo, da jo bomo izvajali skozi celoten semester. Izvajamo jo lahko enkrat tedensko ali ob vsaki izvedbi predavanj in/ali vaj.
Odločimo se za vsebino (eno ali več vprašanj, tem) iz prejšnjega predavanja/vaj, o kateri želimo študente povprašati, ali pa za vsebino, povezavo s prihajajočo aktivnostjo/nalogo
- Pregledamo rezultate, dosežke oz. ugotovitve predhodne ure/ur in se odločimo o vsebini »Naredimo sedaj« aktivnosti. To je lahko koncept, ki je študentom predstavljal težave z razumevanjem, pomemben učni cilj, dejstvo ipd.
- Lahko pa se pri izvedbi aktivnosti osredotočimo na pripravo študentov na prihajajoča predavanja/vaje. Fokus aktivnosti je lahko pojem iz domačega dela študentov, branja, ki ga izvedejo pred predavanji/vajami, ključni pojem prihajajočih predavanj/vaj ipd.
Določimo način izvajanja aktivnosti
- Celotna aktivnost naj bi trajala največ 10 minut.
- Študentom lahko postavimo vprašanje odprtega tipa ali podamo krajšo nalogo v obliki hitrega pisanja, priprave zapiskov, razprave (v manjših skupinah), kvizov ali iger).
Pripravimo potrebno gradivo
- Potrebno gradivo pripravimo pred pričetkom ure.
- V primeru, da bodo študenti za izvedbo aktivnosti karkoli potrebovali, jim to pravočasno sporočimo.
- Navodila za izvedbo aktivnosti jasno posredujemo študentom. Zapišemo jih na tablo ali jih študentom posredujemo z izbrano IKT.
Med izvedbo aktivnosti
Reševanje aktivnosti
Študenti aktivnost rešujejo individualno. Med reševanjem jih opazujemo in preverjamo, ali imajo kakšno vprašanje oz. težavo.
Po izvedbi aktivnosti
Študentom pravočasno podamo povratne informacije
- Študenti nam posredujejo njihove odgovore, zapisane na list papirja oz. z uporabo IKT.
- Bodimo dosledni pri pregledovanju odgovorov ter podajanju povratnih informacij. V nasprotnem primeru lahko študente odvrnemo od reševanja aktivnosti. Ni potrebno, da odgovore vsakodnevno pregledujemo, pomembna pa je doslednost skozi celoten semester.
Pregled odgovorov z vsemi študenti
Odgovore pregledamo skupaj s študenti. Poudarimo oz. študentom posredujemo pravilno rešitev ter s tem odpravimo morebitna napačna razumevanja vsebine.
Izvedba na daljavo
V primeru izvajanja aktivnosti na daljavo lahko uporabimo različna videokonferenčna orodja (Zoom, MS Teams, BigBlueButton, Webex), s pomočjo katerih lahko študentom posredujemo navodila in/ali zbiramo odgovore.
Posredovanje vsebine študentom
Vsebino lahko študentom s pomočjo IKT posredujemo na različne načine:
- vprašanja lahko pripravimo s pomočjo orodij Moodle (kviz, vprašalnik), Mentimeter, Socrative, Formative, Nearpod, Quizizz, Kahoot, pripravimo obrazec z orodji, kot so 1KA, GoogleForms, MS Forms, ali pa uporabimo sodelovalne prostore, kot so Padlet, Trello, Miro,
- za razpravo lahko prav tako uporabimo Moodle (forum ali klepet), klepet lahko uporabimo tudi znotraj sodelovalnega okolja MS Teams, videokonferenčnega sistema Zoom,
- za pripravo iger pa lahko uporabimo orodja H5P, Genially, Moodle (vtičnik igre) ipd.
- »Naredimo sedaj« predstavlja kratko, začetno oz. ogrevalno aktivnost, ki jo izvedemo na začetku predavanj/vaj. Aktivnost ima korenine v konstruktivistični teoriji (Dewey 1916, 1938) in na študenta osredotočenem učenju (Hinton, Fischer in Glennon, 2012).
- V današnjih časih se aktivnost pogosto uporablja na vseh ravneh izobraževanja. Aktivnost običajno traja 3-10 minut in se pojavlja v različnih oblikah, od vprašanj pa do krajših nalog, razprav, kvizov in iger.
Morris, Harriet. (2007). Starter and Do-Now Activities. Perspectives On Education. Retrieved from https://suite.io/harriet-morris/8qa2g8. - Na visokošolski ravni se je kot učinkovita izkazala izvedba aktivnosti na način, kjer študenti na začetku predavanj/vaj na list zapišejo pomembno misel iz prejšnjega predavanja/vaj, list posredujejo vrstniku itn., vse dokler ne v aktivnosti sodelujejo vsi študenti. Tako nastane seznam ključnih ugotovitev, ki lahko študentom služi v nadaljevanju študija.
Kohler-Evans, P. (2009). How to Get Wet without Plunging In: Creative Ways to Start Class. The Teaching Professor, 2006(1).